Tonijn

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by svoboda View Post
    wat mekkeren jullie allemaal zeg!
    Tonijn is toch suuuuperlekker!
    blikje tonijn, tomaatje, peper, zout en een handvol pinda's eroverheen. heerlijk!
    Eensch

Gezoute zalm in blik...das pas lastig weg werken. Na een half blik is het te zout voor woorden.

Comment

Heb ik geluk, ik vind tonijn heerlijk. Maar ik maak er wel altijd tonijnsalade van.
      Niet al het nat er helemaal uitwringen (dan wordt het te droog). Klein beetje franse mayo erbij (met mosterd, die smaakt veel sterker af en je hebt dus maar een tikkeltje nodig, nog geen halve el). Veel ketchup (niet overdrijven natuurlijk) peper en veel muskaatnoot. Geen zout. Roeren met de vork en op een volkoren boterham. Delicious!

Comment

Originally posted by timson View Post
        Heb ik geluk, ik vind tonijn heerlijk. Maar ik maak er wel altijd tonijnsalade van.
        Niet al het nat er helemaal uitwringen (dan wordt het te droog). Klein beetje franse mayo erbij (met mosterd, die smaakt veel sterker af en je hebt dus maar een tikkeltje nodig, nog geen halve el). Veel ketchup (niet overdrijven natuurlijk) peper en veel muskaatnoot. Geen zout. Roeren met de vork en op een volkoren boterham. Delicious!

Klinkt apart, wel het proberen waard denk ik.
        Vooral de mosterd is denk ik een goede tip.

thx!

Comment

Wat ik wel heel erg komisch vind is dat Timson aan het eind van z'n uitleg over het maken van een tonijnsalade zegt: "geen zout". Ik denk dat je al genoeg zout binnen hebt na die tonijnsalade. Tonijn, mosterd, tomaten ketchup, allemaal hebben ze een bepaalde hoeveelheid zout, vooral tomatenketchup.

Comment

En dan zegt hij ook nog: "veel ketchup". Hahaha.

Comment

hij bedoelde waarschijnlijk:
              je hoeft geen extra zout toe te voegen,
              want dat zit al genoeg in de tonijn en andere smaakmakers.
              More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Originally posted by dynobet View Post
                hij bedoelde waarschijnlijk:
                je hoeft geen extra zout toe te voegen,
                want dat zit al genoeg in de tonijn en andere smaakmakers.
                Zout is niet echt goed voor je lichaam, het houd alleen maar vocht vast. Natuurlijk ontkom je niet aan zoutinname maar om het te gaan stimuleren met het gebruik van sausjes vind ik persoonlijk overbodig, ook zal je veel meer calorieen innemen. Het nuttigen van tonijn kan makkelijk zonder die hele poespas, het bereiden van tonijn is niet nodig. Gewoon blikje openen, vork erin en eten maar. Scheelt ook een hoop tijd.

Comment

Dat klopt dus als een bus, jij hebt goed gelezen, dat is ook de reden waarom ik heb geschreven geen zout dat zit al in de ketchup en tonijn. Ik zie nergens een lacune in mijn redenering hoor.
                  En veel ketchup schrijf ik omdat in de winkel tonijnsla wordt bereidt met enkel of hoofdzakelijk mayo. En als je dan kan kiezen tussen mayo (800 Kcal/100g) of ketchup (106 Kcal/100g) lijkt veel ketchup me de ideale oplossing, ervan uitgaande dat mensen ook nog willen leven naast het trainen. je kan natuurlijk ook een baxter hangen met intraveneuze astronautenvoeding, dat gaat waarschijnlijk nog 3 keer zo goed....
                  Last edited by timson; 07-08-2009, 14:45.

Comment

Originally posted by svoboda View Post
                    wat mekkeren jullie allemaal zeg!
                    Tonijn is toch suuuuperlekker!
                    blikje tonijn, tomaatje, peper, zout en een handvol pinda's eroverheen. heerlijk!
                    Tonijn is megalekker als het vers is van de visboer en goed klaargemaakt is. Tonijn is blik is afschuwelijk slecht!

Heb ik geluk dat over een vismijn woon, waar alles vers van de boot komt
                    The only way to make your dreams come true is WAKING UP

Status: @Onderhoud

Comment

beetje curry en peper en bikken maar

shake ervan maken ga ik vanavond maar is ff proberen hehe..

Comment

Originally posted by fitnessfreak View Post
                        Gewoon een shake van maken.

Blikje tonijn, wat kwark een uitje en wat komkommer glas water en blenderen.
                        Of naar eigensmaak dingen toevoegen.
                        Voor de echt die hards gewoon een blik tonijn en een glas water in de blender gheghege.....
                        Kan je binnen 10sec. ophebben... neus dicht en zuipen

Tering wat goor zeg...
                        ความพายายามอยู่ที่ไหน ความสำเร็จอยู่ที่นั้น

Comment

Originally posted by timson View Post
                          Dat klopt dus als een bus, jij hebt goed gelezen, dat is ook de reden waarom ik heb geschreven geen zout dat zit al in de ketchup en tonijn. Ik zie nergens een lacune in mijn redenering hoor.
                          En veel ketchup schrijf ik omdat in de winkel tonijnsla wordt bereidt met enkel of hoofdzakelijk mayo. En als je dan kan kiezen tussen mayo (800 Kcal/100g) of ketchup (106 Kcal/100g) lijkt veel ketchup me de ideale oplossing, ervan uitgaande dat mensen ook nog willen leven naast het trainen. je kan natuurlijk ook een baxter hangen met intraveneuze astronautenvoeding, dat gaat waarschijnlijk nog 3 keer zo goed....
                          En ketchup maakt het echt verschil tussen leven en dood. Grow up en eet gewoon naturel zonder al die smoesjes en drogredenen.

Comment

Tonijn+wortel+ui+snufje peper.

Oh en uiteraard op olie, niet op water.
                            http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/33738-osterichs-dagboek-eten-trainen-beminnen

Comment

ik had het daar ook altyd moeilijk mee.. Maar probeer eens een blikje groenten wortel, erwten, boontjes (koud) meng daar je tonijn bij, en dit had me eigg egt lekker gesmaakt. Een hele andere tonijn en ook nog eens gezond

Comment

Tonijn vinnek lekker zo... ik eet elke dag om 10u en 15u een blik tonijn, kap al het sap weg en eet het gewoon met een vorkje. Elk een 150gr. Veel lekkerder as die brinta 's morges

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X