Beginnend voedingsschema (Cutten)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Beginnend voedingsschema (Cutten)

Hallo ik ben nieuw hier opt forum maar na uren gelezen te hebben en mijn schema proberen aan te passen ben ik tot dit gekomen!

Mijn stats en dergelijke zijn ook bijgevoegd op mijn excel blad! Ik doe 4/week KT & na de training 30min cardio!

Er zullen nog wel wat aanpassingen moeten gebeuren,hoop dat ze mij hier kunnen helpen!

- Eiwitten berekenen is het 2,5 * VVM of 2,5 * Lichaamsgewicht
    - Mijn EKV verhouding is 33/37/30, goed of te laag?
    - ...

Hier is mijn schema!
    Attached Files

Ik zelf zou 2 tot 2,5 keer je totale lichaamsgewicht in eiwitten nemen.
    Je bent in de cut dus je moet zien dat je genoeg eiwitten inneemt want je wil niet teveel spiermassa verliezen.
    Volgens mij is dit een vrij goed schema, EKV verhouding is ook vrij goed maar deze die dan van je voedingschema zelf: 38/43/19.
    Weet niet echt waarom je om 14.30 die energiereep neemt en dan post workout pas na het avondeten.
    Every athlete, coach and trainer should have his own philosophy of training based on where he’s going. - Dave Tate

Comment

Originally posted by Wasofski View Post
      Ik zelf zou 2 tot 2,5 keer je totale lichaamsgewicht in eiwitten nemen.
      Je bent in de cut dus je moet zien dat je genoeg eiwitten inneemt want je wil niet teveel spiermassa verliezen.
      Volgens mij is dit een vrij goed schema, EKV verhouding is ook vrij goed maar deze die dan van je voedingschema zelf: 38/43/19.
      Weet niet echt waarom je om 14.30 die energiereep neemt en dan post workout pas na het avondeten.
      Heb mijn schema verder wat aangepast,denk dat het nu ook wat beter is geworden!

- Ik heb energie reep vervangen door blik tonijn (in eigen nat), ik moest veel eiwitten dan nemen zeiden ze!

- Rond 17u is hier middag, 18u train ik en erna neem ik een shake (maaltijd 6 d)

Aangepst schame toegevooegd!
      Last edited by diskonaut; 01-02-2010, 14:44.

Comment

Originally posted by diskonaut View Post

- Eiwitten berekenen is het 2,5 * VVM of 2,5 * Lichaamsgewicht
        - Mijn EKV verhouding is 33/37/30, goed of te laag?

Welkom

Eiwitten tussen de 2 en 3 gram per kg lichaamsgewicht houden
        je vetten mag je verdubbelen naar 100 gram
        en de rest aan koolhydraten

energiereep eruit sodemieteren, in plaats daarvan 50 gram noten ofzo.
        Je groenten ......veel te weinig, minimaal 300gram nemen
        .........SQ 1x250 / 3x230, DL 1x265, BP 1x170........
        There is no failure except in no longer trying

Comment

Ok heb dus mijn schema aangepast aan de verschillende commentaren!

- Energiereep is eruit en vervangen door Blik Tonijn
          - Groenten = 300g
          - Maaltijd 6 is nu Havermout met noten geworden

Hier is mijn schema nu!
          Attached Files

Comment

Je eiwitten in de eerste post waren op zich voldoende, alleen je vetten waren te weinig en je koolhydraten teveel.
            Speel daar eens mee

Comment

Je zit nu op bijna 2500kcal terwijl je er maar 2180 zou moeten hebben voor de cut.
              Eiwitten in eerste schema waren genoeg dus die tonijn hoeft er niet in.
              en dan zou je nog iets met veel koolhydraten moeten verminderen bv die 2 keer 50g havermout aanpassen in 25g?
              Every athlete, coach and trainer should have his own philosophy of training based on where he’s going. - Dave Tate

Comment

Ok heb schema 3 aangepast naar schema 5!

Heb er olijfolie + amandelen aan toegevooegd + de hoeveelheid havermout wat gemindert

Ik zit nu op 2249kcal, iets boven ik mag eten, kan dit veel kwaad?

Hier is mijn schema!
                Attached Files

Comment

Hier heb ik niets meer op aan te merken.
                  Zolang je onder je onderhoudsniveau eet zal je afvallen, hoe verder hier onder hoe sneller.

Comment

Originally posted by diskonaut View Post
                    Ok heb schema 3 aangepast naar schema 5!

Heb er olijfolie + amandelen aan toegevooegd + de hoeveelheid havermout wat gemindert

Ik zit nu op 2249kcal, iets boven ik mag eten, kan dit veel kwaad?

Hier is mijn schema!

Gaat de goede kant uit, maar ik heb het een en ander veranderd, kijk maar of je er wat bij voelt.

Bij je shakes hoef je geen melk te nemen, zijn zinloze kcals, zeker wat betreft de magere varrianten, gewoon met water nemen. In de bulk is het weer wat anders.
                    Je visoliecapsules was je vergeten.
                    En je banaan heb ik eruit gedropt, en je groenten heb ik opgeschroefd.......

succes verder.
                    Last edited by GeneralIx; 26-02-2010, 15:37.

Comment

Originally posted by okidoki71 View Post
                      Gaat de goede kant uit, maar ik heb het een en ander veranderd, kijk maar of je er wat bij voelt.
                      [ATTACH]8717[/ATTACH]
                      Bij je shakes hoef je geen melk te nemen, zijn zinloze kcals, zeker wat betreft de magere varrianten, gewoon met water nemen. In de bulk is het weer wat anders.
                      Je visoliecapsules was je vergeten.
                      En je banaan heb ik eruit gedropt, en je groenten heb ik opgeschroefd.......

succes verder.
                      Mooi, merci! Ik ga da straks es bekijken allemaal ja!

Moet nu gaan werken! Merci voor de moeite te doen.

Zal nog iets laten weten

Grtz Ruben

Comment

Ok heb tijd gehad om het te bekijken, magere melk ga ik vervangen door melk!

Maar nu zit ik in totaal -212 onder mijn koolhydraten. Moet ik ergens iets bijpakken met meer Kh?

- Mag ik eigenlijk gewoon fruit eten wanneer ik wil? Appel,appelsien,druiven? Kan dit kwaad?

- Die visolie capsules, vind ge die gewoon in kruidvat? Omega 3 of hoe heten die?

Alvast bedankt!!!

Grtz
                        Last edited by diskonaut; 03-02-2010, 10:59.

Comment

Omega 3 kun je overal wel halen, zolang je maar inderdaad de omega 3 haalt (en dus niet de omega 3-6-9 combinatie).
                          Fruit zou ik beperken omdat fruit toch weer veel calorieën levert.
                          "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Ja ik neem meestal een paar druiven bij lmijn havermout smorgens omdat da anders helemaal ni smaakt

Ik ga nu es kijken voor die capsules! Merci!

Grtz

Comment

Ik heb deze gekocht:
                              Cereal Supplements Visolie Omega 3
                              Zijn deze goed?

+ ik zit nog 212 gr onder mijn K-waarde (totaal), kan dit kwaad, moet ik iets bijpakken?

Grtz

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X