1ste voedingsschema wie bekijkt het even ?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• 1ste voedingsschema wie bekijkt het even ?

Mijn naam is dummie , en ik wil mij zelf even voor stellen ik ben 23 jaar en train op dit moment 3 maanden ( 4 keer in de week 1 dag rust 1 dag trainen). Het bevalt mij erg goed alleen kan ik zeker wel veel tips gebruiken!

Op dit moment zijn dit mijn gegevens:

Lichaamsgewicht: 77,5 kg
    Vetpercentage (BF): 15 %
    Vet Vrije Massa (VVM): 65,5 kg

Dagelijkse behoefte Eiwitten:144,1 gram
    Dagelijkse behoefte Vetten: 57,80 gram
    Dagelijkse behoefte Koolhydraten: 376,06 gram

Totale energie behoefte is 2600,8 Kcal

Ik heb hele middag het forum bestudeert ( ik weet nog lang niet alles) na dat ik dat had gedaan heb ik een voedingsschema samen gesteld.

Dit is dus mijn eerste voedingsschema en er zullen vast een hele hoop fouten in zitten. Mijn vraag is dan ook of iemand mij wil verbeteren als er fouten fouten worden gezien in mijn schema.

Ik heb de voedingswaarde er nog niet bij geschreven omdat ik even moet uitzoeken hoe ik dat bereken want ik heb verschillende site's gezien met voedingswaarde per product maar ik begrijp het nog niet helemaal. Is het nou de bedoeling dat ik alles ga wegen wat ik eet en vanuit dat een berekening ga maken. Of schatten jullie zomaar alles uit het hoofd?

En als jullie alles wegen wegen jullie dat dan met een keuken weegschaal ?

Als doel heb ik: Lichaamssamenstelling veranderen
    Ik wil mij bodyfat wat verlagen omdat ik een klein buikje heb en ik heb last van bitch-tits die wil ik dan ook graag weg hebben en ik denk dat het er mee te maken heeft met dat ik te veel lichaamsvet heb.

(zie hier onder mijn schema)

Maaltijd 1 (ontbijt) 08:00 uur

- 1 kommetje musli met half volle melk
    - 1 sneetje volkorenbrood met pindakaas
    - 1 sneetje volkorenbrood met margerine en jong belegen kaas
    - 1 glas juse'de orange

Maaltijd 2 (tussendoortje) 10:30 uur

- 1 sneetje volkorenbrood met kipfilet
    - 1 flesje water 0,5 liter
    - 1 appel

Maaltijd 3 (lunch) 13:00 uur

- 1 sneetje volkorenbrood met margerine en jong belegen kaas
    - 1 sneetje volkorenbrood met kipfilet
    - 1 banaan

Maaltijd 4 (tussendoortje) 15:30 uur

- 1 sneetje volkorenbrood met margerine en boterhamworst
    - 1 manderijn

Maaltijd 5 (avond eten) 18:00 uur

- 1 bord spagetie bolognese
    - 1 kommetje halfvolle kwark ( mona )
    - 1 kiwi

Maaltijd 6 (tussendoortje) 21:00 uur

- 2 sneetjes volkorenbrood met tonijn
    - 1 glas halfvolle melk

Maaltijd 7 (tussendoortje) 22:30 uur

- 1 kommetje kwark
    - 1 glas water

Graag zo veel mogelijk feedback ik ben zo leergierig als ik weet niet wat
    Last edited by dummie; 04-11-2009, 15:59. Reason: iets vergeten

Is er dan helemaal niemand die wil kijken

Comment

Nog maar een middagje studeren zeg ik.
      Teveel fruit, teveel brood, mueslie eruit, meer vetten eten, totalen per maaltijd en totalen van het hele schema erbij zetten.
      Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
      Go heavy or go home!

Comment

Originally posted by Shredmaster View Post
        Nog maar een middagje studeren zeg ik.
        Teveel fruit, teveel brood, mueslie eruit, meer vetten eten, totalen per maaltijd en totalen van het hele schema erbij zetten.

waarom moet de muslie er uit dan ? daar zitten toch juist vezels en koolydraten in dacht ik dan

Comment

en veel suikers neem havermout .
          Go heavy or go home!

Comment

te veel brood ?

damn ik vreet alleen als ontbijt al 6 snee brood en een kom brinta haha
            Shut the Fuck up and TRAIN !!!

