Voedingschema met enkele vragen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Voedingschema met enkele vragen

Ik heb geprobeerd een voedingsschema te maken aan de hand van enkele stickies en berichten hier. Ik ben uitgegaan van mijn BMR (1600-1700) met zeer weinig activiteit, 5 tot 6 keer per dag eten. Mijn doel is afvallen, maar toch ook de gewenste voedingsstoffen binnenkrijgen voor het krachttrainen.

Ik moet nog een huidplooimeter gaan bestellen, want ik wil graag rekenen via mijn vetvrije massa etc. De resultaten waar ik nu op baseer, zijn van een professionele Tanita weegschaal. Ik weeg 70,3 kilo en zou een vetpercentage van 13,4% hebben. Via wat online calculators en meten van nek/taille (ik weet, onnauwkeurig) kom ik rond de 20% uit.

Ik ga uit van 25% eiwitten, 55% koolhydraten en 20% vet.
    Ik wil rond de 1600 calorieën nuttigen en heb dit uitgerekend met onderstaand schema. Ben ik een beetje op de goede weg?

Hetgeen dat een beetje lastig is, is dat ik nog gewoon bij mijn ouders woon en dat ik niet zelf mijn avondeten mag gaan bepalen. Ik eet dus wat de pot schaft. Nu probeer ik dit op te lossen door om het avondmaal heen te plannen. Dit is wat ik morgen bijvoorbeeld zou eten.

Ontbijt
    havermout 75 gr
    melk 150 ml
    ACE vitamingetränk 200 ml
    mandarijn 1 stuk

Lunch 1
    kwark (mager) 150 gr
    peer 1 stuk

Lunch 2
    brood (volkoren) 33 gr
    pindakaas 15 gr

Avondmaal
    aardappelen 450 gr
    varkensvlees (mager) 200 gr
    broccoli 200 gr

Avondsnack
    kwark (mager) 100 gr

Eiwit 98,7 gram
    Koolh. 201,7 gram
    Vet 35,4 gram

http://forum.bodynet.nl/lees-eerst/3...tml#post550279

Leef je uit.
    ความพายายามอยู่ที่ไหน ความสำเร็จอยู่ที่นั้น

Comment

Dit dagschema heb ik opgesteld met o.a. de zomersticky, dus ik begrijp het punt niet helemaal. Ik vroeg enkel of ik op de goede weg was/mening.

Comment

Zet het in een tabel en zet bij iedere veodingstof de waarden die het bevat, deze kan je aflezen op het etiket en anders hier opzoeken:Voedingswaarden overzicht, de voedingswaarde van producten
        zo wordt het veel overzichtelijker.
        Every athlete, coach and trainer should have his own philosophy of training based on where he’s going. - Dave Tate

Comment

Originally posted by -RBN- View Post
          Dit dagschema heb ik opgesteld met o.a. de zomersticky, dus ik begrijp het punt niet helemaal. Ik vroeg enkel of ik op de goede weg was/mening.
          Als je zomersticky echt had gelezen had je geleerd dat fruit niet in een cut schema hoort. Dat je 25-55-20 verdeling nergens op slaat en tevens nutteloos is. Kortom...terug naar het zomersticky.

En je BRM mag dan 1700kcal zijn maar je moet meer eten dan dat.

Comment

Ik had een schema gemaakt met waarden ernaast in excel, deze heb ik nu geüpload. Gemaakt m.b.v. snoopy's systeem.

De 25-55-20 verdeling heb ik op deze site gevonden. Klik.

Een goed voedingsschema bestaat voor zeker 40-60% uit koolhydraten. [...]
            De onverzadigde vetten (goed) zijn echter onmisbaar en een goed voedingsschema bevat dan ook zeker 15-25% aan goede vetten. [...]
            Eiwitten: ga uit van 1,5 gr voor ‘normale’ mensen, 1,7 gr voor duursporters en 2 tot 2,5 gr voor krachtsporters.
            Ik wist dat fruit er niet in mag, maar kan ook een mandarijntje voor een insulinepiek zorgen? Dan laat ik het fruit er natuurlijk uit

Ik zal het aantal calorieën dan verhogen. Ik ging namelijk uit van een BMR tussen de 1600 en 1700, maar met hele lichte activiteit (x1,2) en daar dan tussen de 200 & 500 af.
            Attached Files

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
            X