Voedingsschema werkt niet?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Voedingsschema werkt niet?

Dag mensen van bodynet,

Ik heb sinds kort een voedingsschema samengesteld. In het begin ging dat erg goed. Ik viel zo'n 8 kilo af in 8 weken en was tevreden. Maar na die 8 kilo bleef het een beetje steken. Ik viel niet meer af en bleef hangen op hetzelfde gewicht. Ik weet van 1 ding dat ik het fout doe en dat is het weekend. Ik vind het lastig om de biertjes te laten staan en heb nog wel eens een junkmaaltijd. Ik denk dat dit de oorzaak is van het niet verder afvallen dus daarmee stop ik. Maar ik weet niet zeker of dat de enige oorzaak is dus ik zou het op prijs stellen als jullie kunnen kijken naar mijn schema en wat ik dan fout doe.

Mijn schema

08.00: warm eten, macaroni of vlees met aardappelen en groenten
    10.30: 2 koppen koffie met een liga fruitkick en 250 gram optimel kwark
    12.30: 6 snee brood met kipfilet, rookvlees en pindakaas & cup a soup
    15.00: 1 tomaat en een pakje crackertjes en 2 koppen koffie
    17.00: 250 gram optimel kwark
    18.30: (voor het trainen) 1 boterham met pindakaas, 2 plakken ontbijtkoek en een banaan
    21.00: 2 snee brood, beide met rookvlees en een gekookt ei
    22.00: zo'n 300 gram vla & yoghurt met muesli

Ik train vaak op maandag, woensdag en vrijdag avond en heb momenteel een schema van 3 setjes van 20 herhalingen full body work out. Na de kracht doe ik +/- 30 min. cardio

op de dagen dat ik niet train eet ik:
    10.30: 2 koppen koffie met een liga fruitkick en 1 pakje crackertjes
    19.00: 2 snee brood met pindakaas
    21.00: zo'n 300 gram vla & yoghurt met muesli

Mijn vraag is dus, is dit eetschema goed? ik ben bereid om alles om te gooien. Mijn vraag is ook, wat is het beste, veel of weinig herhaling qua training. Daar heb ik namelijk meerdere verhalen over gehoord wat het beste is.

Ik dank jullie alvast voor de moeite

Edit:
    Vergeten te vermelden, ik ben 19 jaar, ben 1.98mtr. ik weeg nu 125 kilo (voor het schema was dit 132 kilo ) en heb een vetpercentage van rond de 35% spierpercentage ligt rond de 31%. Ik heb nog nooit een exacte meting gedaan. Alleen met weegschaal.

Comment

bier en junk gaat al een hoop schelen. verder aardig stevig ontbij heb je :P
      heb de ballen verstand van cutten dus even wachten op wat andere bn'ers

Comment

Ik heb je topic even verplaatst. Een voedingsschema in de sectie voor trainingsschema's is op zijn minst een vreemde eend in de bijt te noemen.
        "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

In de stickies staat veel info over schema's, voorbeeldjes wat ik mis:

kwark 500 gram voor het slapen
          ongezouten nootjes,

verder zitten er dingen tussen die niet echt veel waarde hebben in een schema + je eet veel zout, daarnaast kun je ook nog weinig zeggen over je bf% als dit alleen is gemeten met een weegschaal.

Comment

Bedankt voor de reacties

@Pinada
            sorry dat ik het in het verkeerde subforum heb gezet.

@Posseltje
            ja inderdaad ik krijg veel reacties van: hoe krijg je het weg

@Tommy
            kwark voor het slapen gaan dus in plaats van die yoghurt en vla en broodjes ei ofzo? en zit in ongezouten nootjes juist niet veel vet, wat slecht voor mij is? :s en zout, ik heb nooit geweten dat dat slecht is voor afvallen/trainen

Comment

In nootjes zitten veel onverzadigde vetten en deze zijn juist goed.
              Every athlete, coach and trainer should have his own philosophy of training based on where he’s going. - Dave Tate

Comment

Originally posted by STED View Post
                @Pinada
                sorry dat ik het in het verkeerde subforum heb gezet.
                Geen punt, kan gebeuren.
                "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

ok dus s'avonds zou ik in plaats van brood met ei en de yoghurt enzo beter kwark met nootjes kunnen doen? en het ei gewoon zonder brood? ( vind ei erg lekker namelijk )

Comment

Originally posted by STED View Post

Mijn schema

10.30: 2 koppen koffie met een liga fruitkick en 250 gram optimel kwark
                    18.30: (voor het trainen) 1 boterham met pindakaas, 2 plakken ontbijtkoek en een banaan
                    21.00: 2 snee brood, beide met rookvlees en een gekookt ei
                    22.00: zo'n 300 gram vla & yoghurt met muesli
                    Ik wil een poging wagen iets over je eerste schema te zeggen.
                    Dit is wel mijn persoonlijke mening.
                    Alles wat rood is is niet goed.

