3L melk per dag, gezond?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• 3L melk per dag, gezond?

ik probeer al een tijdje 3L melk per dag te drinken om wat extra eiwitten binnen te krijgen. Maar ik ben het eens gaan opzoeken of dat eigenlijk wel gezond is.

Dan ben ik op deze website terecht gekomen: Melk

Het is en blijft internet, ik weet niet goed wat ik er nu eigenlijk nog echt van moet geloven.

Zoek even naar GOMAD.

Maar 1 tot 2 liter per dag is meer dan zat denk ik. Dan krijg je al heel wat eiwitten binnen namelijk.
    Een halve liter is al ruim 15 gram eiwit. Dus 2 liter..60gr en vnl caseïne.
    2 shakes per dag er bij zit je al over de 100gram. zo gaat het hard omhoog die eiwit inname.

mbt die website, er zit wel een kern van waarheid in, maar wordt bij krachtsporten en intensief sporten algemeen al grotendeels teniet gedaan.
    Het is gebaseerd op de gemiddelde ongetrainde mens, die verder niets doet met de ingrediënten van melk.
    1e Masters Superbody YBF 2011!
    Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

melk wordt overigens ook op deze site door de meeste leden niet als goede eiwitbron gezien. 3 liter melk (105g eiwitten), kun je ook 1.25 liter magere kwark eten (110g eiwitten). dat scheelt je al heel veel minder lactose.

Wij doen overigens aan krachttraining. tijdens krachttraining beschadig je niet alleen je spiervezels, maar ook je botten. deze krijgen miniscule scheurtjes en de moeten ook weer herstellen. Op deze manier krijg je een grotere botdichtheid, en krijg je dus sterkere botten. Je kunt je echter voorstellen dat je hierdoor ook meer behoefte aan calcium hebt, dan de gemiddelde mens. Ook hier geld: de hoeveelheid calcium die je met drie liter melk binnenkrijgt, is misschien iets teveel van het goede. Iets minder zal wellicht beter zijn.

als je ervoor kiest om bijvoorbeeld drie liter melk te vervangen voor 1.25 liter magere kwark, houd er dan rekening mee dat 3 liter halfvolle melk zoon 1500 kcal levert. en 1.25 liter magere kwark maar zoon 700 kcal. Alleen genoeg eiwitten binnenkrijgen, betekent niet dat je automatisch gaat groeien. Je lichaam moet genoeg kcal binnenkrijgen, anders worden deze eiwitten gewoon omgezet naar brandstof. je zou dan bijvoorbeeld die andere 800 kcal kunnen aanvullen met wat extra groenten, eieren, rijst, etc.

je kan ook een whey supplement gebruiken voor extra eiwitten. deze bevatten vaan 30g per shake, en zijn een goede aanvulling. daarnaast: vlees en vis zijn je goede vrienden als het om eiwitten gaat.
      More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Drie liter melk kan, maar ik werd allergisch op die hoeveelheid elke dag. Mijn grens lag zo op de 2-2,5 liter. Overigens viel volle melk beter dan halfvolle of magere.

Drink je de melk voor de kcal an sich, de eiwitten, de vetten, de koolhydraten? Voor vetten zou ik gaan voor slagroom, voor de kcal slagroom/nootjes, voor de eiwitten minder melk, meer whey, voor de carbs zijn er nog veel meer opties.
        Afwisseling doet groeien.
        "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

al zijn melkeiwitten an sich kwalitatief gezien zeer ok overigens! Maar veel lactose is niet echt goed voor een mens.

Comment

melk is geen dorstlesser, ik heb ooit is een artikel gelezen waarin het wel werd aangetoond dat het niet gezond was.
            The iron never lies to you. You can walk outside and listen to all kinds of talk, get told you're a god or a total basterd. The Iron will always kick you the real deal. The Iron is the great reference point, the all-knowing perspective giver. Always there like a beacon in the pitch black. It never freaks out on me, never runs.
            Welcome To The Brotherhood Of The Iron!

Comment

Originally posted by ironbrotherhood View Post
              melk is geen dorstlesser, ik heb ooit is een artikel gelezen waarin het wel werd aangetoond dat het niet gezond was.

Laatste onderzoeken ontkrachten alle negatieve geluiden weer.

Comment

1950 kcals uit melk per dag.. wel chill. Ik ben ook een voorstander van melk in een bulk.. lekker easy kcals.

En het is nog eens verdomd lekker ook.

Comment

Originally posted by Kevf View Post
                  al zijn melkeiwitten an sich kwalitatief gezien zeer ok overigens! Maar veel lactose is niet echt goed voor een mens.
                  iedereen wordt op een bepaald punt door teveel lactose mogelijk lactose intollerant. Hoeveel lactose hiervoor nodig is, is echter afhankelijk van individu tot individu. Zoals gen voorbeeld zei: Hij werd allergisch vanaf 2 liter, voor sommige mensen kan dit 1 liter zijn, anderen 4 liter. Bijna alle negers die lang in afrika gewoont hebben zijn trouwens lactose intollerant, omdat ze geen melk producten nuttigen (na moedermelk). Ik zou dus niet onmiddenlijk 2 liter melk per dag drinken indien je daarvoor hoogstens een glas dronk. Best langzaam opbouwen.
                  On a long road to insanity.

SQ: 165kg BP: 125kg DL: 180kg

Comment

dan nog voorzichtig mee zijn! Als je het eenmaal bent neemt het na verloop van tijd weer af maar dit kan ERG lang duren. Ik dronk 1,5 liter karnemelk per dag en at 500mg kwark. Resultaat, zo intetollerant als het maar kon. 1 glas melk of 200 gr kwark was echt de max op een dag, anders rufte ik drie keer de kamer rond met een lucht waarbij een strontvlieg nog dood neer zou vallen.

Nu zo'n 1,5 jaar later (als het niet meer is), wil het wel weer. Maar meer dan 0,5l magere melk en 250 gr kwark op een dag komt er bij niet in.

Comment

Ik vind 3 liter wel erg veel kalorieen die je met een goed voedingsschema echt niet nodig hebt tenzij je dik in de bulk zit. En melk zit vol suikers!

Ik zou gewoon voor 1 liter magere melk gaan icm kwark en casseine eiwit shakes, eet je daar nog s kip en vis bij krijg je eiwitten zat!!

neem je daar nog s lijnzaadolie of visolie bij...vertraagd de opname.
                      uut grunn!

Comment

135 gram suiker per dag aan melk.. best veel

Comment

Er wordt beweerd dat je ook vet extra verbrand door drinken van voldoende melk.
                          Dat is o.a. gelegen aan het feit dat je een relatief grote hoeveelheid IGF1 binnen zou krijgen met melk.
                          Naast de aangename dosis eiwitten van vnl caseïne.

Comment

Ik neem aan dat voor degenen die echt kurkdroog willen zijn melk een minder goede optie is. Ik kan alleen voor mezelf spreken als krachtsporter/strongman dat ik melk an sich een goede optie vind. Ik drink er veel van.
                            Geniet, en drink met maten!

Comment

In de bulk zou het eventueel nog wel kunnen, maar in de cut of onderhoud natuurlijk no way.
                              Dumbells build a bigger chest
                              Barbells build a bigger ego

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X