vraag over mijn eetschema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• vraag over mijn eetschema

hey all,

ik heb een probleempje waar ik niet uitkom.

namelijk ik doe een bbl opleiding(niveau 3 verkoopchef) in een winkel en dit is mijn laatste jaar.

nou ben ik heel strikt met mijn eetschema,eet bijna altijd om de 2 uur of 2.5 uur en 9 van de 10 x lukt het wel alleen soms heb je altijd wel iets wat er tussenkomt.

nou ben ik na een lange periode dit gedaan te hebben ondertussen al makkelijk gewend geraakt om om de 2 a 2.5 uur een koolydraatrijke/eiwitrijke maaltijd te nuttigen. als ik een uur te laat ben dan schreeuwt me lichaam naar voeding.
    nou heb ik op me werk recht op een uur pauze in de ochtend 15 minuten rond 1 uur een half uur en in de middag rond 15:00 15 minuten.
    nou ben ik dus verplaats naar een andere winkel die onder deze winkel valt ( en dat mogen ze doen staat in me contract) nu heb ik hier ook weer recht op een uur pauze(staat letterlijk in me contract). na een tijdje dit gedaan te hebben kwam me filiaalmanager vandaag naar me toe en hij zei het is heel irriterend hoevaak jij eet. want je werkt in een winkel.
    in het begin toen ik daar verplaats werd zei hij wij hebben hier geen vaste pauzes, je mag bij ons zovaak naar achteren gaan eten als je wil als je het maar bij me meld, en het niet druk is in de winkel.
    dus ik denk nou optimaal toch lekker om de 2 uur naar achteren maaltijd eten wat 10 minuten duurt dan de winkel in en dan kom ik niet eens uit op die uur pauze.
    maar hij zegt dus dat het irriterend is en het dus heel moeilijk gaat worden als je in een winkel werkt ook nog eens met je voeding bezig te zijn en het heel moeilijk wordt als je naast een winkelbaan ook nog mee wil gaan doen voor wedstrijden bodybuilding. dus je moet keuzes maken.
    nou vandaag dus maar 1 keer 15 minuten gegeten 1 maaltijd de restr thuis geprobeerd te fixen maar hele eetschema verpest. is ook geen ramp natuurlijk maar wel vervelend en ik weer echt niet hoe ik dit kan oplossen want ik ga toch niet een uur gratis werken.
    zelf loopt ie als filiaal manager redd bull om de kwartier achter de kasse te drinken en krentebol in de winkel te eten moe wordt ik hier van.
    iemand oplossingen
    en geen antwoorden zoals dan neem je maar een shake want 5 x per dag een shake is ook nutteloos

ik snap het probleem niet, je hebt smorgens en smiddags een kwartier en smiddags een half uur,
    daar heb je RECHT op.

gaat je chef toch niets aan wat jij dan doen in JOU vrije tijd, van mij part ga je iedere keer slapen of krachttraining doen, of eten, maakt het uit? Ga buiten wandelen en dan meteen eten, ben je van die zuurpruim af!

Comment

Confronteer je manager met zijn eigen red-bull/krentenbol gedrag (wel netjes) en geef aan dat je voeding belangrijk voor je is, ga SAMEN een oplssing zoeken
      Je mag best wat ballen laten zien aan die gast!!
      Doubt me, Hate me, You are the inspiration i need!!
      @ Cut

Comment

Originally posted by Markess View Post
        Confronteer je manager met zijn eigen red-bull/krentenbol gedrag (wel netjes) en geef aan dat je voeding belangrijk voor je is, ga SAMEN een oplssing zoeken
        ja maar je weet wat je dan krijgt namelijk: ja maar ik ben filiaalmanager en ik hoef mezelf niet meer te bewijzen, jij wel. en daarbovenop geen contract verlenging natuurlijk aangezien hij diegene is wie een positief of negatief advies geeft over zijn personeel

Comment

ik heb hem inderdaar aangegeven dat voeding voor me belangrijk is maar hij zegt je bent elke keer om de 2 uur of 2.5 uur weg( achter in magazijn).
          en dan zegt hij ook je moet keuzes maken wil je mee gaan doen met wedstrijden of hogerop in detaillhandel.

Comment

jammer dat zon gast zijn Leiderschap zo misbruikt, je zou er makkelijk samen uit kunnen komen als jullie allebei een beetje water bij de wijn doen.
            En je mag best vragen of hij mee wilt denken het te kunnen combineren.Maar je hebt gelijk sommige managers hebben het te hoog in de bol om nog normaal te kunnen relativeren.
            Vind de opmerking van hem wel overdreven mbt keuzes maken...alsof die 10 minuten eten jouw carriere kunnen verwoesten...
            succes drmee
            @ Cut

