Weinig sterke alcohol, of veel bier?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Leo1988 View Post
    Inderdaad... Rekensommetje gaat zeker niet voor iedereen op. Zelf heb ik ook wel is 1 1/3e fles 40% in een uurtje gezipt en toen ben ik ook niet echt hard kapot gegaan ofzo. Van de 2 plakken VEELS te sterke spacecake later die nacht wel
    dus een normale fles van 700 ml? dus 900 ml in een uur? dan denk jij geen gevaarlijke promillage te hebben. Dat je er niet aan dood bent gegaan, zegt niet dat je geen hoge promillage kan hebben.

Sommige mensen hebben een promillage van 7 promille overleeft, dat doet ook niet iedereen hem na. bij de ene kan 4 promille al fataal zijn, bij de andere ligt het hoger. Ook kan je lichaam op verschillende momenten verschillend reageren op alcohol.

De grote van het lichaam en de hoeveelheid bloed speelt natuurlijk ook een rol, maar dat spreekt voor zich

Maar vergis je niet, je wilt niet weten hoe vaak mensen met een promillage van 4 promille rond lopen, zonder dat ze het door hebben en dat heb je naar 1 1/3 fles in een uur wel.
    Last edited by Misterfit; 08-07-2009, 00:32.

Comment

Alcohol hoeft helemaal niet zo'n groot probleem te zijn. Het probleem zit em in de enorme en belachelijke hoeveelheden die gezopen worden. Gewoon langzamer drinken is de truuk! Doe met een glas bier 30 minuten ipv 2 minuten. En neem voor sterke drank nog langer de tijd! Als ik geniet van een glas Jack Daniels of Glenn Fiddich on the rocks dan doe ik soms wel ee nuur over 1 glas. Da's veel leuker en je wordt er niet zat van!
      Geniet, en drink met maten!

Comment

Goedkope merken whisky zoals Ganz e.d. gaan gewoon achterover. Genieten doen we met een 25+ jaar oude Cardhu. Dan is het een glaasje na het avondmaal en dan doe je er ook de hele avond mee. En om nu te stoppen met drinken omdat je in coma heb gelegen vanwege een alcohol vergiftiging....HELL NO!

Ik drink net zo als ik er voor deed. Me laatste glas alcohol was met een meet bij de Rotterdamse Wok maanden terug. Ben nooit iemand geweest die die de hele avond door zuipt omdat die anders geen lol kan hebben. Op de meeste concerten is het water of een fanta en kun je ook genoeg lol op maken.

Comment

Originally posted by de sterkste ophaler View Post
          Alcohol hoeft helemaal niet zo'n groot probleem te zijn. Het probleem zit em in de enorme en belachelijke hoeveelheden die gezopen worden. Gewoon langzamer drinken is de truuk! Doe met een glas bier 30 minuten ipv 2 minuten. En neem voor sterke drank nog langer de tijd! Als ik geniet van een glas Jack Daniels of Glenn Fiddich on the rocks dan doe ik soms wel ee nuur over 1 glas. Da's veel leuker en je wordt er niet zat van!
          Kan ik me best goed in vinden, zoiezo zonde om zoiets achterover te slaan.
          He who keeps silent consents.

Comment

Ik kom na het lezen de reactie dus tot de conclusie dat als ik ga drinken, het verschil tussen een relatieve kleine hoeveelheid sterke drank, en een grote hoeveelheid minder sterke drank voor het lichaam niks uit maakt.

Zoals eerder genoemd gaat het natuurlijk niet in 1 keer achterover, maar over de avond verspreid. Deze vraag stel ik trouwens omdat ik binnenkort op vakantie ga, en benieuwd was naar het effect van sterke en minder sterke drank voor het lichaam aangezien er vast wel een avondje komt dat de fles op tavel gaat.

Ik ga trouwens toch voor de sterke drank, omdat ik dit lekkerder vind, sterker effect geeft en minder belastend voor de blaas is.. had graag gezien dat het voor het lichaam ook iets beter was, maar dat mag jammer genoeg niet zo zijn.

Groeten,

Klomp

ps: ik drink zoals de meesten hier buiten de vakanties om ook het minimale, alleen op vakantie's vind ik het vaak een sfeerversterkend middel, en ik moet toegeven dat het soms ook wel lekker kan zijn!!

Comment

Het maakt wel uit. Ergens tijd terug gelezen dat het cortisol en oestrogeen verhoogd en testosteron verlaagd. Na de 4e of 5e glas bier word het exponentieel meer per glas. Staat gelijk aan 2-3 glazen sterkere drank. Ik vermoed dat dit de reden is waarom zoveel "kerels" tegenwoordig zo fucking sissy en verwijfd zijn :P

Comment

Hier iets dat ik gevonden heb:

Matige alcoholconsumptie: Langer en gezonder leven, maar hogere maatschappelijke kosten

- Het effect van matige alcoholconsumptie op gezondheid en economie -

Matige alcoholconsumptie heeft zowel positieve als negatieve gevolgen op de gezondheid. Onderzoekers van de Universiteit van Leipzig, Duitsland, hebben doorberekend wat matige alcoholconsumptie in Duitsland voor gezondheidskundige en economische effecten heeft op basis van gegevens uit 2002. Zij concluderen dat matige alcoholconsumptie netto een positief effect heeft op gewonnen levensjaren en op de kwaliteit van leven. Dit is met name het gevolg van gezondheidswinst in de oudere leeftijdsgroepen (>57) door de beschermende werking van matige alcoholconsumptie op hart- en vaatziekten. Toch resulteert dit niet in een daling van de maatschappelijke kosten omdat de mensen in de oudere leeftijdgroepen vrijwel geen betaalde arbeid meer verrichten.

