Voedingsschema Venum

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Voedingsschema Venum

Hallo luitjes,

binnenkort start ik met de dbol/prop/ace/t3 combi (hier kom ik in kuurtopic nog wel op terug). Doelstelling is om met die 16% die ik nu heb richting de 12a10% te komen, zonder echt te cutten.

Ik train 5x in de week en voeg na elke training 30 min cardio toe (oa HIT).
    In het schema ga ik er nu vanuit dat ik rond 14:00 train.

Ben geen echte voedingsguru, dus alle bruikbare tips zijn welkom. Zo twijfel ik of ik de weightgainer er wel bij zal pakken.

Alvast bedankt!
    Attached Files
    1.83 / 96 kg / Bf 14%

mooi schema niet inhoudelijk gekeken maar handig die sheet ga zelf ook ff gebruiken

Comment

Originally posted by nick-elodeon View Post
      mooi schema niet inhoudelijk gekeken maar handig die sheet ga zelf ook ff gebruiken

Leuk dat je die sheet zo handig vindt, maar dat je niet eens de moeite doet om inhoudelijk te kijken is
      1.83 / 96 kg / Bf 14%

Comment

idd handige tabel maar....

-Je neemt 4 shakes das veel te veel neem max 1 a 2 shakes per dag.
        - je moet meer volkoren brood eten minstens 100Gr per maaltijd.
        - Je drinkt te veel melk en shakes dat zijn snelle eiwitten je moet meer langzame neem gerust een shake na de training en melk bij het ontbijt.
        - Je ontbijt bestaat uit wat brinta en shake en melk, neem een bulk ontbijt met veel kcal bijv yoghurt met muesli = al gauw 400-500KCAL.
        - je gebruikt shakes als maaltijd, shakes zijn slecht aanvulling op je voeding.
        - Wat ook chill is, is varieren in je eten, neem bijvoorbeeld in de middag een warme maaltijd bijvoorbeeld 150-200 GR silvervlies rijst met kip 150-200Gr.
        - je pasta kan je ook best doen maar neem wel volkoren pasta.
        - oja en voor het slapen neem dan bijvoorbeeld magere kwark dat is niet vet en het zijn langzame eiwitten (kan je lichaam makkelijker verwerken als het minder actief is.

ik hoop dat je wat aan mijn tips hebt grtzzz

Comment

@Rolfoz; Welkom, waarom maak je niet even een voorsteltopic?
          Dumbells build a bigger chest
          Barbells build a bigger ego

Comment

Originally posted by rolfoz View Post
            idd handige tabel maar....

-Je neemt 4 shakes das veel te veel neem max 1 a 2 shakes per dag.
            - je moet meer volkoren brood eten minstens 100Gr per maaltijd.
            - Je drinkt te veel melk en shakes dat zijn snelle eiwitten je moet meer langzame neem gerust een shake na de training en melk bij het ontbijt.
            - Je ontbijt bestaat uit wat brinta en shake en melk, neem een bulk ontbijt met veel kcal bijv yoghurt met muesli = al gauw 400-500KCAL.
            - je gebruikt shakes als maaltijd, shakes zijn slecht aanvulling op je voeding.
            - Wat ook chill is, is varieren in je eten, neem bijvoorbeeld in de middag een warme maaltijd bijvoorbeeld 150-200 GR silvervlies rijst met kip 150-200Gr.
            - je pasta kan je ook best doen maar neem wel volkoren pasta.
            - oja en voor het slapen neem dan bijvoorbeeld magere kwark dat is niet vet en het zijn langzame eiwitten (kan je lichaam makkelijker verwerken als het minder actief is.

ik hoop dat je wat aan mijn tips hebt grtzzz

1: hoeveel shakes boeit niet het gaat om je totalen als die maar kloppen
            2: het gaat niet om hoeveel volkoren brood je eet, het gaat om totaal kh onzin dat je minstens honderd gram moet eten.
            3: snelle eiwitten tegenover langzame eiwitten hij krijgt genoeg langzame eiwitten uit melk
            4 hij neemt casseine shake dus is kwark niet nodig
            5: yoghurt en muesli zijn crap is geen goeie voeding, brinta is goed lekker houden zo dus.

no offence maar je lult onzin. daarnaast zit het voedingschema goed in mekaar alleen zou ff wat hoofdgerechten verzinnen met de waardes van je pasta. dat hou je het leuk voor jezelf.

gr janjaap

Comment

@Nick: eetmeter 2002 is nog veel handiger.
              Mbt het schema (is trouwens best aardig):

als je whey neemt als snelle eiwit kan je het beter mixen met water. Tijdje terug een heel stuk op bb.com gelezen over mixen van eiwitten. Traag/trager + snel = traag.

je eet veel brood. Zelf reageer ik beter op rijst dan op brood. Misschien 1 maaltijd vervangen met rijst?

ik zie geen groente/fruit in je schema. Je zit in de bulk dus daar kunnen best twee stuks fruit bij en altijd een flinke dosis groente (200-300 gram) eten

pasta is net als brood een 'processed carb', ben ik minder fan van.

wat voor kalkoenfilet eet je? Kant en klaar uit een pakje? Is imo rommel, gezien alle additieven

vetten mogen imo nog wel een stuk omhoog ten koste van carbs

Comment

bodybuilding.com is een crap site.
                Still shrinking.

