Daar is er weer een van een noob - voedingschema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Daar is er weer een van een noob - voedingschema

Hey jongens en meisjes,
    ten eerste,
    ik heb gisteren Transformers 2 gekeken dus vandaar mijn over de top nickname,

Oke, ik heb wat e-books gelezen gevonden op deze website.
    Burn fat, feed the muscle heb ik in 1 dag uitgelezen omdat ik compleet geboeit werd door alle info die op me af kwam

Ik zelf richt me niet op het krijgen van massa, ik wil gedefinieerde spieren en ik wil een laag vet percentage

Mijn voeding, dagelijks, ziet er ongeveer zo uit:

7 uur:
    Omega 3, multi-vitamine en Vitamine B
    3 boterhammen volkoren met of tomaat, kipfilet of ei (3 stuks, ik gooi er 1 eigeel uit)
    melk
    bakje yoghurt

10 uur:
    2 botterhammen met weer een van de 3, trouwens soms ook ander,
    het kan ook voorkomen dat ik zin heb ik een bak brinta trouwens
    melk

1 uur:
    Brinta/boterhammen met een van de 3 (tomaten, kipfilet, ei, trouwens ook achterham)
    Ik neem hierbij vaak ook wat vis, ben een vis liefhebber

3 uur:
    Stuk fruit, en wederom..ja ja, boterhammen haha
    wat melk, brinta, youghurt gemixed in de blender met wat fruit, myeah gewoon waar ik zin in heb

avondeten bestaat uit:
    aardappelen of rijst, 2 stuks aardappelen, vlees (schnitzel, ribkarbonade, varkenshaas), en natuurlijk groente, het liefst zoveel mogelijk

Dan ga ik trainen,
    en daarna krijg ik gewoon niks meer naar binnen dus ik sluit af met wat yoghurt

de yoghurt is trouwens magere yoghurt, ik gebruik boter op mijn brood, en kipfilet lijken er pakken doorheen te gaan, 100gram per dag

Ik zie een patroon hier, maar ik zelf houd er wel van om niet teveel variatie te hebben in mijn eten en mijn variatie te krijgen van wat ik op mijn brood doe, ik heb namelijk nog nooit zoveel gegeten in mijn leven, ik ben de 1000 kcal op een dag gast

Ik zoek eigenlijk een bevestiging dat ik op de goeie weg ben, of juist een: Gast, je bent echt HELEMAAL niet richting je doel aan het gaan nu, je bent aan het bulken!

haha persoonlijk kan ik niet voorstellen dat ik aan het bulken ben, ik heb de site wat doorgenomen (ik weet hoe forummembers een hekel hebben aan mensen die zomaar wat doms vragen terwijl ze hadden kunnen zoeken) en bulken komt neer op zo'n 3000k per dag? nou, dat kan ik nooit redden met dit schema?

Hoeveel respect ik ook heb voor mensen die echt bodybuilden, niet zo moeilijk gezien ik voor bijna iedereen respect heb. Leven en laten leven... bodybuilden is NIET wat mijn streven is

Groeten,
    ehm.."Optimus" (?!)
    Last edited by Optimus_Prime; 27-10-2009, 08:29.
    ~love what you do, do what you love~

Welkom.
    Heb je al berekend wat je dagelijkse behoefte is?
    Ik stel voor om de http://forum.bodynet.nl/lees-eerst/3...tml#post550279 maar eens te lezen en een echt voedingsschema te maken waar je kcal en koolhydraten/eiwitten/vetten-verhouding vermeld zijn.
    Voeding is net zo belangrijk als training, mss zelfs belangrijker.
    "We must all suffer from one of two pains: the pain of discipline or the pain of regret."

Comment

ja dat heb ik berekent
      Volgens mij haal ik er in dit voedingsschema uit wat ik nodig heb

Comment

Originally posted by Optimus_Prime View Post
        ja dat heb ik berekent

Volgens mij? Maar je wil het toch weten? Je plaatst je voedingsschema toch niet voor niets? Dan hebben wij die waardes ook nodig, anders kunnen we niet zeggen of je voldoende eiwitten en vetten neemt bijvoorbeeld.

