hallo allemaal,
ik heb een vraagje en ik hoop dat ik op het goede topic zit.
ik ben een meisje van 17 jaar 1.69m en weeg zo'n 48 kg.
Ik heb een tijdje met een eetstoornis te kampen gehad maar heb dit groot en deels nu afgesloten.
Nu is het mijn bedoeling om aan te komen, maar ik wil eerst graag mijn verbruik per dag berekenen. Ik heb bij de sportschool mijn vetpercentage laten meten m.b.v een weegschaal en zo'n ding waar je in moet knijpen en daar dan het gemiddelde van. Dat kwam uit op 9.8%.
alleen ik loop tegen het volgende probleem aan.
Ik weet niet wat mijn arbeids en sport toeslag is.
Ik zit in 6 vwo en zit dus 5 dagen per week op school, wel telt de school 3 verdiepingen dus ik moet wel lopen tussen lesuren in.
Daarnaast moet ik 11 km naar school en 11 km terug fietsen elke dag.
Dus per dag 22 km.
1 keer in de week heb ik gym van school en zo'n 3 keer per week wandel ik nog 10 km met de hond.
Hoe weet ik nou wat ik bijv. hier in moet vullen:
1: Weinig of geen training, kantoorwerk --- x 1.2
2: Lichte training/sport 1-3 dagen per week --- x 1.375
3: Gemiddelde training/sport 3-5 dagen per week --- x 1.55
4: Zware training/sport 6-7 dagen per week --- x 1.725
5: Zware dagelijkse training/sport plus lichamelijk werk of twee keer per dag trainen, marathon, voetbalkamp, wedstrijd, etcetera --- x 1.9
Ik heb geen benul of ik veel beweeg of niet, hopelijk kunnen jullie enkele opheldering hierover geven.
Alvast bedankt,
groetjes Fleur
ik heb een vraagje en ik hoop dat ik op het goede topic zit.
ik ben een meisje van 17 jaar 1.69m en weeg zo'n 48 kg.
Ik heb een tijdje met een eetstoornis te kampen gehad maar heb dit groot en deels nu afgesloten.
Nu is het mijn bedoeling om aan te komen, maar ik wil eerst graag mijn verbruik per dag berekenen. Ik heb bij de sportschool mijn vetpercentage laten meten m.b.v een weegschaal en zo'n ding waar je in moet knijpen en daar dan het gemiddelde van. Dat kwam uit op 9.8%.
alleen ik loop tegen het volgende probleem aan.
Ik weet niet wat mijn arbeids en sport toeslag is.
Ik zit in 6 vwo en zit dus 5 dagen per week op school, wel telt de school 3 verdiepingen dus ik moet wel lopen tussen lesuren in.
Daarnaast moet ik 11 km naar school en 11 km terug fietsen elke dag.
Dus per dag 22 km.
1 keer in de week heb ik gym van school en zo'n 3 keer per week wandel ik nog 10 km met de hond.
Hoe weet ik nou wat ik bijv. hier in moet vullen:
1: Weinig of geen training, kantoorwerk --- x 1.2
2: Lichte training/sport 1-3 dagen per week --- x 1.375
3: Gemiddelde training/sport 3-5 dagen per week --- x 1.55
4: Zware training/sport 6-7 dagen per week --- x 1.725
5: Zware dagelijkse training/sport plus lichamelijk werk of twee keer per dag trainen, marathon, voetbalkamp, wedstrijd, etcetera --- x 1.9
Ik heb geen benul of ik veel beweeg of niet, hopelijk kunnen jullie enkele opheldering hierover geven.
Alvast bedankt,
groetjes Fleur
Comment