Vetverbranding & Massa (hulp nodig)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vetverbranding & Massa (hulp nodig)

Hallo,

Ik ben joey, ben 18 jaar, weeg 86,4kg en ben 1,69m.

Ik ben nu al 1 jaar aan het trainen met als doel:

Afvallen en vervolgens massa aanmaken, vooral op het afvallen gedeelte wilt het niet meer lukken. In het eerste half jaar ben ik van 103,4KG naar 88KG gegaan en vervolgens naar 86,4KG. Mijn verpercentage is van 22,4 naar 20.1 gegaan dus ben niet bepaald droog....

Ik heb een dieet dat er als volgt zo uitziet:

08.00 uur: brinta-pap (kwart shakebeker) op water.
    10.00 uur: sneetje volkorenbrood met 2 plakjes kipfilet (heb gewone kipfilet(beleg), omdat andere kipfilet te duur is)en appel of anders.
    12.00 uur:sneetje volkorenbrood met 2 plakjes kipfilet (heb gewone kipfilet(beleg), omdat andere kipfilet te duur is)en appel of anders.
    14.00 uur: zilvervliesrijst/aardappelen (bordje) met kipfilet/talapiafilet/pangasiusfilet en zelden groenten.
    16.00 uur: zilvervliesrijst/aardappelen (bordje) met kipfilet/talapiafilet/pangasiusfilet en zelden groenten.
    18.00 uur:sneetje volkorenbrood met 2 plakjes kipfilet (heb gewone kipfilet(beleg), omdat andere kipfilet te duur is)en appel of anders.
    20.00 uur: kwark met 2/3 schijven annanas.

Overigens gebruik ik:

1x vitaminenpil.
    3x XPLC stacker2 (sinds 1 week)

Ik train 3/4 keer per week.

Kan iemand mij nu vertellen wat ik nu fout doe en wat ik kan doen om mezelf te verbeteren, mijn doelstelling is om eind dit jaar op de 70KG te zitten met een verpercentage van 17.

Hopend op jullie reactie!

Je moet meer groentes eten en minder fruit. Fruit is niet slecht maar word niet gebruikt in een cut. Er zitten veel suikers in.

Verder mag je ook wel wat vet binnen krijgen hoor! Ik zie bijna niets aan vet ertussen althans, weinig.

Zet even bij je schema de KEV verhoudingen. Het kan zijn dat je te weinig eet of te veel. Om aftevallen moet je ongeveer 400 Cal. onder je onderhoud zitten.

Comment

Ik weet ze niet precies uit mijn hoofd, zal als ik thuisben ernaar kijken en posten.

Bedankt voor de snelle reactie!

Comment

Originally posted by patii View Post
        Ik weet ze niet precies uit mijn hoofd, zal als ik thuisben ernaar kijken en posten.

Bedankt voor de snelle reactie!
        Graag gedaan hoor! Maar het is wel belangrijk dat je weet wat je eet en wat de voedingwaardes zijn. wat je ook moet weten is: 1 gram eiwit zijn 4 calorieën
        1 gram KH zijn ook 4 calorieën, 1 gram vet zijn 9 calorieën, 1 gram alcohol zijn 7 calorieën. Zo moet je gaan rekenen.

Ik raad je wel aan om alles af te wegen want er zitten vaak grote verschillen in wat je denkt dat het weegt en wat het echt weegt.

Wat ik je ook aanraad is om de stickys te lezen. Die zijn echt heel waardevol qua info.

Dus lezen,lezen en nog eens lezen.

Gr.

Comment

Niet "wat" vet.

Je moet gewoon koolhydraten nagenoeg schrappen, alleen bij het ontbijt en voor/na het trainen.
          Voor de rest eiwit en vet.
          Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
          Go heavy or go home!

Comment

Wat drink je erbij? Probeer het bij water en halfvolle melk te houden, ook veeel beter voor je tanden!

frisdranken, maar ook vruchtendranken zijn ook 'dikmakers', ze bevatten veel suikers!
            Benen trainen hoeft niet in Spanje, daar voetballen ze allemaal

Comment

Originally posted by Shredmaster View Post
              Niet "wat" vet.

Je moet gewoon koolhydraten nagenoeg schrappen, alleen bij het ontbijt en voor/na het trainen.
              Voor de rest eiwit en vet.
              Het was niet als "wat vet" bedoeld maar meer als dat hij wel meer vet mag binnen krijgen. Ik ga ook niet alles voorkauwen hoeveel vet enz. hij nodig heeft.

Ik ben het niet helemaal eens met het nagenoeg schrappen van KH. Ik vind dat je moet kijken naar iemand z'n werk. Ik werk in een bauwlab. en als ik alleen maar eiwitten en vetten overdag zou nuttigen kom ik echt niet de dag door. Moet veel zwaar werk doen.

Comment

Even een typefoutje corrigeren, Bauwlab moest zijn Bouwlab.

Comment

Oorspronkelijk hou ik het op water, drink zo'n 2 liter per dag en anders 3/4 kopjes koffie (zwart). Volgens een vriend is mijn vetpercentage oorsponkelijk lager, maar door veel vochtopnamen hoger is/lijkt.

Wat kan ik eten/drinken om mijn vochtopnamen minder te maken?

Comment

Originally posted by patii View Post
                    Kan iemand mij nu vertellen wat ik nu fout doe en wat ik kan doen om mezelf te verbeteren, mijn doelstelling is om eind dit jaar op de 70KG te zitten met een verpercentage van 17.

Hopend op jullie reactie!
                    je hebt een aardig doel om 18 kilo af te vallen waarvan vervolgens maar 3% vet vanaf moet. dan ga je denk ik ook veel spier verliezen..

Comment

Vocht moet je je niet druk om maken. Je moet even een goed schema maken met KEV verhoudingen erbij, anders kunnen we je niet helpen.

veel water drinken is perfect. Die koffie (zonder melk) hoe je je geen zorgen om te maken. Probeer wel af en toe wat melk danwel andere zuivelproducten te eten of drinken
                      Benen trainen hoeft niet in Spanje, daar voetballen ze allemaal

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                      X