behoefte meten???

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• behoefte meten???

Hey mensjes,

Ik heb gister nog eens mijn voedingsbehoefte uitgerekend, maar mijn vetpercentage weet ik niet. Dus ik op de andere manier doormiddel van de omtrek van mijn nekje en middeltje:P en de overige gegevens dan..

Is dit beetje betrouwbaar? Want dat lijkt me namelijk heel persoonsafhankelijk. Vervolgens kwam er ook een vetpercentage uit van 18.9%..Niet dat me dat zoveel boeit, de spiegel is mijn graadmeter.

Maar die meetmanier, betrouwbaar?
    Ik ben in goede vorm.....Rond is toch ook vorm?

nouja als die foto van je avater recent is zou ik eerder rond een % of 10 schatten

Comment

Ik was net in de sportschool en dacht laat ik is vragen of ze mijn vetpercentage kunnen meten dmv een huidplooimeter. Deze hadden ze niet maar wel een weegschaal die het uitrekend. Volgens die weegschaal had ik een percentage van 18.1

Via de manier die jij doet (die ik al vaker heb gebruikt) kom ik op 12,5% vetpercentage.

Nogal een verschil dus! wel moet ik erbij vertellen dat ik in de sportschool heb laten meten nadat ik gesport had dus misschien dat dit een verschil geeft?

Comment

Originally posted by Posseltje View Post
        nouja als die foto van je avater recent is zou ik eerder rond een % of 10 schatten

10% is erg optimistisch denk ik, maar 18,9% leek mij ook redelijk hoog ja.haha..
        Maar uberhaupt die manier van meten neem ik in twijfel, die omtrekken verschillen natuurlijk pp...de Ă©Ă©n heeft een stierennek, de andere een stuisvogel nek....dus dat vind ik niet echt betrouwbaar..maar goed.

Het zou er op neerkomen dat ik zon 2443 kcal mijn normale behoefte was...

Toch maar eens aan een echte meting zien te komen..

Comment

baseer mijn eigen behoefte op de meter van de gym waar je met je blotepoten op gaat staan en dat ze het dan meten. beste blijft huidplooimetng maar dit is ook een redelijke indicatie.

Comment

Originally posted by Posseltje View Post
            baseer mijn eigen behoefte op de meter van de gym waar je met je blotepoten op gaat staan en dat ze het dan meten. beste blijft huidplooimetng maar dit is ook een redelijke indicatie.

Waar ik train hebben ze gewoon een normale weegschaal, met alleen gewicht. Daar heb ik dus totaal geen boodschap aan he of ik lichter/zwaarder wegga dan dat ik kwam..boeiuh!!!

De sportschool war ik zomers train hebben ze die wel, maar dat duurt nog 2 tot 3 maand. Ik ga eens ff rond snuffelen.

Comment

Je kunt je vetpercentage ook bij de GGD of de huisarts laten meten
              En anders bestel je gewoon een huisplooimeter via internet en meet je voortaan zelf thuis. Google maar eens op huidplooimeter en je komt bij talloze goeie sites!
              Geniet, en drink met maten!

Comment

Originally posted by Volkracht View Post
                Ik was net in de sportschool en dacht laat ik is vragen of ze mijn vetpercentage kunnen meten dmv een huidplooimeter. Deze hadden ze niet maar wel een weegschaal die het uitrekend. Volgens die weegschaal had ik een percentage van 18.1

Via de manier die jij doet (die ik al vaker heb gebruikt) kom ik op 12,5% vetpercentage.

Nogal een verschil dus! wel moet ik erbij vertellen dat ik in de sportschool heb laten meten nadat ik gesport had dus misschien dat dit een verschil geeft?
                Ik kan met zon weegschaal dik in de 30 uit. Ik zeg; is wel wat hoog he? Dus hij laat er een berekeningetje op los, was het ineens een totaal ander getal. Geloof 24 ofzo. Nogal geloofwaardig, als je met dezelfde meting 2 verschillende uitslagen hebt
                Ik zou maar 1300 cal mogen eten van hun.. enne daar dan nog 500 afhalen als ik vet kwijt wil. Dan na te gaan dat als ik 2300 eet, ik langzaam afval... Dus tot zover de geloofwaardigheid van weegschalen

Comment

Hmm ik wou op de sportschool ook zo een test op zo'n weegschaal doen. Maar weinig betrouwbaar dus wat ik hier lees. Toch maar eens vragen of ze een huidplooimeter hebben. Is die wel heel erg accuraat?
                  Er zijn geen excuses als je echt iets wilt bereiken.

Comment

mits goed uitgevoerd !
                    Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
                    Go heavy or go home!

Comment

ja dus het werkt niet op meten van je taile en nek ......... dan maar is vragen op de sport school thnxxx

grtzzz josh

Comment

Originally posted by Shredmaster View Post
                        mits goed uitgevoerd !
                        Denk wel dat ze dat daar kunnen. Zal eens kijken meld het wel als ik het heb gedaan.

Comment

Vergeet niet dat je ook verschil hebt in huidplooimeters he je kunt van die plastice rommel dingen hebben die ik laatst een had gebruikt nou ik kwam elke keer op 0,0 hij meten gewoon niks je drukt er gewoon doorheen... Als je het als indicatie gebruikt kun je gewoon wat gebruiken maar gebruik je het om je voedingsschema goed af te stellen zou ik serieus naar de huisarts gaan dan weet je het nagenoeg precies die hebben profesionele huidplooimeters. die overigens ook te koop zijn op internet maar verrekte duur zijn

Comment

Dan maar een keer naar de dokter heen denk ik. Maar misschien is het op de fitness ook wel goed. Zie het wel.

Comment

Originally posted by Patricia86 View Post
                              Ik kan met zon weegschaal dik in de 30 uit. Ik zeg; is wel wat hoog he? Dus hij laat er een berekeningetje op los, was het ineens een totaal ander getal. Geloof 24 ofzo. Nogal geloofwaardig, als je met dezelfde meting 2 verschillende uitslagen hebt
                              Ik zou maar 1300 cal mogen eten van hun.. enne daar dan nog 500 afhalen als ik vet kwijt wil. Dan na te gaan dat als ik 2300 eet, ik langzaam afval... Dus tot zover de geloofwaardigheid van weegschalen

Inderdaad dat zal wel niet kloppen, een cutting dieet van 800 kcal en dat nog splitsen over verschillende maaltijden. Ik denk dat ze daar niet zo goed op de hoogte zijn van bepaalde zaken.
                              Ah, er lopen teveel van die charlatans rond. Een groot gevaar als je beginner zijnde niet beter weet en voortgaat op die gasten.
                              Only those who risk going too far can possibly find out how far one can go - George Eliot

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X