suiker

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Patricia86 View Post
    Genoeg voeding waar geen suiker inzit.
    Tenzij je zon iemand bent die denkt dat rijstwafels, ontbijtkoek en cornflakes hardstikke gezond is.
    Ontbijtkoek valt best mee, daar zit per portie 4x minder suiker in dan in 1 banaan
    “We all die. The goal isn't to live forever, the goal is to create something that will.”

Comment

Originally posted by bullterier View Post
      hallo ik heb mijn eigen net voorgesteld . en ik heb gelijk een vraag. ik ben nog niet veel bekent op het gebied van voeding. ik weet dat snoep,koek,en junkfood niet goed is. maar mijn vraag is hoe zit het met suiker. want bijna overal zit suiker in. kijken jullie daar naar of nemen jullie dat niet zo serieus.
      bewerkte suikers zijn EVUL. zij zijn de reden voor diabetes, slecht chloresterol en hart en vaatziektes. Niet de vetten die altijd de schuld kregen. Dus ja ik probeer zo min mogelijk suiker te nemen. En als ik het neem zorg ik voor voldoende vezels die de suikers enigsinds neutraliseren.

Comment

Originally posted by elcapone View Post
        die suikers uit bijvoorbeeld brinta zijn niet erg, natuurlijke suikers, koolhydraten, die je gewoon nodig hebt. onnodige suikers zijn wel slecht, zoals bijvoorbeeld de suiker die je in je koffie doet, of die in je cola zit.
        Ten eersten hoef je geen suikers via je voeding binnen te krijgen. Ten tweede is het probleem van toegevoegde suiker (HFCS) dat het voor 50% uit fructose bestaat. Fructose is gewoon een natuurlijke suiker, zit ook in fruit. Juist dit deel is wat het zo slecht maakt. Het andere deel, de glucose is gewoon de energiebron van de spieren en ook niks mis mee.

Comment

Originally posted by Misterfit View Post
          Ten eersten hoef je geen suikers via je voeding binnen te krijgen. Ten tweede is het probleem van toegevoegde suiker (HFCS) dat het voor 50% uit fructose bestaat. Fructose is gewoon een natuurlijke suiker, zit ook in fruit. Juist dit deel is wat het zo slecht maakt. Het andere deel, de glucose is gewoon de energiebron van de spieren en ook niks mis mee.
          Het probleem van HFCS is dat het lichaam gewoon niet weet wat het er mee aan moet. Het herkent de stof moeilijk. Bovendien schijnt het als bij-effect het verzadigingssysteem lam te leggen. Je merkt dus niet dat je genoeg gegeten en/of gedronken hebt en neemt dus meer. Zo voer je ongemerkt je kcal inname op. En dat is eigenlijk waar het ECHTE gevaar van glucosefructosesiroop schuilt.
          Geniet, en drink met maten!

Comment

Originally posted by de sterkste ophaler View Post
            Het probleem van HFCS is dat het lichaam gewoon niet weet wat het er mee aan moet. Het herkent de stof moeilijk. Bovendien schijnt het als bij-effect het verzadigingssysteem lam te leggen. Je merkt dus niet dat je genoeg gegeten en/of gedronken hebt en neemt dus meer. Zo voer je ongemerkt je kcal inname op. En dat is eigenlijk waar het ECHTE gevaar van glucosefructosesiroop schuilt.
            Dat weet ik allemaal wel, maar HFCS is 50% fructose en 50% glucose. De glucose is geen probleem voor het lichaam en kan gewoon worden opgenomen, de fructose daarintegen niet.

Comment

ik ga vroeg dood
              The iron never lies to you. You can walk outside and listen to all kinds of talk, get told you're a god or a total basterd. The Iron will always kick you the real deal. The Iron is the great reference point, the all-knowing perspective giver. Always there like a beacon in the pitch black. It never freaks out on me, never runs.
              Welcome To The Brotherhood Of The Iron!

Comment

Originally posted by Misterfit View Post
                Dat weet ik allemaal wel, maar HFCS is 50% fructose en 50% glucose. De glucose is geen probleem voor het lichaam en kan gewoon worden opgenomen, de fructose daarintegen niet.
                Fructose wordt toch gewoon langzamer opgenomen? het is toch niet zodat het lichaam er HELEMAAL niks mee kan?
                Geniet, en drink met maten!

Comment

Originally posted by de sterkste ophaler View Post
                  Fructose wordt toch gewoon langzamer opgenomen? het is toch niet zodat het lichaam er HELEMAAL niks mee kan?
                  Het is de fructose. Fructose kan niet door de hersenen en spieren verwerkt worden, alleen door de lever. De fructose wordt niet herkent door het lichaam als voeding, je blijft dus honger houden. Een overgroot deel wordt omgezet in vet en niet naar glucose. Cholosterol stijgt ook, lever wordt vetter. Fructose wordt door de lever ongeveer netzo verwerkt als alcohol. Heeft dus ook hetzelfde effect. Verschil is natuurlijk dat alcohol door spieren en hersenen wel gebruikt kan worden en kan worden opgenomen. Ook komt alcohol het bloed in, fructose niet.

Fruit kan wel, omdat er vezels in zitten. Vezels schijnen het effect van fructose te nutraliseren.

Comment

Originally posted by ironbrotherhood View Post
                    ik ga vroeg dood
                    Waat?
                    Dumbells build a bigger chest
                    Barbells build a bigger ego

Comment

Originally posted by kojak View Post
                      Het ligt eraan hoe serieus je met bb bezig wilt zijn. Ik neem alleen suiker (dextrose) na de training. En niet overal zit suiker in he
                      Niet overal, maar wel in heel veel produkten...
                      Brood, melk etc.

Wie weet er hoeveel suiker in plakjes kip/kalkoenfilet is toegevoegd?
                      1.83 / 96 kg / Bf 14%

Comment

Als je denkt WTF??
                        Het suikerverhaal :

YouTube - Sugar: The Bitter Truth
                        Mind is everything.

Comment

Originally posted by resike View Post
                          Als je denkt WTF??
                          Het suikerverhaal :

YouTube - Sugar: The Bitter Truth
                          Ik denk idd WTF! Anderhalf uur kijken naar een zoet sappig verhaal.
                          Ik heb er de tijd niet voor, misschien dat iemand de samenvatting neer zet
                          1.83 / 96 kg / Bf 14%

Comment

Originally posted by Checker View Post
                            Ontbijtkoek valt best mee, daar zit per portie 4x minder suiker in dan in 1 banaan
                            Met zon instelling kan ik me voorstellen dat je denkt dat er overal suiker in zit. In ontbijtkoek zit niets echt nuttigs.

Comment

Originally posted by Venum View Post
                              Ik denk idd WTF! Anderhalf uur kijken naar een zoet sappig verhaal.
                              Ik heb er de tijd niet voor, misschien dat iemand de samenvatting neer zet
                              Ik persoonlijk vind het een heel interessant verhaal.
                              Als je het er niet voor over hebt , misterfit heeft in het heeeel kort hierboven verteld.
                              voor de mensen die het wel interessant genoeg vinden het is de moeite waard
                              Mind is everything.

Comment

Maar dus de suikers van fruit zijn in principe ook onschadelijk omdat de vezels het neutraliseren? of zitten er meer suikers in dan dat de vezels kunnen neutraliseren?

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X