En welkom trouwens. Optimus Prime is cool.
        "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

ja dat heb ik berekent
          Wat zijn je stats? Hoe hoog is je vetpercentage?
          Mss kan je ook het resultaat van je berekening eens meedelen.
          "We must all suffer from one of two pains: the pain of discipline or the pain of regret."

Comment

Yo Optimus! (vette film..)

Check anders even dit topic: http://forum.bodynet.nl/dagelijkse-v...-eetmeter.html
            In post #13 staat een link waar je het programma eetmeter kunt downloaden. Daarmee krijg je misschien wat meer inzicht in wat je dagelijks binnen krijgt

Comment

Mijn dagelijkse behoefte is: 2740
              Ik ben 1.83 en weeg 80 kilo, 79.9 om precies te zijn

Mijn vet percentage, nou, ik heb eerlijk gezegd niet de middelen om dit te berekenen?
              Ik heb wel wat methodes gelezen maar daarvoor heb ik allemaal apparaten nodig die ik dus niet heb

Ik zal die eetmeter eens doen

Ik wil megan fox als mn vriendin, dus kom op jongens, help me ;-)
              Last edited by Optimus_Prime; 27-10-2009, 09:00.

Comment

Ok ehm
                Ik geef jullie maar gewoon de informatie zover ik die heb:
                1.83 meter
                79 kilo
                omtrek middel: 79 cm (geen flauw idee waarom je dit nodig hebt maar eetmeter vraagt er naar)
                Benodigde kcal: 2740 (jezus!!!)

en nu?

sorry dat ik zo'n enorme leek ben, ik ben nieuw op deze planeet en ben alleen olie gewend

Comment

Ok,
                  ik heb ingevuld wat ik in mijn schema heb gezet en hiermee krijg ik:

17.560kcal binnen (??????? LOL)
                  Eiwit: 3117 gram
                  Vet: 323 gram (verzadigd 92)
                  Koolydhraten: 486 gram

Te weinig dus?!
                  wow..... ik eet meer dan ooit !!

whahahahaha wacht even, foutje, Ik heb ALLE producten geselecteerd. Damn, goeie eerste indruk!!!
                  Last edited by Optimus_Prime; 27-10-2009, 09:30.

Comment

Ok,
                    ik heb ingevuld wat ik in mijn schema heb gezet en hiermee krijg ik:

Eiwit: 3117 gram
                    Vet: 323 gram (verzadigd 92)
                    Koolydhraten: 486 gram

Te weinig dus?!
                    wow..... ik eet meer dan ooit !!
                    Ja ja, daar zal wel een flinke rekenfout in zitten. Heb je wel omgerekend naar de juiste hoeveelheden?
                    "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Ok,

Dat wordt een mooi bulkresultaat. (ook al wil je cutten als ik het goed begrepen heb)

Comment

Haha Dit klopt beter:

Kcal: 2455
                        eiwit: 174 gram
                        Vet: 42 (verzadigd 18)
                        Koolydhraten: 334

Wat me opvalt, is dat ik een idioot teveel heb aan: Natrium en Kalium

Oh, en bedankt voor het geduld haha Nog nooit gewerkt met een eetmeter!
                        hooguit met een parkeermeter voor de supermarkt
                        Last edited by Optimus_Prime; 27-10-2009, 09:44.

Comment

2200-2400kcal is een goede richtlijn om te gebruiken als je wilt afvallen.
                          30% daar van besteden aan onverzadigd vet.
                          2.2-2.5gr eiwit per 1kg lichaamsgewicht.
                          Je koolhydraten verminderen

Nu heb je te veel koolhydraten en te weinnig van de rest. 79cm buik omtrek bij 1.80m is redelijk netjes. Hoeft niet zoveel meer af dan als het goed is.

Comment

Nee, dat klopt, het mag allemaal wel wat strakker vind ik, maar ik heb niet veel vet als ik het vastpak met mn hand haha

Koolydhraten verminderen dacht ik al, hm, hoe? minder brood? En waarvoor ga ik dat vervangen dan?
                            Wat kan ik aanpassen in mijn voedingsschema om mijn doel te bereiken?

Comment

Minder brood en brinta. Meer vis, kip, eieren, kwark en ongezoute noten

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X