Meer eten in ABC Eilanden?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Meer eten in ABC Eilanden?

hallo iederen momenteel ben ik in Bonaire voor me stage (ben hier al een maand).
    Behalve dat het hiet super chil en zonnig is vraag ik me toch wat af qua voeding.

Het lijkt wel of die hete zon(klimaat met minimaal elke dag 30 graden)) het energie uit je lijf zuigt en dat ik daarom meer eet. Ookal ben ik hier, wil ik toch blijven trainen en bulken zitten momenteel rond de 3300 kcal (voedingschema in Nl met bulk)
    normale behoeft 2700+-
    240 gram eiwit 960kcal
    110 gram vet 990 kcal
    en rond de 300 gram Khl

Maar nu dat ik hier ben eet ik meer Koolh (rijst vooral)zit nu rond de 3700 kcal
    Ik merk nu (natuurlijk niet super erg) maar dat ik wat dikker word bij me taile buik etc..jaa in die maand al

Wat ik me nu afvraag is, hoort dit nou bij het bulken het dikker/forzer/groter worden...of is het gewoon puur omgezet in vet nu? Want ik zie mensen wel altijd schrijven als je groter/breder wilt worden moet je eten en natuurlijk goed trainen....maar aan het vet en die eiwitten kom ik wel. dus dan moet ik het uiteindelijk toch wel hebben van die Koolhydraten?

tijdens het bulken in Nl ben ik van 72 naar 78 a 79kg en me streef gewicht ligt rond de 87kg.

naa hoor wel van jullie

goed tog , bulken dan is de bedoeling dat je aankomt .
    Last edited by resike; 05-04-2010, 00:04.
    Mind is everything.

Comment

Ik weet niet of het van toepassing is, maar zou het kunnen zijn dat je onderhoudsniveau lager is geworden? Ik merk bij mezelf dat als het warmer is ik lomer wordt en minder aktief ben. In dat geval is je onderhoudsniveau in koud Nederland anders dan warm Bonaire.
      Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

Volgens mij verbrand je niet extra als je in een hete omgeving bent,
        het is namelijk zo dat je lichaam in de winter extra verbrand. De omgevingstemperatuur (temperatuur buiten het lichaam) is dan aanzienlijk lager dan de lichaamstemperatuur. Bij de verbranding ontstaat warmte waardoor je lichaamstemperatuur stijgt en het verlies aan de omgeving gecompenseerd wordt.
        In de zomer is de omgevingstemperatuur hoog en hoeft het lichaam dus niet extra te verbranden om zo de lichaamstemperatuur constant te houden. In tegendeel, het lichaam heeft juist moeite om af te koelen, vooral in klimaten als Bonaire, want wij Nederlanders zijn dat niet gewent. Door veel krachttraining te doen in heet klimaat verbrand je veel en stijgt je lichaamstemperatuur nog meer door de extra verbranding. Het lichaam moet dan veel moeite doen om af te koelen.
        Ik zou als ik jou was zorgen dat je niet te veel gaat eten om meer energie te krijgen, want dat is volgens mij juist het probleem waarom je zo loom wordt.
        Zorg dat je veel water drinkt en genoeg schaduw op zoekt om af te kunnen koelen.

Ik ben geen expert in voeding etc. maar dit heb ik op school bij biologie geleerd in 5VWO, dus correct me if I am wrong!
        "I said a glass of juice not gas the jews" - Hitler

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
        X