vraag over voeding!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• vraag over voeding!

hoi, ik had een vraagje.

ik mag van mijn geloof elke dinsdag geen vlees,vis,kip eieren eten.
    sowiezo eet ik geen rund wat niet mag van me geloof en varken al helemaal niet omdat dit toch eigenlijk vet en slecht is en voor een groot gedeelte troep is.
    nu is mijn vraag hoe kan ik dit compenseren.of is het helemaal geen ramp om dat ene dag per week geen vis/kip/eieren binnen te krijgen.
    want de overige dagen eet ik genoeg eieren/vis/kip per dag samen met bruine of witte rijst of aardappelen of pasta. en groente natuurlijk

btw: ik neem wel gewoon proteine-shake,ook op die dinsdagen maar kan moeilijk zeggen ik neem bij elke rijst/aardappelmaaltijd een proteine-shake
    heeft iemand tips voor mij
    thnx

Van welk geloof mag het niet? Vind dinsdag nogal random gekozen lol, klinkt als een geneukt vegan dieet, no offence

OT; jah het is wel redelijk erg als je geen enkele kwaliteits eiwitten kunt nemen, whey is leuk en aardig maar die hele dag alleen whey binnenkrijgen is natuurlijk ook van de zotten. Check anders even wat mensen die een vegan dieet volgen doen om eiwitten binnen te krijgen daar zul je al heel eind mee komen

Mag je wel melk ?

Ik haal zelf zo'n beetje alle kwaliteitseiwtten uit; steak, kip, tonijn, pangius, walnoten en dan als sup whey voor/na trainen en casseine voor het pitten (vind kwark overrated vandaar) en natuurlijk eieren.

Jij mag niks hiervan behalve de chemische varianten dus jah, tis wel vrij slecht imo
    Last edited by Yawgmoth; 17-07-2009, 23:13.
    The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

Originally posted by Yawgmoth View Post
      Van welk geloof mag het niet? Vind dinsdag nogal random gekozen lol, klinkt als een geneukt vegan dieet, no offence

OT; jah het is wel redelijk erg als je geen enkele kwaliteits eiwitten kunt nemen, whey is leuk en aardig maar die hele dag alleen whey binnenkrijgen is natuurlijk ook van de zotten. Check anders even wat mensen die een vegan dieet volgen doen om eiwitten binnen te krijgen daar zul je al heel eind mee komen

Mag je wel melk ?

Ik haal zelf zo'n beetje alle kwaliteitseiwtten uit; steak, kip, tonijn, pangius, walnoten en dan als sup whey voor/na trainen en casseine voor het pitten (vind kwark overrated vandaar) en natuurlijk eieren.

Jij mag niks hiervan behalve de chemische varianten dus jah, tis wel vrij slecht imo
      ik heb niet gekozen dat het dinsdag is,ben er zo mee opgevoed vanaf het begin en vind me geloof ook belangrijk die ik aan de kant ga schuiven.
      bovendien het is maar 1 dag in de week.
      mijn vraag was alleen of het dus een ramp is dat ene dag of dat ik die dag dus maar beter niet moet trainen ofzo

Comment

Opvoeding en geloof zijn 2 compleet andere dingen

Maar is het een vegan ritueel of iets ? Want ik herken het helemaal niet
        The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

Hoezo niet op dinsdag en de andere dagen wel? Mag ik vragen welk geloof dat is?
          Owner of the Iron Playground.

Comment

Originally posted by jordy View Post
            Hoezo niet op dinsdag en de andere dagen wel? Mag ik vragen welk geloof dat is?
            ja tuurlijk mag je dag

mijn geloof is hindoeisme
            ik ben half surinaams en half hindoestaans. ben verder wel in nederland geboren.

waarom op dinsdag, eerlijk gezegd weet ik dat ook niet maar ik doe het al me hele leven lang,op de dagen dat ik misschien een keer per ongeluk wel wat had genomen omdat ik vergeten was dat het dinsdag was :P lol hahhaa
            maar andere familie leden doen het op donderdag enz. of meerdere dagen.
            het is meer dat je het voor je geloof over hebt die ene dag dat je het dan op offert.
            en zo zwaar is het nou ook weer niet ,mag voor de rest alles eten. rammadan is 10 x zwaarder, mag je niet eens drinken.
            echt veel meer weet ik er ook niet van want ik lees ook nou weer geen boeken en verdiep me ook niet dagelijks erin

Comment

Je kan soja gebruiken daar ziiten veel eiwitten in.
              ความพายายามอยู่ที่ไหน ความสำเร็จอยู่ที่นั้น

Comment

Je kan een soort carb cycle doen. Dan eet je de dag er voor of er na merendeels eiwitten/vetten en zo min mogelijk koolhydraten en op dinsdag eet je zo min mogelijk eiwitten/vetten (alleen wat shakes) en merendeels koolhydraten. Het is dan wel zo dat je op de high carb dag moet sporten dus weet niet of je op dinsdag wel mag sporten :P

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
                  Je kan een soort carb cycle doen. Dan eet je de dag er voor of er na merendeels eiwitten/vetten en zo min mogelijk koolhydraten en op dinsdag eet je zo min mogelijk eiwitten/vetten (alleen wat shakes) en merendeels koolhydraten. Het is dan wel zo dat je op de high carb dag moet sporten dus weet niet of je op dinsdag wel mag sporten :P
                  ja denk dat ik het maar zo eens ga proberen

bedankt voor de tip

super

gr

Comment

Als je andere bronnen van eiwitten wilt zou ik het voor die ene dag in de zuivel, bonen en noten gaan zoeken.
                    Geniet, en drink met maten!

Comment

Maakt niet veel uit. Neem een of twee grote eiwitshakes extra op die dag en klaar.
                      "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
                        Maakt niet veel uit. Neem een of twee grote eiwitshakes extra op die dag en klaar.
                        oke top bedankt voor de tip man

trouwens generalx die foto van je profiel van wanneer is dat ? je ziet er echt super uit man mooie lijnen en kurk droog. ben je altijd droog geweest of pas echt sinds je op je voeding let?

Comment

Had vroeger een klein buikje met 64kg op 1m81. Nu 77kg op 6,5%. Vandaag junken nog, morgen weer strak op dieet.
                          "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
                            Had vroeger een klein buikje met 64kg op 1m81. Nu 77kg op 6,5%. Vandaag junken nog, morgen weer strak op dieet.

oke nice
                            ga je dan nog later weer opbouwen of vind je het zo goed?
                            en wat houdt junken bij jouw in hele dag door of gewoon 1 meal .

Comment

Junken is dan gewoon eten waar ik zin in heb. Soms bergen troep, soms bescheidener.

En ga het zeker opbouwen, maar pas na de zomer weer.

sigpic

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X