feedback gevraagd

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• feedback gevraagd

Ha,

Hieronder zie je mijn eetschema. Dit is wat ik gemiddeld nu eet de afgelopen maand. Het kan enigszins wisselen maar niet veel. Ik ben een slechte eter, dus heb de adviezen hier om in kleine porties te verdelen opgevolgd. Ik merk nu om de 2 uur dat ik trek begin te krijgen. Ik moet voor onderhoud 2500 binnen krijgen. Daar wil ik nu boven zitten.

31 jaar
    1,78 kort
    68 kg
    15% vet

Ik wilde gaan beginnen met het vierdagen schema in een van de stickie's, maar ik denk nu dat deze voor mij nog te gecompliceerd is. En ik heb niet veel ervaring (heb p90x gedaan) Dus ik zit nu te denken om Rippetoe te gaan doen voor beginners.
    Last edited by Pinada; 31-03-2010, 19:41.

er klopt geen ruk van je schema. zelfs al zou het wel kloppen...
    als je behoefte 2500 kcal is, waarom eet je dan 4000 kcal?
    More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Originally posted by dynobet View Post
      er klopt geen ruk van je schema. zelfs al zou het wel kloppen...
      als je behoefte 2500 kcal is, waarom eet je dan 4000 kcal?
      Nou eigenlijk simpel, ik at super slecht. Mijn eerste doel was om dat omhoog te brengen. Dat is gelukt. Het is een gemiddelde van de afgelopen maand. Voor die tijd had ik geen idee van wat ik at. Nu weet ik wat ik ongeveer binnen krijg.

Men tweede stap is om nu een schema te maken die klopt bij wat ik wil. En feedback van anderen zal il daarbij goed kunnen gebruiken :-)

Thanks alvast!

Comment

ok zorg er eerst voor dat de inhoud van je excel sheet klopt.
        150 gr kip bevat geen 100g eiwitten, en ook geen 334 kcal.
        En 150 gr rijst bevat meer als 75g koolhydraten.

als je bij een product een bepaald kcal aantal neerzet, moet je dit kunnen herleiden uit de hoeveelheid koolhydraten, eiwitten en vetten.

bijvoorbeeld:

in de excel staat: rijst 150g, 540 kcal, eiwit 6.9/ koolhydraten 74.1/ vet 0.9

1g eiwit = 4 kcal
        1g koolhydraten = 4 kcal
        1g vet = 9 kcal

(6.9 x 4) + (74.1 x 4) + (0.9 x 9) = 332
        (540 is niet gelijk aan 332, dus klopt er iets niet).

zonder dat je lijstje klopt, kan niemand je goed verder helpen.
        succes ermee.
        More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

En denk je echt dat dat blik Amstel bier om 21:00 nul kcal bevat?
          Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

Originally posted by dynobet View Post
            ok zorg er eerst voor dat de inhoud van je excel sheet klopt.
            150 gr kip bevat geen 100g eiwitten, en ook geen 334 kcal.
            En 150 gr rijst bevat meer als 75g koolhydraten.

als je bij een product een bepaald kcal aantal neerzet, moet je dit kunnen herleiden uit de hoeveelheid koolhydraten, eiwitten en vetten.

bijvoorbeeld:

in de excel staat: rijst 150g, 540 kcal, eiwit 6.9/ koolhydraten 74.1/ vet 0.9

1g eiwit = 4 kcal
            1g koolhydraten = 4 kcal
            1g vet = 9 kcal

(6.9 x 4) + (74.1 x 4) + (0.9 x 9) = 332
            (540 is niet gelijk aan 332, dus klopt er iets niet).

zonder dat je lijstje klopt, kan niemand je goed verder helpen.
            succes ermee.
            Ha,

Thanks.

Dat betekend dat ik iets niet goed gedaan heb. Ik haal die getallen van een site af.

Ik ga het even opnieuw doen zoals jij het beschrijft.

Deze kan dan wat mij betreft op slot. Ik post binnenkort de verbeterde versie.

Bier staat niet op die lijst :-(

Comment

Verbeterde versie kan gewoon in dit topic gepost worden, beetje onzin om voor iedere nieuwe versie een nieuw topic te openen.
              "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Ik zou eerlijk gezegd niet meteen 1500 Kcal ineens toevoegen. Laat je lichaam even wennen met wat kleinere doseringen. Vooral al je KH ineens 3 of 4x zoveel word kun je last krijgen van royale vermoeidheids dippen.

400 calorien per dag voor een week is al genoeg Noteer je gewicht. De week erop weer wat erbij en noteer je gewicht. Vergelijk die 2 gewichten dan na 2 weken kijk wat de extra toevoegingen hebben gedaan. Als je ziet dat je aankomt bij 800 Kcal waarom zou je dan voor die 1500 gaan!

Rustig aan doen levert je meer op want je gaat je lichaam leren kennen en dan weet je ook wat voor jou werkt.

Comment

Eens met phoenix

Comment

Ha,

Ik heb geprobeerd het nu beter te doen. Ik heb de adviessen meegenomen.

Wat ik al eerder zei, ik ben/was een erg slechte eter. Sloeg verschillende maaltijden over. Ik ben tenger gebouwd, en las overal hier "eten zul je" "eten, eten nog eens eten" etc. Dus ik dacht, daar ga ik maar mee beginnen. Met als resultaat dat ik nu te veel at. Geeft niet, ik kan het er nu makkelijker af halen.

Ik merk trouwens dat ik veel meer gasvorming heb :-) goed of slecht teken?

Nu het schema zoals ik hem wil gaan volgen (zie bijlage) Bedankt alvast voor iedereen die gerageerd heeft!
                    Attached Files

Comment

Ha,

Weet iemand hoe ok het schema uit de eerste post kan weghalen?

Comment

Kun jij niet. Moet je even aan een moderator vragen. Maar waarom zou je het willen?
                        "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Originally posted by Pinada View Post
                          Kun jij niet. Moet je even aan een moderator vragen. Maar waarom zou je het willen?
                          Het eerste schema is behoorlijk fout gegaan. Als mensen die nu lezen dan willen ze mijn verbeterde versie misschien niet meer zien :-(

Op die eerste werd gereageerd, op de tweede niet meer. En juist op die wil ik feedback.

Comment

Euhm.... Je hebt je schema ook pas vandaag om 18:22 gepost, beetje meer geduld zou niet verkeerd zijn. Maar ik zal je schema uit je eerste post verwijderen. Persoonlijk zou ik hem laten staan, kunnen mensen vergelijken en kijken wat je verbeterd hebt, of je wel iets gedaan hebt met de tips die gegevens zijn, tips verbeteren et cetera.

Maar ik ga hem voor je wegknikkeren.

Comment

Originally posted by Pinada View Post
                              Euhm.... Je hebt je schema ook pas vandaag om 18:22 gepost, beetje meer geduld zou niet verkeerd zijn. Maar ik zal je schema uit je eerste post verwijderen. Persoonlijk zou ik hem laten staan, kunnen mensen vergelijken en kijken wat je verbeterd hebt, of je wel iets gedaan hebt met de tips die gegevens zijn, tips verbeteren et cetera.

Maar ik ga hem voor je wegknikkeren.
                              Ha, Thanks.
                              Misschien heb je wel gelijk hoor. Zoveel ervaring met posten heb ik niet.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X