Comment

Ik zou die muesli, kaas en mona kwark eruit gooien. Fruit beperken tot 2 stuks; s'ochtends en voor trainen. Die halfvolle melk om 21:00 qua kcal vervangen door meer magere kwark om 22:30.

Comment

Originally posted by Sjimmie View Post
                te veel brood ?

damn ik vreet alleen als ontbijt al 6 snee brood en een kom brinta haha
                TS wil bf omlaag brengen, dan kun je beter koolhydraten omlaag brengen en meer vetten en eiwitten eten.
                Go heavy or go home!

Comment

Originally posted by Simon87 View Post
                  Ik zou die muesli, kaas en mona kwark eruit gooien. Fruit beperken tot 2 stuks; s'ochtends en voor trainen. Die halfvolle melk om 21:00 qua kcal vervangen door meer magere kwark om 22:30.
                  Waarom moet ik de mona halfvolle kwark eruit gooien, die is toch juist goed voor de eiwitten en er zit maar 0,1% vet in dat staat dan op de verpakking?

En kaas heb ik eigenlijk ook voor de eiwitten geplaatst omdat ik denk ik anders te kort kom aan eiwitten ik ga morgen even alle voedingswaarde er bij opzoeken maarwat zou een goed vervangend product kunnen zijn voor een sneetje brood met kaas ?

En kunnen jullie mij tips geven om meer vetten in te nemen, ik heb zelf al bedacht dat ik in mijn schema een aantal sneetjes brood met markreel in zonnebloem olie er bij ga zetten en ook nog tonijn met zonnebloem olie (daar zitten immers ook veel eiwitten in volgens de verpakking)

Ik heb gehoord dat nootjes ook helpen om aan je vetten te komen maar over welk soort nootjes hebben wij het dan en wat zou ik nog meer kunnen in nemen qua gezonde vetten.

Comment

wat zetten jullie in jullie havermout om het eetbaar te maken (zonder suiker)
                    en ik betwijfel of er echt zo veel suikers zitten in die euroshopper fruit musli ik heb het er niet op zien staan hoeveel suiker in er in verwerkt zit.

Comment

Originally posted by dummie View Post
                      wat zetten jullie in jullie havermout om het eetbaar te maken (zonder suiker)
                      en ik betwijfel of er echt zo veel suikers zitten in die euroshopper fruit musli ik heb het er niet op zien staan hoeveel suiker in er in verwerkt zit.

Whey.....
                      .........SQ 1x250 / 3x230, DL 1x265, BP 1x170........
                      There is no failure except in no longer trying

Comment

Originally posted by dummie View Post
                        Waarom moet ik de mona halfvolle kwark eruit gooien, die is toch juist goed voor de eiwitten en er zit maar 0,1% vet in dat staat dan op de verpakking? Verwissel anders met magere kwark, hoog in eiwit en laag in KH en Vet.

En kaas heb ik eigenlijk ook voor de eiwitten geplaatst omdat ik denk ik anders te kort kom aan eiwitten ik ga morgen even alle voedingswaarde er bij opzoeken maarwat zou een goed vervangend product kunnen zijn voor een sneetje brood met kaas ? Veel zout en relatief veel verzadigd vet in kaas, neem kalkoen/rosbief/kipfilet

En kunnen jullie mij tips geven om meer vetten in te nemen, ik heb zelf al bedacht dat ik in mijn schema een aantal sneetjes brood met markreel in zonnebloem olie er bij ga zetten en ook nog tonijn met zonnebloem olie (daar zitten immers ook veel eiwitten in volgens de verpakking)
                        Neem dan tonijn in water en doe er zelf olijfolie overheen, is beter.
                        Daarnaast gewoon ongezoute cashews, of notenmix naturel.

Ik heb gehoord dat nootjes ook helpen om aan je vetten te komen maar over welk soort nootjes hebben wij het dan en wat zou ik nog meer kunnen in nemen qua gezonde vetten.
                        Cashews,macadamias,paranoten,pecanoten,pinda's.... .. enz enz. wel ongezouten nemen!
                        Havermout kun je ook door je eiwitshake gooien, 40 gram whey 40 gram havermout shaken en klaar.

Go heavy or go home!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                        X