2 vragen ivm. voeding

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• 2 vragen ivm. voeding

Dag iedereen,

Ik zit met 2 vraagjes, namelijk:

#1: Zoals iedereen weet zit er in vlees wat vet. Maar vanavond at ik kalkoenfilet en daar zaten heel wat zemelen/pezen in. Die zemelen/pezen, heeft dat qua calorische waarde hetzelfde als vet (= 9kcal/gram)? of niet? Is iets wat ik me nu toch wel afvroeg. Ik eet altijd mager vlees, maar ik heb er al op gelet dat er bij kip en kalkoen altijd veel zemelen/pezen zitten (wat ik niet zo graag lust hehe). Ik eet altijd borst.

#2: Er wordt wereldwijd verteld dat de Japanse keuken heel gezond is enzo, door de (vette) vis die ze eten enzo. Maar in veel Japanse gerechten gebruiken ze alcohol zoals sake (rijstwijn) en andere. Ik ben namelijk verzot op de Japanse keuken, maar als er alcohol in je eten zit is dat toch helemaal niet gezond? Iemand zei me dat als de alcohol eenmaal verhit dat ze verdampt. Maar ik had eens ergens gelezen dat niet helemaal klopt dat?

In elk geval bedankt.
    grtz
    To fear death is to limit life.

Als alcohol goed verhit wordt verdampt het, die kleine hoeveelheid die er eventueel achter zou blijven zou ik me een zorgen over maken.
    " Failure is not an option "

Comment

Originally posted by Flexer View Post
      Als alcohol goed verhit wordt verdampt het, die kleine hoeveelheid die er eventueel achter zou blijven zou ik me een zorgen over maken.
      bedoel je een zorg of geen zorgen? xD wss geen thx voor je antwoord.

Comment

punt 1 Waar maak je je druk om, om die 2 gram vet die in een kalkoenfilet zit?
        punt 2 Alcohol verdampt.
        ความพายายามอยู่ที่ไหน ความสำเร็จอยู่ที่นั้น

Comment

Originally posted by Ashley View Post
          punt 1 Waar maak je je druk om, om die 2 gram vet die in een kalkoenfilet zit?
          punt 2 Alcohol verdampt.
          dankje. neen ik maak me er niet echt druk om, maar vroeg het me gewoon af omdat kalkoen bekend staat om mager vlees te zijn, maar van die zemels twijfelde ik als ze dezelfde calorische waarde hadden als vet.

Comment

Alcohol is niet eens per se slecht, zolang je het beperkt. Een klein scheutje in je eten zou ik me bijv. niet druk om maken. Maar zou het dan ook weer niet elke dag zo doen.
            Owner of the Iron Playground.

Comment

Denk eerder dat die pezen gewoon eiwit zijn. Het is uiteindelijk het uiteinde van de spier.
              The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

ik vraag me af of je lichaam die pezen wel aankan of dat je het weet uitpoept net als mais
                Benen trainen hoeft niet in Spanje, daar voetballen ze allemaal

Comment

Originally posted by jordy View Post
                  Alcohol is niet eens per se slecht, zolang je het beperkt. Een klein scheutje in je eten zou ik me bijv. niet druk om maken. Maar zou het dan ook weer niet elke dag zo doen.
                  bedankt! en ja idd, niet elke dag^^

Originally posted by sch00m View Post
                  Denk eerder dat die pezen gewoon eiwit zijn. Het is uiteindelijk het uiteinde van de spier.
                  had ook al zo'n voorgevoel. bedankt!

Originally posted by peso View Post
                  ik vraag me af of je lichaam die pezen wel aankan of dat je het weet uitpoept net als mais
                  ha... ha..?

Comment

Originally posted by sch00m View Post
                    Originally posted by claymore View Post
                    had ook al zo'n voorgevoel. bedankt!
                    Ik weet het niet zeker hè.
                    The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                    X