druivensuiker

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• druivensuiker

s'ochtends druivensuiker nemen is goed, is het eventueel ook genoeg om gewoon een stuk fruit te pakken. of klopt dit niet?
    19 jaar, 1.78 m, 88 KG, 14% BF

''I'm back''

Originally posted by boxingpsyco View Post
    s'ochtends druivensuiker nemen is goed, is het eventueel ook genoeg om gewoon een stuk fruit te pakken. of klopt dit niet?
    Wat versta je onder "Goed"? Hang natuurlijk helemaal af wat je ermee wilt bereiken.
    The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

klopt, alleen dat was de vraag niet

''I'm back''

Comment

Wat versta je onder "genoeg" dan? Genoeg om wat te bereiken?

Zo beter?
        The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

zal ik de vraag anders stellen, zijn de suikers die in een stuk fruit zitten bv: sinasappel de zelfde suikers die je uit druivensuiker haalt? bereik je ermee het zelfde effect bedoel ik dan?

''I'm back''

Comment

Fruit heeft het voordeel van vezels en vitamines.
            Dextrose wordt sneller opgenomen maar of het een merkbaar verschil maakt?

Komt mede doordat de vezels van fruit de opname vertragen.

Verschil is wel: fruit is glucose en fructose. Dextrose in enkel glucose.
            De verhouding van fructose/glucose in fruit verschilt wel weer per soort.
            Last edited by Shredmaster; 02-02-2010, 22:53.
            Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
            Go heavy or go home!

Comment

Ligt weer aan wat je probeert te bereiken.

Druivensuiker (dextrose/glucose) is anders dan Vruchtensuiker (fructose). Het zijn beide mono-sacharides alleen laat vruchtensuiker (fructose) de glucose spiegel in het bloed niet zo snel stijgen en word het voornamelijk opgeslagen als lever glucogeen. Nu weet je natuurlijk nog niks.

Zou s'morgens beter een volwaardige maaltijd eten met vetten/koolhydraten/eiwitten ipv druivensuiker of fruit. Heb je veel meer aan als je bezig bent met spiermassa kweken.
              The Sky Ain't The Limit

Comment

vetten heb je niet nodig bij je 1ste maaltijd dacht ik gaat namelijk niet saampies met koolhydraten en die zijn wel belangrijk sochtents.
                dus koolhydraten en eiwitten gewoon nemen dus je kan best je druivensuiker in je havermout gooien. of bij je shake als je die niet al zoet genoeg vind
                Calisthenics / Street workout

Comment

Bedoel je met glucogeen niet glycogeen? Heb het even geleden in school gezien.

Comment

doe ik ook,

4 boterhammen bruin
                    2 brootbeleg kipfilé
                    1 brootbeleg pindakaas
                    whey shake 20 gr
                    400 ml magere melk

maar ik ben aan het twijfelen of ik nu druivensuiker of fruit moet pakken.
                    ik heb gelezen dat door druivensuiker je sneller voedingsstoffen op neemt.

''I'm back''

Comment

Originally posted by IJsBlok View Post
                      vetten heb je niet nodig bij je 1ste maaltijd dacht ik gaat namelijk niet saampies met koolhydraten en die zijn wel belangrijk sochtents.
                      dus koolhydraten en eiwitten gewoon nemen dus je kan best je druivensuiker in je havermout gooien. of bij je shake als je die niet al zoet genoeg vind
                      is dat zo met die vettn?

''I'm back''

Comment

Ik zou voor gewoon fruit smorgens gaan. Is nog rijk aan vitaminen en vezels. Dextrose geeft het voordeel van een snellere opnamen in het bloed, maar dit is toch niet speciaal nodig in de ochtend?

Comment

Originally posted by wilczek View Post
                          Ik zou voor gewoon fruit smorgens gaan. Is nog rijk aan vitaminen en vezels. Dextrose geeft het voordeel van een snellere opnamen in het bloed, maar dit is toch niet speciaal nodig in de ochtend?
                          Wellicht om de cortisolspiegels te drukken, maar of dit in de praktijk verschil maakt betwijfel ik.
                          Go heavy or go home!

Comment

nah ik denk dat ik dan toch maar voor 'n stuk fruit ga

''I'm back''

Comment

Originally posted by boxingpsyco View Post
                              nah ik denk dat ik dan toch maar voor 'n stuk fruit ga
                              Lijkt me in deze de juiste keuze.
                              Go heavy or go home!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X