Ten eerste begrijp ik jouw ontbijt niet, waarom niet?
                    Tis namelijk geen ontbijt, tis avondeten.
                    Als je dit smorgens neemt loop je er de hele dag mee te zeulen in je maag omdat het enorm lang duurt voordat het verteerd is.
                    Wat beter zou zijn is havermout of brinta in water, water? Ja, water.
                    Dan kun je eventueel ook nog een omeletje van 3 eieren in olijfolie maken.
                    Liga fruitkick, pindakaas, ontbijtkoek, vla&yoghurt, banaan behoren tot de categorie suikers. Iets wat jij niet moet nemen zijn suikers, suikers maakt dik. Pindakaas zou kunnen maar dan moet je er 1 nemen zonder suiker.
                    Cup-a-soup, crackertjes en rookvlees behoren tot de categorie zouten. Zouten moet je ook niet nemen, dit houd vocht vast. Natuurlijk heb je wel wat zout nodig maar dat zit al in je avondeten en dat is genoeg.
                    Ook 6 boterhammen om 12.30h is teveel, maak er hier 2 van dus iedere keer als je brood wil neem je er 2.
                    Nou zul je zeggen, er blijft niet veel over, nee dat is zo en weet je waarom?
                    Omdat je de verkeerde voeding tot je neemt.
                    Er zijn zoveel andere produkten waar je een goed schema mee kunt maken.
                    Als ik jou was zou ik hier bij BN maar eens naar info gaan spitten en dan zul je zien dat je met zoveel anders een goed schema in elkaar kunt zetten.
                    Succes.

Comment

Bedankt voor je reactie.
                      Dat maakt het verhaal wel anders inderdaad
                      Tsja dat avondeten, ik heb ooit eens gelezen dat het wel goed is om het s'morgens te doen omdat je dan de maaltijd met het meeste calorien het best verbrand. En ik loop er niet mee te zeulen want ik heb vaak om 10.30 al weer grootse honger maargoed zou wel met gewenning te maken hebben ofzo.
                      ik heb wel dingen gelezen over kipfilet, rijst, koolvis en noten. Alleen heb ik geen flauw idee van de dosering en het tijdstip om het te nemen. Ik denk dat ik maandag maar eens naar de supermarkt ga kijken wat ze aanbieden. Ik las dat producten van soya ook erg gezond zijn??

Dit word wel even doorbijten want veel van de rode dingen vind ik erg lekker

Maar ik ben bereid het weg te laten want ik wil graag resultaten zien
                      Last edited by STED; 20-02-2010, 21:11.

Comment

Idd, proberen meer complexe koolhydraten te eten i.p.v. enkelvoudige.
                        How you like them apples?

Comment

Ok ik heb even opgezocht wat complexe koolhydraten precies zijn

'Koolhydraten die langzamer door het lichaam worden verteerd (complexe koolhydraten genaamd) hebben een kleinere kans om als vet opgeslagen te worden en bevatten vaak veel voedingsvezels. Sporters zoals bijvoorbeeld bodybuilders geven de voorkeur aan deze bron van koolhydraten. Voedingswaren die complexe koolhydraten bevatten zijn o.a. havermout, rijst, pasta, granen, volkorenbrood en aardappels. '

dat zegt deze website: Wat zijn koolhydraten, energie en suikers

dan weet ik wat ik moet halen in de supermarkt, bedankt Le0n

Comment

Zou ik je nek- en taille-omtrek mogen hebben?

Comment

Wat maakt dat tijdstip van warm eten nou uit? Of je nu s ochtends warm eet en s avonds je brinta of andersom, dat maakt voor het afvallen helemaal niks uit. Sterkere nog, je lichaam heeft helemaal geen warm eten nodig, zolang je maar de juiste dingen binnen krijgt. Wat boeit het dat het ontbijt warm is?

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X