Startschema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Startschema

Dag,

Ik heb mij gisteren voorgesteld en daar vertelden ze me dat ik misschien eens moest kijken voor een voedingsschema...
    Nu heb ik de stickies gelezen, en ik versta er eerlijk gezegd geen ruk van ;p
    Ik heb wel met die calculator mijn voedingsbehoeften berekend, en dit was het resultaat:
    Lichaamsgewicht: 62 KG
    Lichaamsvet percentage: 3%

Totale dagelijkse energiebehoefte: 2421 kcal

Dagelijkse behoefte eiwitten: 132 Gram
    Dagelijkse behoefte vetten: 54 Gram
    Dagelijkse behoefte koolhydraten: 352 Gram

Kan er mij iemand vertellen hoe ik nu verder moet om tot een redelijk schema te komen?

Bedankt
    1.77/ 63kg

Ehm zeker weten dat je bf% klopt?
    Dumbells build a bigger chest
    Barbells build a bigger ego

Comment

Neem de berekende energiebehoefte als uitgangspunt. Wil je afvallen haal je er een 400 kcal vanaf, wil je aankomen doe je er een 400 kcal bovenop.

Dan je lichaamsgewicht x2,5 voor het aantal gram in eiwitten. Dat x4 is het aantal kcal dat je kwijt bent aan eiwitten.

Een 30% van je kcal aan vetten besteden. Oftewel, het aantal kcal dat je per dag naar binnen wilt werken delen door tien, maal 3, gedeeld door 9 en dan heb je het aantal grammen vet.

De overgebleden kcal (dus totaal minus wat je aan kcal kwijt bent aan eiwitten en vetten) besteed je aan kh (overgebleven kcal/4 is het aantal gram).
      "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Originally posted by Roy P View Post
        Ehm zeker weten dat je bf% klopt?
        Dat is ook een goede vraag ja .
        "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

haha! dat is echt sick 3%, bedoel je echt geen 13? Want 3 is zowat onmogelijk.

Neem sowieso aan dat je wilt gaan bulken?
          I don't eat steroids for breakfast, but thanx for asking

Comment

Bedankt al iedereen voor de snelle reacties!

Op school was er een test, en toen kwam ik uit met 3,90% vet (dat had ik ook zo ingegeven maar die calculator veranderde dat), wat gelijk stond aan 2,36kg vet van de 60 kg toen. (heb dat net nog gecontroleerd want we kregen daar een uitslag van)
            Of ben ik met iets anders aan het verwarren?
            EDIT: ik wil bij mijn gewicht blijven, maar toen ik mij voorstelde vertelde ik dat ik ietswat teleurgesteld was in de veranderingen en toen vroeg hij of ik wel een goed voedingsschema had...
            1.77/ 63kg

Comment

Wat voor test was dat?

Comment

Originally posted by Pinada View Post
                Wat voor test was dat?
                De FitClass-test (ik weet niet of je dat kent..)
                En of dat apparaatje dat ze gebruikten wel te vertrouwen is weet ik ook niet, maar het was alleszinds de uitslag.
                Ik ben 15 jaar, ik weet niet of dat er iets toe doet?
                1.77/ 63kg

Comment

Originally posted by Korneel View Post
                  De FitClass-test (ik weet niet of je dat kent..)
                  En of dat apparaatje dat ze gebruikten wel te vertrouwen is weet ik ook niet, maar het was alleszinds de uitslag.
                  Ik ben 15 jaar, ik weet niet of dat er iets toe doet?

Apparaatje klinkt als iets dat met stroom je vetpercentage meet. Die dingen zijn over het algemeen niet echt betrouwbaar. Met 3% zou je je ook wel aardig kut voelen vermoed ik zo . Of je zou helemaal niks meer voelen.

Hoe dan ook, heb je de mogelijkheid een vetmeting met een huidplooimeter te laten doen?

Overigens, realiseer je wel dat de voedingsbehoefte die de calculator uitrekent een richtlijn is. Hoeft alleszins niet te kloppen voor jou specifiek. Ik zou in het begin het resultaat van die berekening aanhouden en op basis daarvan je voedingsschema opstellen. Dat schema een tijdje volgen en dan evalueren. Gebeurt er niet wat je wilde dat zou gebeuren, dan aanpassen.

Comment

hoe lang ben je?
                    I don't eat steroids for breakfast, but thanx for asking

Comment

lol 3% ik dacht dat ik al laag zat met mijn 7,1 %
                      Als je het antwoord toch al denkt te weten, waarom vraag je het dan ???

Comment

Originally posted by brainiac View Post
                        hoe lang ben je?
                        Korneel is ongeveer 178 cm zei hij laatst.

Meet eens met een huidplooimeter, veel betrouwbaarder .
                        Dumbells build a bigger chest
                        Barbells build a bigger ego

Comment

als hij dan 3% bf zou hebben, zou ik dat ook gehad moeten hebben, want ik ben ook 1,78 en woog 62kg. Maar via zo'n taille omtrek en nek omtrek meting kwam ik toen uit op 11,1% ofzo. 3% bf lijkt me heel sterk dan.. Als je dan een paar uur intensief zou sporten en je glycogeen voorraden zijn op ben je zo door je vet voorraad heen
                          "Straight outta gym"

Comment

Ja maar dat machientje zal er waarschijnlijk wel ver naast zitten... het was ook op school eh

Waar kan ik zo'n huidplooimetertje vinden?
                            Ik heb er eerlijk gezegd nog nooit van gehoord ;D
                            1.77/ 63kg

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                            X