kort bulken/ kort cutten

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• kort bulken/ kort cutten

Beste Bodynetters,

Ik had een idee namelijk om in plaats van lang ( een maand of langer ) te bulken kort te bulken namelijk 2 weken en dan weer 2 weken te cutten.
    mijn idee was namelijk mijn huidige stats zijn 94kg 15% om op te bulken naar 95kg en daarna korte intervallen van bulk en cut te doen om zo naar 92 kg te cutten en dan weer te bulken naar 95kg and zo on om uiteindelijk te eindigen met 95kg 10%

enkel nu vroeg ik me af is het efficient om dit te bewerkstelligen door kortere bulk en cut fase of is dit niet handig ?

gr Janjaap

Ik heb geen flauw idee, kom je dan niet in een vicieuze cirkel terecht?
    You can be part of my meal tonight.

Comment

Als ik jou was zou ik dan 5 weken bulken pakken en week of 3 cutten. 2 aan 2 lijkt mij wel erg kort om echte gains te pakken. En cutten gaat sneller dan bulken, maar daar wil ik graag nog even bevestiging op hebben??
      Bodyweight: 93,3kg, 11-12%. Height: 1,95m.

Comment

ja ik was ook benieuwd of dit niet averechts werkt, mijn idee is zegmaar om kort te bulken en kort te cutten ( cutten kan dan zwaar want je pakt zegmaar je iets wat verloren massa dan weer terug in de bulk ) dus basicly komt het hier op neer

maand x
        week 1 + 500kcal
        week 2 + 500kcal
        week 3 - 750kcal
        week 4 - 500kcal

het idee van dit schema is dus om je gewicht steady te houden( maar je BF te droppen) mijn gewicht is 95kg en ( kom snel spiermassa aan en vet ) en verlies ook weer snel vet.

dus maand 1 95kg bf 15%
        maand 2 95 kg bf 13&
        maand 3 95kg bf 11% and so on

@ sjoer
        mijn probleem is dat ik snel spiermassa pak maar ook snel vetmassa pak maar ook weer snel vet verlies dus ik vroeg me af of dit mogelijk was.
        Last edited by janjaap2; 06-04-2010, 19:03.

Comment

doe eens Layne Norton Bulk principe op google. Dat is 4weken bulk gevolgd met 2 weken cut. Ik ben hier ook benieuwd naar. Ik ga een soort variant toepassen:

2 weken erg hoge Bulk
          1 week strenge cut

Maar dat is pas vanaf september een zorg. Nu ff flink cutten

Comment

ja dat klinkt erg intressant, dat is ongeveer wat ik bedoelde maar wat jij voorstelt 2 weken bulken en 1 week cutten klinkt ook goed in ieder geval is het waard om uit te proberen, want hoe zie je dat dan voor je ?

2 weken + 1000kcal (bulk)
            1 week -1000kcal (cut)

gr Janjaap

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
            X