Voedingsschema werkt niet?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Misterfit View Post
    Wat maakt dat tijdstip van warm eten nou uit? Of je nu s ochtends warm eet en s avonds je brinta of andersom, dat maakt voor het afvallen helemaal niks uit. Sterkere nog, je lichaam heeft helemaal geen warm eten nodig, zolang je maar de juiste dingen binnen krijgt. Wat boeit het dat het ontbijt warm is?
    Je bent het verhaal volgens mij een beetje aan het veranderen Misterfat.
    Het boeit ook helemaal niet dat het ontbijt warm is of niet.
    Het gaat erom dat het niet verstandig is om je dag als ontbijt met aardappelen, groente en vlees te beginnen. Dit heeft nu eenmaal veel langer nodig om te verteren dan bijvoorbeeld een bord havermout.
    Ook is het de bedoeling om zijn metabolisme te versnellen, dat betekent meerdere kleine maaltijden. Een avondmaal zoals aardappelen, groente en vlees noem ik niet echt een kleine maaltijd. Hij zou het natuurlijk wel kunnen opsplitsen in meerdere porties maar als start van je dag is het zeer zeker niet raadzaam.

Comment

Originally posted by Snuff-Sann View Post
      Zou ik je nek- en taille-omtrek mogen hebben?
      Ik zal het zodadelijk even opmeten. Mag ik vragen waar je dat voor nodig bent dan?

Het warme eten als ontbijt, dat kwam me ook wat makkelijker uit want ik liep tot voor kort stage en ging dan gelijk door naar de sportschool. Ik woon ver weg van de sport school dus het was niet haalbaar om eerst naar huis te gaan eten. Dus leek het me niet verstandig om s'avonds om 9 uur nog zo'n grote maaltijd op te eten. Maargoed dat behoort nu tot het verleden

EDIT: ik heb het even gemeten, mijn taille is 121 cm en mijn nek 44
      Last edited by STED; 21-02-2010, 12:40.

Comment

Originally posted by STED View Post
        Ik zal het zodadelijk even opmeten. Mag ik vragen waar je dat voor nodig bent dan?

Het warme eten als ontbijt, dat kwam me ook wat makkelijker uit want ik liep tot voor kort stage en ging dan gelijk door naar de sportschool. Ik woon ver weg van de sport school dus het was niet haalbaar om eerst naar huis te gaan eten. Dus leek het me niet verstandig om s'avonds om 9 uur nog zo'n grote maaltijd op te eten. Maargoed dat behoort nu tot het verleden

EDIT: ik heb het even gemeten, mijn taille is 121 cm en mijn nek 44
        Lichaamsgewicht: 125 KG
        Lichaamsvet percentage: 35.1%

Totale dagelijkse energiebehoefte: 3415 kcal

Ik zou 3415 kcal als onderhoud gaan gebruiken, dit betekent 2915 kcal als uitgangspunt.
        3 gram eiwitten voor elke kilo lichaamsgewicht, 30% aan vetten en de rest aan koolhydraten.

Comment

Het gaat erom dat het niet verstandig is om je dag als ontbijt met aardappelen, groente en vlees te beginnen. Dit heeft nu eenmaal veel langer nodig om te verteren dan bijvoorbeeld een bord havermout.
          Ook is het de bedoeling om zijn metabolisme te versnellen, dat betekent meerdere kleine maaltijden. Een avondmaal zoals aardappelen, groente en vlees noem ik niet echt een kleine maaltijd. Hij zou het natuurlijk wel kunnen opsplitsen in meerdere porties maar als start van je dag is het zeer zeker niet raadzaam.
          Zo zo, heb ik een nieuwe nickname gekregen? Als ontbijt is natuurlijk een warme maaltijd alles behalve normaal. Ik begrijp dat het je niet om de warmte gaat, wou alleen aangeven dat het niks uitmaakt wanneer je die (warme) maaltijd nuttigd. Maar waarom moet je iets voor het ontbijt hebben dat snel te verteren is? Ik begrijp het niet helemaal.

Dat je veel kleine maaltijden eten moet is echter al lang achterhaald. Je metabolisme reageert op de totale hoeveelheid die het binnen krijgt. Of je nu alles in één keer eet of zes kleine maaltijden, je metabolisme wordt er niet sneller op. Dat je bij regelmatig eten snel weer honger krijgt, heeft te maken met gewenning en is geen echt honger.

Het is zelfs zo dat je één dag niks kunt eten en de volgende dag voor twee dagen kunt eten en er niks met je metabolisme gebeurt. Wij rekenen het netjes paar dag uit, het lichaam doet dat niet. Ontbijt is niet eens nodig als je genoeg eet. Het lichaam heeft altijd nog de vet en glucogeenreserves voor energie. Waarschijnlijk is dit nog iets van een paar duizend jaar geleden, toen de mens niet iedere dag genoeg te eten had en het lichaam zich daarom prima kan redden met één dag geen/minder eten.

