Sugarrr

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Sugarrr

Hallo!!

Even een paar vraagjes...

Is suiker/glucose slecht voor de spieren?

Kan je s'avonds kwark met roosvicee eten als je niet aan het afvallen bent en juist aan het bulken bent?

Groetjes Jeanette

Het zou niet goed zijn als glucose slecht voor je spieren is. Dat is juist de optimalste brandstof voor je spieren.

tijdens het afvallen kun je echter het best suikers uit de weg gaan. Zorgt ervoor dat je insulinespiegel stijgt. Insuline bevordert de vetopslag.

Comment

Maar als je aan het bulken is het dan wel goed voor het slapen gaan kwark met roosvicee te eten?

Bedankt voor je antwoord.

Groetjes Jeanette

Comment

Roosvicee zit fructose in, geen glucose. Fructose is troep. Ik zou sowieso niet al te veel suiker naar binnen gooien als dat niet nodig, ook niet als je bulkt.

Meer suiker betekent ook meer kans op vetopslag, onder andere vanwege de insuline. Daarnaast wordt het grootste deel van de fructose in vet omgezet en niet in glucose/glucogeen.

Probeer dus je kwark zonder toevoegingen te eten.

Comment

Moet het hier gedeeltelijk met MrFit oneens zijn. Hoewel ik geen voorstander van fructose an sich ben, ben ik het er niet mee eens dat fructose direct leidt tot meer vetopslag.

Dat is echter een heel andere discussie dan die we hier moeten voeren. Sluit me verder wel aan bij de slotsom van mrfit.
          "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
            Moet het hier gedeeltelijk met MrFit oneens zijn. Hoewel ik geen voorstander van fructose an sich ben, ben ik het er niet mee eens dat fructose direct leidt tot meer vetopslag.

Dat is echter een heel andere discussie dan die we hier moeten voeren. Sluit me verder wel aan bij de slotsom van mrfit.
            Ik heb nooit gezegd dat fructose direct tot vetopslag leidt. Een groot deel van de fructose wordt in de lever omgezet naar vet (heb ik uit het filmpje van falstyr over fructose). Dat fructose naar vet omgezet wordt, wil niet zeggen dat het ook meteen in de vetcellen gaat zitten.

Wel had die gast ook een onderzoek vermeld, waarin 2 groepen op onderhoud gingen eten. Groep 1 at geen fructose en groep 2 at wel (veel) fructose. Na 6 of 8 weken was het gewicht van groep 1 gelijk gebleven, van groep 2 was gemiddeld met 1 kg gestegen.

Kwam nog wel meer aan bod, bijvoorbeeld dat fructose het hongergevoel niet onderdrukt en je dus honger blijft houden.
            Last edited by Misterfit; 07-05-2010, 22:20.

Comment

I know. Maar 1kg kan ook vocht zijn. Is zelfs waarschijnlijk vocht. Kcals in vs. kcals out blijft gelden.
              "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
                I know. Maar 1kg kan ook vocht zijn. Is zelfs waarschijnlijk vocht. Kcals in vs. kcals out blijft gelden.
                volgens mij ging het over vet, weet het niet meer zeker, maar lijkt me sterk als ze alleen naar het gewicht hebben gekeken. Dan zou ik het filmpje ooit nog eens goed moeten bekijken.

Maar suikers zorgen toch voor meer vetopslag? Isuline bevordert de vetopslag namelijk en die stijgt nu eenmaal sneller als je suikers eet. Vet word doorgaans sneller opgeslagen dan afgegeven. Lijkt me ook de reden om suiker eruit te gooien, als je aan het cutten bent. Dus of dat kcal in kcal out verhaal helemaal klopt, daar heb ik soms mijn twijfels bij.

In dat filmpje werd trouwens ook door die gast verteld, dat het kcal in, kcal out verhaal bullshit was (zover ik me kan herrineren)

Even een link naar het topic van toen http://forum.bodynet.nl/dagelijkse-v...d-obesity.html

---
                Weg gaan nu wel heel erg offtopic volgens mij.
                Last edited by Misterfit; 07-05-2010, 22:38.

Comment

Vandaar ook dat ik zei dat die discussie niet voor hier was.

Overigens, kcal in vs. kcal out is bewezen waar.

sigpic

Comment

Originally posted by Misterfit View Post
                    Dus of dat kcal in kcal out verhaal helemaal klopt, daar heb ik soms mijn twijfels bij.

In dat filmpje werd trouwens ook door die gast verteld, dat het kcal in, kcal out verhaal bullshit was (zover ik me kan herrineren)
                    Het verhaal van kcal in vs kcal uit in dat filmpje klopte niet helemaal.
                    Hij zei dat fructose door het lichaam niet herkend wordt en alleen door de lever afgebroken kan worden waarna het als vetten wordt opgeslagen. Het kan door het lichaam dus niet direct gebruikt worden als energie. wel kunnen de vetten gebruikt worden voor energie van de zojuist afgebroken fructose.
                    Maw, kcal in vs kcal uit blijft gelden.

Wat wel zo is dat wanneer je veel fructose eet, je honger niet gestild zal worden, waardoor je meer zal eten dan dat je nodig hebt. (en dus meer kcal in dan kcal uit)

on topic:

Suikers zijn nooit een goed idee vlak voor het slapen gaan.
                    .........SQ 1x250 / 3x230, DL 1x265, BP 1x170........
                    There is no failure except in no longer trying

Comment

Originally posted by okidoki71 View Post
                      on topic:

Suikers zijn nooit een goed idee vlak voor het slapen gaan.
                      Hoezo niet dan?

Comment

Originally posted by Misterfit View Post
                        Hoezo niet dan?

Ik denk zelf eigenlijk omdat suiker energie geeft?????

Tjah weet eigenlijk ook helemaal niet...

Ik ben aan het afvallen dus ik eet mijn kwark s'avonds met een lepeltje ACAI.

Mijn vriend is aan het bulken, die is nu 101 en wil de 110 halen en die krijgt zn kwark niet door zn strot zonder roosvicee.. Dus vandaar mijn vraag of dat wel goed was voor hem... Als de roosvicee soms op is dan doet hij een schepje van zn Mutant Mass er door heen , weet ook niet of dat wel zo een goed idee is , valt namelijk extra zwaar.. Hij eet soms wel anderhalve bak magere kwark.. Ik moet er echt niet aan denken , ik eet zelf maar een halve bakje.

In ieder geval bedankt voor de antwoorden..

Groetjes Jeanette

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                        X