Mijn voedingsschema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Mijn voedingsschema

Hoi allemaal,

ik ben net bezig geweest met het samenstellen van een voedingsschema. Nog best lastig, vind ik persoonlijk. Ik hoop dat jullie wat tips voor me hebben.

Mijn doel is slanker worden en wat spieropbouw.
    Lengte 1,72 met een gewicht van 69 kilo. Vetgehalte rond de 25%.

Groetjes, Nikkie

Ik wilde het bestand als bijlage toevoegen in excel of word. Maar bij beide keuzes geeft uploadgedeelte aan dat het een ongeldig bestand is. Vandaar dat ik het even geknipt en geplakt heb in dit topic.

Voedingsschema NikkieOntbijt200 ml halfvolle melk45 gram brinta1 ei, gekooktTussendoor1 appel10 gram ongez. CashewnotenLunch2 volkoren boterhammen10 gram halvarine dieet50 gram kipfiletTussendoor1 appel10 gram ongez. CashewnotenAvondeten75 gram gekookte rijst100 gram kipfilet (gestoomd)250 gram sperziebonenTussendoor200 ml magere yoghurt30 gram amandelenIn totaal zijn dit 1465kcalUit vet: 399 kcal = 27%Uit eitwit: 334 kcal = 22%Uit KH: 731 kcal = 49%

Ik zie dat het er niet heel mooi uit komt te zien zo, maar ik hoop dat het duidelijk genoeg is.

Comment

Originally posted by Nikkie View Post
      Ik zie dat het er niet heel mooi uit komt te zien zo, maar ik hoop dat het duidelijk genoeg is.
      Voeg even een excel bestand toe.

Edit: Zie net dat dat niet lukte. Heb je een .xls of .xlsx bestand? Indien het laatste, converteer het even naar het eerste.
      "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Thanks voor de tip, heb inderdaad xlxs. Ik ga het direct even doen.

Comment

Nogmaals en nu wel als bijlage!
          Attached Files

Comment

Pff weinig kcal, weinig eiwit, veel kh als je het mij vraagt. Weet je wat je behoefte is?

Alleen een appel en 10 gram cashewnoten tussendoor? Beetje karig.
            "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

zoals hierboven ook gezegd,

heel weinig kcal en aardig wat kh, het hele schema ziet er gewoon een beetje leeg uit, ik weet niet wat je behoeftes zijn maar vind het niet zo goed schema.

afvallen hoeft niet te betekenen dat je heel weinig moet eten, vraag het pinada maar..

Comment

Ik heb al van alles gecombineerd, maar dan kom ik telkens op juist veel vet uit en de koolhydraten op een dusdanige manier verminderen en dan ook nog op een mooie kcal aantal te komen lukt me ook niet goed...

Volgens een schema dat ik had ingevuld zou ik hier op moeten uitkomen:
                79 gr/316 kcal uit eiwit
                41 gr/370 kcal uit vet
                290 gr/1161 kcal uit KH

Ik zal nog eens naar mn voedingsschema gaan kijken!

Comment

Ik heb al van alles gecombineerd, maar dan kom ik telkens op juist veel vet uit en de koolhydraten op een dusdanige manier verminderen en dan ook nog op een mooie kcal aantal te komen lukt me ook niet goed...

Volgens een schema dat ik had ingevuld zou ik hier op moeten uitkomen:
                  79 gr/316 kcal uit eiwit
                  41 gr/370 kcal uit vet
                  290 gr/1161 kcal uit KH

Ik zal nog eens naar mn voedingsschema gaan kijken!

Ik zou voor de verdeling van de voedingsstoffen de adviezen uit de zomersticky aanhouden. Met bovenstaande adviezen vind ik dat je te weinig eiwit en vet hebt en teveel kh.

Comment

Ik denk dat het nog wel even duurt voor ik een goed schema heb. Heb de boel wat omgegooid, andere combi's enzo maar kom alsnog op het volgende uit:
                    1605 kcal in totaal
                    404 kcal uit eiwit
                    372 kcal uit vet
                    816 kcal uit KH (dus nog meer dan net....)

Comment

Ik denk dat het nog wel even duurt voor ik een goed schema heb. Heb de boel wat omgegooid, andere combi's enzo maar kom alsnog op het volgende uit:
                      1605 kcal in totaal
                      404 kcal uit eiwit
                      372 kcal uit vet
                      816 kcal uit KH (dus nog meer dan net....)

Post het schema dan eens waar je dit mee haalt. Inclusief subtotalen voor je verschillende maaltijden.

Comment

Was inmiddels al bezig met ander schema. Maar nu weer vrij hoog in vetten... maar heb het hier bijgevoegd, in word overigens.
                        Attached Files

Comment

Probeer eerst eens uit te rekenen hoeveel kcal je lichaam nodig heeft en ga hier dan zo'n 500kcal onder zoals in zomersticky. Denk niet dat je onderhoud op 2000kcal ligt met een gewicht van 70kg. Door veel te veel onder je onderhoud te eten zal je lichaam in een spaarstand komen en dus minder vet verbranden. Denk niet dat je dit wil.
                          Every athlete, coach and trainer should have his own philosophy of training based on where he’s going. - Dave Tate

Comment

Totale dagelijkse energiebehoefte is 2147 kcal. Dan - 500 zal ik uitkomen op 1647 kcal per dag. Die kcal in een mooi schema krijgen is het probleem niet, alleen de EVK wel....

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                            X