Comment

Oh sorry, misterfit zie het nu pas hehehe.
            Maarre, ik laat deze topic helemaal aan jou over kerel.
            Ik ga geen ellendig lange discussies meer aan.
            Meerdere kleine maaltijden is de key tot snelle stofwisseling, maar goed jij weet het beter.
            STED,mocht je nog wat informatie of advies kun je me altijd een PM sturen en zal ik je ook daadwerkelijk helpen.

Comment

Meerdere kleine maaltijden is de key tot snelle stofwisseling, maar goed jij weet het beter.
              STED,mocht je nog wat informatie of advies kun je me altijd een PM sturen en zal ik je ook daadwerkelijk helpen.
              Het heeft niks met beter weten te maken. Het is hier al vaker besproken dat het voor je metabolisme niet zoveel uitmaakt hoevaak je eet. IF is daar het levende voorbeeld van. Jij zegt iets, waar ik het niet helemaal mee eens ben, daarom ga ik er op in. Als je denkt dat ik dit doe om je dwars te zitten of dergelijk, dat is niet zo Dat is een "bodybuilding en fitness discussieforum", dat is dus wat ik doe. Of je hieraan mee wil doen, laat ik geheel aan jou over.

Comment

Ik ga ook altijd zo mooi offtopic. Anyways. @TS, kun je misschien je voeding in een excel-schema zetten? Dan wel graag met de hoeveelheid kcal, eiwitten, vet en koolhydraten per maaltijd. Zo kunnen wij hier een beter overzicht krijgen of je wel genoeg eet en voldoende van alles binnen krijgt.

Comment

Originally posted by Misterfit View Post
                  Wat maakt dat tijdstip van warm eten nou uit? Of je nu s ochtends warm eet en s avonds je brinta of andersom, dat maakt voor het afvallen helemaal niks uit. Sterkere nog, je lichaam heeft helemaal geen warm eten nodig, zolang je maar de juiste dingen binnen krijgt. Wat boeit het dat het ontbijt warm is?
                  Very true.

Is gewoon niet waar wat je hier zegt Snuff. Zolang de TS geen problemen heeft met warm eten als ontbijt, is er geen enkele grond om dit te wijzigen.

Daarnaast is het aangetoond dat meerdere maaltijden niet de stofwisseling versnellen, in tegendeel zelfs: tijdens het vasten versnelt je stofwisseling (zit wel een limiet op, en het is niet veel).
                  "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Het verhaal heeft dus eigenlijk 2 kanten, sommige zeggen dat het wel uitmaakt, sommigen niet. Alleen nu weet ik niet wie ik moet geloven op zich vind ik het ook wel fijn om vaker te eten dan 3 keer. ik denk dat ik anders eerder geneigd ben om te gaan snoepen.

Comment

Het verhaal heeft een kant: de onderbouwde kant. De rest zijn indianenverhalen.

Nuance daarin is alleen: het verschil is klein, zelfs marginaal te noemen. Dus doe waar je je goed bij voelt.
                      "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

warm eten als ontbijt is geen probleem. enige reden dat het warm is komt omdat je vlees eet. Lichaam kan dit stuk optimaler verteren en gebruiken als het gekookt is en niet als het rauw is.

Verder wel eens al zou ik die 2800kcal suggestie van snuff alleen gebruiken op de sportdagen. op rust dagen kun je dezelfde berekening aanhouden maar schrap alle koolhydraten tot je rond de 50gr zit. En die moeten uit groenten komen.

Ik heb niks gemerkt van een versnelde stofwisseling met IF.

Comment

Ok, ik heb een schema samengesteld ( met dank aan Snuff-sann ). Ik ga het vandaag voor het eerst proberen.

MEGAUPLOAD - The leading online storage and file delivery service

Wat denken jullie?

Comment

Lijkt me dat timing in bepaalde gevallen toch wel nut heeft? Anders zou de maaltijd na de training ook verwaarloosbaar zijn.
                            En IF en gewoon eten is toch niet vergelijkbaar, simpelweg omdat je lichaam bij IF in ketose raakt en daardoor totaal anders reageert??

Comment

Ik begrijp even niet wat je bedoelt?

Comment

Originally posted by Patricia86 View Post
                                Lijkt me dat timing in bepaalde gevallen toch wel nut heeft? Anders zou de maaltijd na de training ook verwaarloosbaar zijn.
                                En IF en gewoon eten is toch niet vergelijkbaar, simpelweg omdat je lichaam bij IF in ketose raakt en daardoor totaal anders reageert??

Waarom zou je lichaam door IF in ketose raken?
                                "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X