Direct na het trainen.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Direct na het trainen.

hallo een korte tijd geleden had ik hier om advies gevraagd voor wat te nemen na het trainen,de dextrose is niet mijn ding geworden vanwege de veel te zoete smaak,nadat heb ik gekozen voor verse fruitsap gelijk na het trainen,alleen na het lezen van een artikel over fruit na het trainen,schijnt dat ook niet goed te zijn?

Oorspronkelijk geplaatst door 3XL [IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Guustaaf/LOCALS%7E1/Temp/msoclip1/01/clip_image001.gif[/IMG]
    fructose is een mono-sacharide en word niet verder afgebroken.

Het is alleen zo dat fructose door je lichaam gebruikt word om leverglycogeen aan te vullen( en vetopslag), terwijl je na het trainen juist spierglycogeen wilt aanvullen.

Dus GEEN fructose na de training (ook geen fruit)

Maltodextrine heeft een dextroseequivalent van minder als 40 en is dus niet geschikt als post-workout koolhydraat.
    Maltodextrine geeft wel een vrij snelle stijging van de bloedsuikerspiegel, maar het snelle gedeelte van maltodextrine is te weinig om voor een groot genoege insuline afgifte te zorgen, welke je direct na het trainen wilt hebben om de voedingsstoffen zo snel mogenlijk de spiercel in te shuttelen.

Dus geef geen geld uit aan allerlei duurdere oplossingen maar neem gewoon dextrose (of een goodkope limonadesiroop met een groot gedeelte glucose)

Citaat:
    Oorspronkelijk geplaatst door 3XL [IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Guustaaf/LOCALS%7E1/Temp/msoclip1/01/clip_image001.gif[/IMG]
    Nee, fructose word rechtstreeks omgezet in leverglycogeen. Het is deze leverglycogeen die omgezet kan worden naar glucose als je bloedsuikerspiegel te laag woord.
    Maar er is wat leverglycogeen aangaat geen verschil tussen welke uit fructose, glucose of welke andere monosacharide dan ook.

Feit blijft dat fructose een omweg maakt om de spiercel te bereiken. Iets wat je na de training niet wilt

Ik ben trouwens ook van mening dat je direkt na de training niet alleen koolhydraten, maar ook eiwit moet nemen.
    Onderzoek heeft uitgewezen dat de insuline stijgingbij een combinatie van koolh+eiwit groter is als bij koolh. alleen.

Ik heb geexperimenteerd met glucose+wei, glucose+wei+caseine en ben nu aan het experimenteren met glucose+weihydrolisaat, wat tot nu toe goede resultaten heeft opgeleverd.

Ben sinds ik hydrolisaat gebruikt ca 1kg aangekomen en iets droger zonder de rest van m'n voeding/training aangepast te hebben.
    Nu lijkt 1kg mischien niet veel, maar op mijn gewicht en trainingsjaren is it best wel wat.

Ik blijf het voorlopig dus houden bij 50gr clucose(dextrose) + 50gr wei-hydrolisaat

--------------------------------------------------------------------------------

Zoals je leest zegt diegene dat je ook voor siroop kan kiezen.
    -Wat voor siroop gewoon de standaard van AH?
    -Hoeveel siroop moet ik dan aan denken? met water enz?
    Iemand die ook siroop gebruikt na het trainen of de hoeveelheid ervan weet van het gebruik na training?
    Last edited by Jord-Y; 05-07-2009, 17:20. Reason: Correctie

mijn siroop (carvancevitam framboos) bevat 7.5g kh per 10ml.
    dus om aan +- 40 gram kh te komen, neem ik 50ml siroop.
    hierbij doe ik 250ml kwark, en 200 ml melk.

das best een lekkere shake na je workout
    More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Originally posted by dynobet View Post
      mijn siroop (carvancevitam framboos) bevat 7.5g kh per 10ml.
      dus om aan +- 40 gram kh te komen, neem ik 50ml siroop.
      hierbij doe ik 250ml kwark, en 200 ml melk.

das best een lekkere shake na je workout
      Ok thx waar haal jij die siroop gewoon bij de AH of super de boer enz?
      40gram is gebaseerd op hoeveel gewicht(lichaamsgewicht)??
      Alleen snap ik niet dat je kwark neemt na het trainen? Kwark kan je beter nemen voor het slapen gaan gezien het langzaam verterende eiwitten zijn,zover ik me erin verdiept hebt dan

Comment

Is ook niet de standaard geaccepteerde manier van PWO

Persoonlijk knal ik er na een LB sessie een liter chocomel in, na een UB sessie gewoon dextrose met whey
        The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

kwark erin omdat het lekker is,
          plus zo krijg ik me eiwitten binnen,
          ik drink 3 van die shakes per dag zowieso lol

zo haal ik 2 bakken kwark per dag
          More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Originally posted by dynobet View Post
            kwark erin omdat het lekker is,
            plus zo krijg ik me eiwitten binnen,
            ik drink 3 van die shakes per dag zowieso lol

zo haal ik 2 bakken kwark per dag
            Ok ja ik hou het op koolhys na de training en daarna een volwaardige avondmaaltijd
            Ikzelf deed eerst ook eiwitshake met banaan na de training,maar zat altijd veel te vol voor de avondmaaltijd en me buik ging er ook niet op vooruit,1pack :/ had ook niet het idee dat die shake nou meer resultaat bracht,blijkbaar werkt het bij iedereen anders''het mensenlijke lichaam'
            Alleen totnu toe lijk ik toch goed resultaat te hebben met een fruitshakie na het trainen,dus ben een beetje verward.
            Verse sap + bakje frambozen gemixt.
            +/- Half uur later avondmaaltijd
            Last edited by Jord-Y; 05-07-2009, 20:44.

Comment

Waarom niet gewoon een goede sportdrank? Merken als Aquarius en AA-drink bevatten precies de goede suikers in de juiste verhoudingen zodat je er nooit naast kunt zitten.
              Geniet, en drink met maten!

Comment

Originally posted by de sterkste ophaler View Post
                Waarom niet gewoon een goede sportdrank? Merken als Aquarius en AA-drink bevatten precies de goede suikers in de juiste verhoudingen zodat je er nooit naast kunt zitten.
                Ok is ook een goeie idd gewoon een 0.5 liter aquarius

Maar is een verse fruitshakie echt zo slecht? [zie artikel in me eerste bericht]heb juist het idee dat ik er op vooruitga,terwijl ik eerst altijd shakie en banaan nam en daarna een avondmaaltijd,resultaat veel te vol gevoel,opgezette buik en niet het idee dat ik er echt door groter werd,eerder dikker bij de buik.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                X