Is bulken verstandig?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Is bulken verstandig?

Het onderwerp is al veelvuldig besproken en ik heb ook al veel rondgespeurd maar heb toch nog niet het antwoord op mijn specifieke vraag kunnen vinden. Vandaar dat ik 'm toch graag aan jullie voorleg.

Ik ben zo'n maand of 4 geleden begonnen met het eten volgens een voedingsschema op onderhoud. Daarnaast ben ik serieus krachttraining gaan doen; deed ik daarvoor ook al maar nu pas echt serieus. De belangrijkste reden was mijn buikvet verminderen. Dat is al aardig gelukt maar ik ben toch nog niet helemaal tevreden; hij is nog niet plat genoeg!
    Nu wil ik ook graag wat meer in spiermassa gaan groeien (niet te veel want ik ben een vrouw ;-)). Is het verstandig om nu zo'n 6 weken te gaan bulken (300/400 kcal per dag omhoog) met schone voeding en daarna zo'n 6 weken te gaan cutten (300/400 kcal onder behoefte)? Of gaat mijn bf dan omhoog waardoor m'n buik weer in omvang toeneemt? Dit wil ik namelijk absoluut niet! Dan liever wat minder spiermassa maar wel een platte buik!

Wat zijn jullie tips?

bij een bulk gaat de bf zeker omhoog, je kunt niet alleen spiermassa pakken (of je moet aan de AS)

Comment

wat eet je nu?
      Wat is je BF %?
      The iron never lies to you. You can walk outside and listen to all kinds of talk, get told you're a god or a total basterd. The Iron will always kick you the real deal. The Iron is the great reference point, the all-knowing perspective giver. Always there like a beacon in the pitch black. It never freaks out on me, never runs.
      Welcome To The Brotherhood Of The Iron!

Comment

Originally posted by ironbrotherhood View Post
        wat eet je nu?
        Wat is je BF %?
        stats willen we wel weten ja.
        wat hij nu eet kan in het andere topic.

Comment

In jou geval gewoon door trainen op onderhouds nivau,
          lijkt me bij jou geen kwaat kunnen.
          Als je het antwoord toch al denkt te weten, waarom vraag je het dan ???

Comment

Ik denk dat je een afweging zult moeten maken wat je belangrijker vindt; massa gainen of cutten. Als je perse niet wilt dat je buik groter wordt zou ik lekker door cutten, en na de zomer bulken. Je kan ook rond je onderhoud blijven zitten en hopen wat massa te pakken, om daarna te gaan cutten, maar dat zal qua tijdspan van je vetpercentage afhangen.

Comment

Originally posted by Fitness-maniak View Post

Hij is een dame.....
              ความพายายามอยู่ที่ไหน ความสำเร็จอยู่ที่นั้น

Comment

wat zijn eigenlijk uw doeleinden? wilt u een slank/strak lichaam, of wilt u een slank/getraint lichaam of een kracht lichaam?
                The iron never lies to you. You can walk outside and listen to all kinds of talk, get told you're a god or a total basterd. The Iron will always kick you the real deal. The Iron is the great reference point, the all-knowing perspective giver. Always there like a beacon in the pitch black. It never freaks out on me, never runs.

Comment

Originally posted by Ashley View Post
                  Hij is een dame.....
                  bedankt voor de info.

sorry mevrouw

Comment

bedankt voor de info.

sorry mevrouw

Geeft niks! hij = zij

Comment

Mijn stats:
                      1,74 m
                      57,5 kg
                      32 jaar
                      BF 24,2 %

BF kan wel wat omlaag maar ik weeg niet zo heel veel... ik ben bang dat als ik ga cutten, ik minder dan 55 kg ga wegen; das wel erg weinig...
                      M'n voedingsschema staat in een ander topic.

Comment

Originally posted by ironbrotherhood View Post
                        wat zijn eigenlijk uw doeleinden? wilt u een slank/strak lichaam, of wilt u een slank/getraint lichaam of een kracht lichaam?
                        Het liefst een slank/getraind lichaam...

Comment

ik zie dat je al een tijdje bezig bent, welk resultaat heb je al bereikt?

Comment

Als je 6 weken bulkt en dan 6 weken gaat cutten op de juist manier, zul je a spiermassa erbij krijgen en b na die 12 weken ook minder vet hebben.

Als je 300 kcal boven je behoefte eet terwijl je bulk, gebruik je een deel van die 300 kcal voor spieropbouw. Zal nog niet eens 100 kcal zijn dat je opslaat als vet (kan ligt verschillen per persoon). Na die 6 weken heb je dus 4200 kcal opgeslagen, is 583 gram.

Ga je vervolgens cutten en 300 kcal onder je behoefte zitten, heb je een tekort van 12600 kcal, is 1.8 kg.

Dus je hebt waarschijnlijk iets meer spiermassa en een vetverlies van 1,21 kg.
                            Ik zou eerder 300 kcal bulken en 500 kcal cutten, kun je in 6 weken +- 3 kg vet verliezen.

Maakt niet uit waar je voor kiest, punt is, dat je aan het einde beduidend minder vet zult hebben en 583 gram is echt niet super goed te zien.

Comment

Is het beter om bij een eventuele bulk 3 dagen full body te trainen met aanvullende cardio op niet trainingsdagen of 4 dagen split zonder cardio? En dan daarna in de cut het full body schema incl. cardio?

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X