De onderzoekers berekenden de met matige alcoholconsumptie samenhangende verhoogde en verminderde sterfte, verloren en gewonnen levensjaren (Years of Potential Life (YPL*)) en de kwaliteit van deze levensjaren (Quality Adjusted Life Year , (QALI’s**)). Vervolgens rekenden zij dit door naar de directe en indirecte maatschappelijke kosten, zoals gezondheidszorgkosten en het effect op de arbeidsproductiviteit. Zij baseerden zich daarbij op demografische en statistische gegevens van Duitsland uit het jaar 2002

Op basis van diverse aannames constateerden de onderzoekers dat matige alcoholconsumptie de volgende effecten heeft :

verloren
                gewonnen
                resultaat
                Levens
                14.457
                29.918
                15.461
                Levensjaren (YPL)
                205.691
                300.382
                94.691
                Voor kwaliteit van leven gecorrigeerde levensjaren (QALI’s)
                179.964
                258.284
                78.320

Van de verloren levens en YPL was circa de helft het gevolg van kanker en een kwart het gevolg van hart- en vaatziekten. De gewonnen levens en YPL zijn bijna volledig toe te schrijven aan het positieve effect van matige alcoholconsumptie op hart- en vaatziekten.

Tot een leeftijd van 55 à 60 jaar bij mannen en 62,5 à 67,5 jaar bij vrouwen, worden door matige alcoholconsumptie meer levens verloren dan gewonnen, maar in de oudere leeftijdsgroepen worden meer levens gewonnen dan verloren.

Matige alcoholconsumptie veroorzaakte €3.049 miljoen aan directe kosten en voorkomt €2.094 miljoen aan directe kosten, resulterend in €955 miljoen aan extra directe kosten. Dit kan samenhangen met het feit dat behandeling van de met matige alcoholconsumptie samenhangende gezondheidsproblemen, zoals kanker en verkeersongelukken, tot meer gebruik van de gezondheidszorg leidt dan de voorkómen gezondheidsproblemen, zoals hart- en vaatziekten.
                Ook becijferden zij €2.630 miljoen aan extra indirecte kosten terwijl €2.604 miljoen aan indirecte kosten werden voorkomen, resulterend in €26 miljoen aan extra indirecte kosten.
                De voorkómen indirecte kosten waren grotendeels het gevolg van onbetaald werk door mensen in hogere leeftijdscategorieën, terwijl de veroorzaakte indirecte kosten samenhingen met zowel betaald als onbetaald werk.

De onderzoekers constateren dat matige alcoholconsumptie resulteert in een positief netto effect op mortaliteit, levensjaren en kwaliteit van leven. Dit is vooral het gevolg van gezondheidswinst in de oudere leeftijdsgroepen ten gevolge van het beschermende effect van matige alcoholconsumptie op hart- en vaatziekten. Desalniettemin zijn de netto maatschappelijke kosten ten gevolge van matige alcoholconsumptie onder de streep ca. €980 miljoen. Matige alcoholconsumptie moet daarom kritisch bekeken blijven worden, met name in de jongere leeftijdgroepen, aldus de onderzoekers.

Bij de interpretatie van deze gegevens moet worden opgemerkt dat aan deze uitkomsten diverse aannames ten grondslag liggen. Een zwak punt in de studie is dat de onderzoekers de alcoholconsumptiegegevens van de 50-59 jarigen ook hebben gebruikt voor de oudere leeftijdgroepen, terwijl het waarschijnlijk is dat ouderen in de loop der tijd minder gaan drinken. Een ander punt van discussie is dat op basis van wetenschappelijke studies niet duidelijk is of en in hoeverre matige alcoholconsumptie een causaal verband heeft met alcoholmisbruik. Indien dat het geval zou is, zou een deel van de maatschappelijke kosten die voortkomen uit alcoholmisbruik toegeschreven moeten worden aan matige alcoholconsumptie. In deze studie zijn deze kosten buiten beschouwing gelaten. Verder geven de onderzoekers aan dat er mogelijk een overschatting is van het aantal mensen in de oudste leeftijdgroep met de doodsoorzaak ‘hart- en vaatziekten’.

Bron: Konnopka A and König HH. The health and economic consequences of moderate alcohol consumption in Germany 2002. Value in Health 2009;12 (2): 253-261

*) Years of Potential Life (YPL) = Maat om aan te geven hoeveel potentiële levensjaren er in een bevolking verloren of gewonnen worden ten opzichte van een vastgestelde grensleeftijd.

**) Quality-adjusted life-years (QALY’s) = Maat voor kwaliteit van een levensjaar (uitgedrukt in tijd); opgebouwd uit de resterende levensduur en de kwaliteit van leven van een persoon na interventie. QALY's worden berekend als een schatting van de gewonnen levensjaren, waarbij elk jaar vermenigvuldigd wordt met een gewicht dat de kwaliteit van leven weergeeft van de persoon in dat jaar
                Geniet, en drink met maten!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                X