kh en proteïneschommelingen tijdens massaschema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• kh en proteïneschommelingen tijdens massaschema

Nu
    ik heb eens in flex gelezen dat je, wanneer je voor massa traint, je gebruikelijke 3g eiwitten per Kg/lichaamsgewicht om de twee weken, 3dagen naar 1.5g zet om vervolgens 3dagen naar 4.5g te gaan om u lichaam te laten schrikken en zodat het na die drie lage dagen terug meer amino's opneemt.

in dat artikels stond net hetzelfde over de koolhydraat opname, de gebruikelijike 4.5 tot 6.5g omwisselen voor 3dagen naar 2g per kg/lichaamsgewicht om daarna om te schakelen naar 3 dagen van 9g kh per dag.

Dan als laatste stond er om 1keer in de twee weken te "overeten" je doet bij je eiwitten en Kh minsten 1/3 extra per maaltijd bij (bijv van 4Ogr eiwit naar 60gr en van 60kh naar 100 gr en iets mee dieetvet ) (dit is bedoelt omdat het 1keer om de twee weken "overeten " het lichaam zou stimuleren tot de productie van meer hormonen"

Mijn vraag nu. Hoe dikwijls moet je dit dan doen al die schommelingen. als je na twee weken eerst 1 dag overeet om dan te beginnen in week drie met de proteïneschommeling om vervolgens in week 4 de kh schommeling te doen ; Wordt het dan niet iets te veel van het goede? Ik begrijp wrm je de routine soms uit het schema moet halen maar is dit dan niet te weinig routine?

ervaringen? meningen?

Khoop dat het duidelijk is

Weer wat nieuws voor mij...

Comment

Je leest de Flex...dat is een blad voor gevorderde bodybuilders. Lijkt me niet verstandig om als beginner zijnde dat soort experimenten uit te voeren. Maar dat is mijn mening dan he
      Geniet, en drink met maten!

Comment

wat bedoelen met overeten..?
        Stats: 1.78 / 70 Kilo / 12 % Mood: Bulking op 3900 Kcal Overige Stats: DL: 5*110 / BP: 5*70 / Below Par. Squat 5 *90

Comment

ok flex is idd voor gevorderde bodybuilders, maar als je zoals ik 4 jaar elke week 10 tot 12u met je sport bezig bent, ben je toch geen beginner

Begrijp me niet verkeerd, het niveau van topbodybuilders is absoluut niet te vergelijken met recreant sporters. Maar ik denk wel dat we op gebied van voeding vergelijkbare dingen doen en zodoende een hoop kunnen leren van hen. Drm dat ik dit artikel intressant vond omdat het enkel betrekking heeft tot voeding.

Comment

Originally posted by dieter g View Post
            ok flex is idd voor gevorderde bodybuilders, maar als je zoals ik 4 jaar elke week 10 tot 12u met je sport bezig bent, ben je toch geen beginner
            nee dan train je teveel......

tijdens de rust groei je
            Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
            Go heavy or go home!

Comment

Ben het eens met Shredmaster. Voor iemand die al zolang bezig is naar eigen zeggen ben je niet bepaald zwaar voor je 1.87.
              Zou je trainingsroutine nog eens nakijken, want behalve te weinig rust vind ik je training niet echt geweldig in balans.

Overigens: als je vraagt naar een mening, accepteer dan ook dat je commentaar krijgt zoals van DSO.
              En ga al helemaal niet lopen te verkondigen dat je absoluut geen beginner meer bent terwijl je nog zoveel zaken te verbeteren hebt.
              Achievements comes in cans, not can'ts.

Comment

idd, de resultaten zijn niet in verhouding met de geleverde inspanning, ik denk grotendeels te wijten aan een te laag eiwit inname

trainingsschema ziet er als volgt uit
                ma: buik + licht biceps en onderarmen
                di: borst / triceps
                woe: benen
                dond: Voorkant schouders + zwaar biceps
                vrijdag: rust
                zaterdag: licht borst+ licht triceps
                zondag: rug + shrugs + achterkant schouders

eiwitinname nu 3.3g kg/lichaamsgewicht kh 5.5g kh kg/lichaamsgewicht en 50g vet

Wat zouden jullie dan aanpassen?

trouwens mijn excuses als het over kwam dat ik een mening niet respecteer. Het is idd zo dat ik nog veel te leren heb en ik stel elke ervaring, mening of raad dan ook op prijs

dieter

Comment

Originally posted by dieter g View Post
                  i
                  trainingsschema ziet er als volgt uit
                  ma: buik + licht biceps en onderarmen
                  di: borst / triceps
                  woe: benen
                  dond: Voorkant schouders + zwaar biceps
                  vrijdag: rust
                  zaterdag: licht borst+ licht triceps
                  zondag: rug + shrugs + achterkant schouders
                  ma: borst - biceps
                  di: rust
                  wo: benen
                  do: rust
                  vr: rug - triceps
                  za: buik - schouders
                  zo: rust

Ik heb dit schema zo ingedeeld omdat je je armen schijnbaar erg belangrijk vindt. Door een dag isolatie en een dag compound te nemen kun je hier toch aan voldoen ondanks dat je minder traint.
                  Onderarmen train je met de juiste oefeningen al mee.
                  Ga voor hogere intensiteit, neem voldoende rust.
                  Heb zelf met een soorgelijk schema getrained, goede resultaten mee behaald.
                  Last edited by Pinada; 24-04-2009, 10:08. Reason: Op verzoek van poster
                  Achievements comes in cans, not can'ts.

Comment

Dat met koolhydraten is oud nieuws. Dat van eiwitten wist ik niet...zie er ook niet het nut van in in tegenstelling tot koolhydraten.

Comment

Met eiwitten heeft een kern van waarheid, maar de logica wordt niet juist doorgevoerd. Ja, een tijdje met minder eiwitten maakt je lichaam efficiënter, en ja, als je dan weer terugschakelt naar je oude inname (of hoger) heb je wat meer van een anabole fase, maar wat denk je dat er gebeurt als je lichaam nog onzuinig met de 3gr/kg omgaat, en je opeens de inname halveert?

Netto heeft het geen nut dus, het constant terug en op schakelen voegt niets toe.
                      "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Dus de dagen dat je mindert en minder eiwitten opneemt, zouden volgens dat artikel dus gecompenseerd worden in de dagen erna.. Aangezien je lichaam niet meer dan een bepaalde hoeveelheid eiwitten op kan nemen en niet meer, kom je dus bepaalde dagen gewoon tekort als je gaat cyclen. De rest van die eiwitten wordt dan gewoon als energie gebruikt. Is totaal iets anders dan kh cyclen en kan volgens mij alleen maar negatief uitpakken aangezien je dan gewoon elke paar dagen een eiwitinname mist waar je lichaam zich steeds opnieuw op aanpast.
                        Denk wel dat je erop vooruit kan gaan, op elk schema met een kcal overschat kan je vooruitgaan omdat het kcal overschot nu eenmaal de belangrijkste variabele is bij voeding qua wel/niet gainen.
                        In college, a guy from another country told me that he had been "juicing" for a few years. He was a very poor thrower and it made me wonder just how bad he would be if he were "clean."

If I can drink water, sleep more, and eat normal and still defeat you while you're juicing hard, you probably don't have the aptitude. Sorry. Blame your genes. Dan John.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                        X