stand van zaken

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• stand van zaken

oké, voeding tijdje verwaarloosd. niet dat ik foute dingen at, maar ik at maar weg zonder uit te rekenen. onlangs ook weer van werkomgeving veranderd, gepaard met minder mogelijkheden om te eten dus terug overgeschakeld naar boterhammen. ook volle melk beginnen drinken, en volle chocomelk op de trainingsdagen.

toen ik een paar maanden geleden begon dacht ik nog een hardgainer te zijn en ik dacht dat het moeilijkste ging zijn om genoeg te eten op 1 dag. zeker als je al die heroïsche verhalen leest van omeletten met 10 eieren en weet ik veel wat nog en kcal verbruiken van 5000+ of soms zelfs nog veel hoger in de bulk (jordy, ik kijk naar jou ). dus ik dacht ook als ik maar veel van de goede dingen eet zal het wel goed komen, ik denk dat ik een hele tijd boven de 3000-3500 kcals gezeten heb, gevolg: gewicht is omhoog geschoten tot rond de 86kg, komende van onder de 76kg in augustus ongeveer. nu begin ik echt zwembandjes te krijgen, wat ik serieus scary begin te vinden mits ik altijd zo mager ben geweest en dat niet echt mijn doel is! ('t is niet alleen vet hoor)

even de stats:
    29j, 1.96m, 86kg
    BMR: 2095 kcal, helemaal niet zoveel dus
    bulking en op rippetoe's schema van 3x week trainen
    eiwitbehoefte: 2.5*86=215gr

dit is wat ik nu eet, dit schema is eigenlijk meer ontstaan door evolutie onder druk van externe omstandigheden, als door een doordachte berekening. heb er nu gewoon eens getallekes achter gezet:

dit is dus de as-is situatie, ik eet wel iets meer want met die appel alleen red ik het niet voor de training, maar dat verschilt elke dag wat ik dan eet. volgens mij zitten men vetten en men eiwitten wel goed (eiwitten zijn eigenlijk iets hoger maar weet de waardes van het kippebeleg niet). de vetten staan op 60gr zoals in de zomersticky beschreven. dus eigenlijk is dat helemaal niet zoveel eten op een dag, en toch zit ik 800 kcals boven men onderhoud. op 't gevoel eten wilt bij mij dus zeggen dat ik teveel eet, want bovenop dit schema at ik dikwijls nog een serieuze omelet of een paar havermoutpannekoeken als ik dacht dat ik niet genoeg binnenhad.

waarom pen ik dit hier nu neer? wel eerst en vooral voor mezelf, zodat ik eens weet wat de stand van zaken is inzake voeding, ten tweede natuurlijk om de weergaloze kritieken van jullie over me heen te krijgen hoe bagger ik nu wel eet en wat ik allemaal kan verbeteren
    sowieso ben ik van plan om nog wat te zakken, ik denk wat minder boterhammen met pindakaas, en iets minder rijst. het verlies in vet van de pindakaas denk ik dan op te vangen met terug wat noten mee te nemen naar't werk ('s zo vermoeiend om op te kauwen )
    Getting stronger to fend off potential zombie attacks.

Denk dat dit meer de cutting kant op gaat, maar het ziet er niet slecht uit.
    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

zit nog steeds een 500kcal boven behoefte, dus cutting is niet de bedoeling. wil gewoon niet dat men buik echt gaat exploderen zoals nu het geval was.

Comment

Je moet natuurlijk ook niet mij helemaal gaan na doen.
        Denk dat die opgeblazen buik van je ook wel veel vocht zal zijn en een effect van een plotseling snelle verhoging van koolhydraat inname. Was bij mij ook het geval, had een heel opgeblazen buik, maar dat was binnen no time ook weer weg. Zou je niet gelijk al te druk gaan maken. Zeker als je aan het bulken bent moet je natuurlijk gewoon accepteren dat je ook wat vet zult aanzetten. En daarom heb je daar dus het cutten voor om dat er uiteindelijk weer af te krijgen.
        Owner of the Iron Playground.

Comment

ja 'wat vet' is iets anders als zo'n dikke buik. ik zie op jouw foto's dat het vet zich precies wat gelijkmatig afzet. ik ben mager, en ik heb zo'n put tussen mijn borstspieren (of de plaats waar die uiteindelijk moeten komen), en dan op zo'n lichaam zo'n opgeblazen buik is werkelijk degoutant. maar ben nu weer gestopt met boterhammen eten en 't is al wa minder. ik denk dat mijn buik enorm opblaast van brood, heb onlangs van iemand anders ook nog gehoord dat die daar last van heeft.

Comment

En dat is dus vocht.
            "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Eet joe werkelijk een pond kaas voor het slapen gaan ? Of is dat verkeerd ingevuld?
              Bulken sinds 12-10-2009 - 82 kilo 10,2 % Doel 95+
              25/11/09 - 89,6 Kilo BF ----- %
              "Where others see trouble.. I see opportunities"

Comment

Originally posted by davide View Post
                Eet joe werkelijk een pond kaas voor het slapen gaan ? Of is dat verkeerd ingevuld?
                magere kaas is kwark vriend
                Groeten

Comment

Hahaha, oke dat eet ik ook. Dacht al een pond Kaas (als belegen kaas).

Comment

Die belgen moeten het weer perse platte kaas noemen he.
                    Owner of the Iron Playground.

Comment

Originally posted by jordy View Post
                      Die belgen moeten het weer perse platte kaas noemen he.

Comment

"We must all suffer from one of two pains: the pain of discipline or the pain of regret."

Comment

jongens jongens, dat is elke keer hetzelfde liedje met jullie nederlanders en magere kaas, er is altijd wel ene die niet weet dat dat 'kwark' is heb het al eens gezegd, zet dat in een sticky!

@genix
                          ah zo, dat wist ik niet, vroeg me al een tijd af hoe jullie het verschil zien tussen vet en vocht. heb besloten om dit weekend men schema nog eens te bekijken en toch nog wat kcal's toe te voegen.

Comment

even een updateje voor mezelf...
                            >90kg
                            mbr 2098kcal, zero activity overdag
                            bulking

eten is klein beetje veranderd, doe dit nu al een hele tijd, nu ff uitgerekend wat ik binnensteek, valt eigenlijk goed mee, dacht dat het minder ging zijn qua kcals.
                            ik zie gewoon dat ik dit binnenkrijg op een dag, wanneer maakt me niet zoveel uit. binnenkort misschien nog is wat whey nemen.

Comment

hmm is er iemand die kan bevestigen of dit een goede verdeling is? ik eet nog steeds volgens bovenstaande schema. maar ik vind het precies nogal veel carbs en missch. wat te weinig eiwitten? heb de indruk dat mijn buik groeit. graag een mening.

gewicht is nu 92kg, doel is sterker worden, dat lukt nog steeds aardig.

ook lijkt me er iets niet te kloppen in de getallen, bijna alle waarden komen van de verpakkingen, en anders van voedingswaardetabel.nl, als ik de kcals optel kom ik aan 2922, maar als ik de gewichten van k/e/v omzet volgens de regeltjes van de zomersticky kom ik aan bijna 3500!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X