yoghurt/kwark ??

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• yoghurt/kwark ??

beste mensen,

Ik vroeg mij af waarom velen kwark eten voor het slapen gaan.
    Mij is altijd verteld dat yoghurt ook een goede bron van eiwitten is.
    En yoghurt vind ik stukken makkelijker weg te werken.

Bij voorbaat dank

Yoghurt is ook wel een goede bron van eiwitten, maar kwark is een betere bron, tenzij jij een liter yoghurt naar binnen wil werken voor 50gr eiwitten.
    Als je een bak kwark naar binnen werkt heb je met 500ml al 45gr eiwit, met yoghurt zit je denk rond de 20gr.
    Groeten

Comment

aha!
      Dat verklaart een hoop.
      Dankje voor de snelle reactie.

Comment

graag gedaan
        Groeten

Comment

En in yoghurt zit vaak ook veel troep zoals suiker, in kwark niet. Teminste, als je de goede kwark hebt dan want bij smulkwark heb je dat bijvoorbeeld ook en die moet je dus ook niet hebben.
          Owner of the Iron Playground.

Comment

Volgens mij maakt het niet zoveel uit qua voedingswaarden of je magere yoghurt neemt of magere kwark (van de zaanse hoeve dan), alleen moet je van yoghurt 2x zoveel eten om dezelfde kcal/ei/kh te bereiken.
            Groeten

Comment

Originally posted by Revius View Post
              Volgens mij maakt het niet zoveel uit qua voedingswaarden of je magere yoghurt neemt of magere kwark (van de zaanse hoeve dan), alleen moet je van yoghurt 2x zoveel eten om dezelfde kcal/ei/kh te bereiken.
              De magere yoghurts die ik heb zien staan hebben in verhouding wel degelijk meer suikers. Oftewel, als je met magere yoghurt evenveel eiwitten naar binnen krijgt als wanneer je magere kwark zou eten, krijg je ook een berg meer suikers binnen dan met magere kwark.
              "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

En omdat er in verhouding meer suikers in magere yoghurt zitten, dan in kwark. Is magere yoghurt ook makkelijker om "weg te werken".
                Ik doe gewoon een scheut siroop door de kwark, en dan is die zelfs lekker.
                More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Ik gooi kwark samen met wat zoetstof, aarbeien en magere melk door de blender. Dan 2 uurtjes trekken in de koelkast, nog eens door de blender met wat crushed ice...... lekker
                  Only those who risk going too far can possibly find out how far one can go - George Eliot

Comment

Originally posted by Pinada View Post
                    De magere yoghurts die ik heb zien staan hebben in verhouding wel degelijk meer suikers. Oftewel, als je met magere yoghurt evenveel eiwitten naar binnen krijgt als wanneer je magere kwark zou eten, krijg je ook een berg meer suikers binnen dan met magere kwark.
                    dit wist ik dus niet zeker, maar dit klopt inderdaad wel
                    Groeten

Comment

Ik eet zelf iedere avond of een paar eiwitten of een paar eetlepels cottage cheese. Yoghurt gebruik ik alleen als ik een fruit/eiwit smoothie maak. en zelfs daar gaat soms nog cottage cheese in.
                      cottage cheese helpt je stofwisseling door te werken zelfs als je slaapt.

En je weet zeker dat het vetgehalte heel laag is en er zit geen zuiker in.

Comment

Originally posted by alexjoppie View Post
                        Ik eet zelf iedere avond of een paar eiwitten of een paar eetlepels cottage cheese. Yoghurt gebruik ik alleen als ik een fruit/eiwit smoothie maak. en zelfs daar gaat soms nog cottage cheese in.
                        cottage cheese helpt je stofwisseling door te werken zelfs als je slaapt.

En je weet zeker dat het vetgehalte heel laag is en er zit geen zuiker in.
                        Cottage cheese = kwark?
                        "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

nee hüttenkäse. da's hetzelfde maar op de ene verpakking staat cottage cheese en op de andere staat hüttenkäse. Om het simpel te houden. Ik koop altijd die van danone dat is de grootste die ik kan vinden. Per portie van 20gr zit o.8 gr vet waarvan 0.5 gr verzadigde vetzuren en 2,2gr eiwit per 20gram cottage cheese. In amerika kon ik het natuurlijk low fat zo niet dan wel fat free kopen maar hier moet ik het doen met danone.

Het is ook heel lekker in een eiwit omelet of cottage cheese pannekoeken zijn ook heel lekker. Verder op een broodje met komkommer en peper, in een salade. En zo krijg je dus naast de shakes en de kip en vis die je dagelijks eet op een hele makkelijke manier toch eiwitten binnen.

Comment

Originally posted by alexjoppie View Post
                            nee hüttenkäse. da's hetzelfde maar op de ene verpakking staat cottage cheese en op de andere staat hüttenkäse. Om het simpel te houden. Ik koop altijd die van danone dat is de grootste die ik kan vinden. Per portie van 20gr zit o.8 gr vet waarvan 0.5 gr verzadigde vetzuren en 2,2gr eiwit per 20gram cottage cheese. In amerika kon ik het natuurlijk low fat zo niet dan wel fat free kopen maar hier moet ik het doen met danone.

Het is ook heel lekker in een eiwit omelet of cottage cheese pannekoeken zijn ook heel lekker. Verder op een broodje met komkommer en peper, in een salade. En zo krijg je dus naast de shakes en de kip en vis die je dagelijks eet op een hele makkelijke manier toch eiwitten binnen.
                            magere Kwark bevat evenveel eiwitten, maar veel minder vet.
                            Maar heeft daarintegen wel meer koolhydraten. Lijkt me dus ongeveer even gezond.

Maar neem aan dat 500g van die kaas zoon 5 euries kost,
                            en 500g kwark 80 cent. Dus kies ik kwark
                            More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Originally posted by dynobet View Post
                              magere Kwark bevat evenveel eiwitten, maar veel minder vet.
                              Maar heeft daarintegen wel meer koolhydraten. Lijkt me dus ongeveer even gezond.

Maar neem aan dat 500g van die kaas zoon 5 euries kost,
                              en 500g kwark 80 cent. Dus kies ik kwark

Ja de prijs wil ook wel meewerken. maar ik moet persoonlijk ook heel erg uitkijken met wat ik aan koolhydraten in mijn lichaam stop dus ga ik liever voor cottage cheese. ik vind het persoonlijk ook lekkerder. Ik kan me best wel
                              voorstellen dat een hoop mensen liever kwark nemen omdat het goedkoper is.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X