Comment

jammer dat zon gast zijn Leiderschap zo misbruikt, je zou er makkelijk samen uit kunnen komen als jullie allebei een beetje water bij de wijn doen.
              En je mag best vragen of hij mee wilt denken het te kunnen combineren.Maar je hebt gelijk sommige managers hebben het te hoog in de bol om nog normaal te kunnen relativeren.
              Vind de opmerking van hem wel overdreven mbt keuzes maken...alsof die 10 minuten eten jouw carriere kunnen verwoesten...
              succes drmee
              ja inderdaad dat is ook het eerste wat ik dacht: oh dus ik eet ff snel 10 minuten wat dus kan ik geen opleiding doen
              denk gewoon dat hij het me niet gunt, want de vorige winkels waar ik gewerkt heb was het geen probleem en ik zeg nog tegen hem ik begrijp dat ik in een winkel werk en het dus niet altijd mogelijk is maar als het kan waarom niet. nog blijft hij moelijk doen. maarja als hij nog keer moeilijk doet zoek ik andere winkel want slaat nergens op dit. ga geen honger lijden,ben geen slaaf

Comment

Originally posted by martin01 View Post
                ik heb hem inderdaar aangegeven dat voeding voor me belangrijk is maar hij zegt je bent elke keer om de 2 uur of 2.5 uur weg( achter in magazijn).
                en dan zegt hij ook je moet keuzes maken wil je mee gaan doen met wedstrijden of hogerop in detaillhandel.
                Die gast moet niet zo zeiken. Je kan beiden doen.

Je hebt wettelijk en contractueel recht op je pauzes. Ga desnoods op je strepen staan. Wat jij in die tijd doet moet jij weten. Dat hij moeite heeft met wat jij in je vrije tijd doet is ZIJN probleem. Ik heb bij verscheidene werkgevers gewoon kunnen eten en dat was in de logistiek/expeditie waar het een stuk competitiever en drukker is dan in de detailhandel. Die gast maakt van een mug een olifant en moet gewoon zijn bek houden. Ik zie gewoon een saboteur in hem die het niet kan hebben dat jij een andere levensstijl hebt.

Andere mogelijkheid is dat je al je voeding in minder maaltijden propt. Zolang je aan je macro's komt is er niks aan de hand, maar dan moet hij niet gaan zeiken dat je dan langer bezig bent met eten.

Comment

inderdaad ja, die gast kan t gewoon niet hebben, waarschijnlijk is tie dik en ongelukkig ofniet :P?
                  @ Cut

Comment

De meeste werkgevers waar ik mee gesproken heb vonden het vreemd, maar anderzijds konden de discipline waarderen en konden inzien dat het ook over gaat in het leven zelf. Dus discipline op het werk om dingen te doen wanneer het gedaan moet worden.

Comment

Het schreeuwen om eten is trouwens psygologisch. Ik doe intermittent fasting, eet 8 uur na het opstaan niets. En in 8 uur daarna de dagelijkse behoefte. Niks aan het handje.

Maar pauze heb je recht op !
                      Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
                      Go heavy or go home!

Comment

Die klootjavaan mag jouw voedigs patroon dan irritant vinden. Hij is er zelf ook niet minder hufterig om. Ja natuurlijk heb je recht op je pauzes en mag daarin doen wat jij wil. Maar net zoals je zegt, hij kan je wel minder waardering geven later. Kut situatie dus. Er zit denk ik niets anders op dan rond de tafel te gaan zitten met eikeltje en te overleggen hoe jij (het gaat tenslotte om jou, en niet om hem) het in het vat moet gieten, om toch aan je voeding te komen.. En of je dan ook maar je trommeltje met brood, koffie, blikje vis,stuk kip, en je shake midden in de winkel moet gaan nuttigen.. Ik vermoed dat hij gewoon wil laten voelen dat hij met zn kromme poten wat hoger op de ladder staat.. Ik wens je succes met je hele fijne meedenkende colega..

Comment

inderdaad ja, die gast kan t gewoon niet hebben, waarschijnlijk is tie dik en ongelukkig ofniet :P?

Dat moet haast wel, die vetklep heeft waarschijnlijk thuis niks te zeggen.

Om de tafel met je baas gaan zitten en toch tot een oplossing zien te komen.
                          En vooral niet je geduld verliezen want dan ben je verloren.
                          ความพายายามอยู่ที่ไหน ความสำเร็จอยู่ที่นั้น

Comment

Ga lekker Intermittent Fasting doen
                            "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Originally posted by Ashley View Post
                              Dat moet haast wel, die vetklep heeft waarschijnlijk thuis niks te zeggen.

Om de tafel met je baas gaan zitten en toch tot een oplossing zien te komen.
                              En vooral niet je geduld verliezen want dan ben je verloren.
                              hhahah nee hij is niet dik maar gewoon een magere vent van 35 ofzo die wel vrijgezel is en hij heeft in het leger gezeten vroeger.
                              maar inderdaad hij gunt het me gewoon niet.
                              maar goed morgen zie ik hem weer en k zal gewoon doorgaan met pauze houden en eten want k kan niet op lege maag werken.
                              als hij zeurt en moeilijk blijft doen zoek ik andere winkel.
                              echt een zeurkous die geen begrip kan tonen omdat ik inderdaad een andere levensstijl heb

bah

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X