Comment

idd, elk artikel wat er op staat is bullshit.....

edit: op dbb dan:

http://forum.dutchbodybuilding.com/f...k-water-62145/
                  Last edited by ijzer; 06-07-2010, 11:51.

Comment

Maaltijd 1:
                    Direct carbs nemen bij 1e maaltijd:

Maak hier
                    brinta/havermout
                    whey
                    water van

2: erg veel pindakaas en te weinig kalkoenfilet en vervang brood door rijst (wafels).
                    3: kan alleen heb liever rijst
                    4: oke
                    5: crapp maaltijd. Neem hier 200gram kipfilet met sla
                    6: Neem hier 150gram kalkoen filet met groente of salade
                    7: bulk voer. Neem hier rijst met pangafilet
                    8: damm veel noten

schema is veel te kcal en trek op weinig

Comment

KH is veel te hoog eiwitte en vetten zijn veel te laag. Vetten minimaal 5% bij en eiwitten zit je amper op de helft van wat het moet zijn.
                      Je wil droog bulken toch met je kuur?
                      KH zwaar verlagen dus en hoog in de eiwitten. Dan zal je echt zwaar uit de kuur komen met droge keiharde VVM. Anders ga je erg veel vocht aanzetten.
                      Totaal calorietjes is misschien nog wat laag als je 5x KT traint en HIT cardio doet van 30 minuten.
                      Maar als startpunt wel te doen. Na paar weken bekijken of het omhoog kan denk ik.
                      1e Masters Superbody YBF 2011!
                      Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Originally posted by ijzer View Post
                        @Nick: eetmeter 2002 is nog veel handiger.
                        Mbt het schema (is trouwens best aardig):

als je whey neemt als snelle eiwit kan je het beter mixen met water. Tijdje terug een heel stuk op bb.com gelezen over mixen van eiwitten. Traag/trager + snel = traag.

je eet veel brood. Zelf reageer ik beter op rijst dan op brood. Misschien 1 maaltijd vervangen met rijst?

ik zie geen groente/fruit in je schema. Je zit in de bulk dus daar kunnen best twee stuks fruit bij en altijd een flinke dosis groente (200-300 gram) eten

pasta is net als brood een 'processed carb', ben ik minder fan van.

wat voor kalkoenfilet eet je? Kant en klaar uit een pakje? Is imo rommel, gezien alle additieven

vetten mogen imo nog wel een stuk omhoog ten koste van carbs
                        Ik meng de shakes met magere melk, dus dat is volgens mij bijna hetzelfde als water.

Er komen nog 1 a 2 bananen in mijn schema en wordt er 1x per dag rijst ingebouwd.

Kalkoen idd uit pakje, meestal Liddl...100gram voor 69 cent. Heb jij een alternatief?
                        1.83 / 96 kg / Bf 14%

Comment

Originally posted by punani View Post
                          Maaltijd 1:
                          Direct carbs nemen bij 1e maaltijd:

Maak hier
                          brinta/havermout
                          whey
                          water van

2: erg veel pindakaas en te weinig kalkoenfilet en vervang brood door rijst (wafels).
                          3: kan alleen heb liever rijst
                          4: oke
                          5: crapp maaltijd. Neem hier 200gram kipfilet met sla
                          6: Neem hier 150gram kalkoen filet met groente of salade
                          7: bulk voer. Neem hier rijst met pangafilet
                          8: damm veel noten

schema is veel te kcal en trek op weinig
                          Zal maaltijd 1 aanpassen.
                          Verder bedoelde ik boterhammen normaal besmeerd met pindakaas: is dat geen 40gram? Hoeveel dan?
                          Zal ook wat brood vervangen door rijstwafels en waarschijnlijk ook 1x per dag rijst.
                          Noten wordt stuk minder en ook de weightgain shake gaat eruit.

Bedankt voor je reply en je hebt weer een stem voor de contest
                          1.83 / 96 kg / Bf 14%

Comment

Originally posted by marnop View Post
                            KH is veel te hoog eiwitte en vetten zijn veel te laag. Vetten minimaal 5% bij en eiwitten zit je amper op de helft van wat het moet zijn.
                            Je wil droog bulken toch met je kuur?
                            KH zwaar verlagen dus en hoog in de eiwitten. Dan zal je echt zwaar uit de kuur komen met droge keiharde VVM. Anders ga je erg veel vocht aanzetten.
                            Totaal calorietjes is misschien nog wat laag als je 5x KT traint en HIT cardio doet van 30 minuten.
                            Maar als startpunt wel te doen. Na paar weken bekijken of het omhoog kan denk ik.
                            Ik pak 311 gram eiwit op een dag, dat is 3,4gr per kg lichaamsgewicht...voldoende toch?
                            1.83 / 96 kg / Bf 14%

Comment

Dan heb ik wellicht verkeerd gekeken, in dat geval sorry.
                              Ik kijk opnieuw.

yep, sorry, ik heb alleen naar je target gekeken. sorry.
                              Met je eindberekening zit je prima.

haha , ik moet verder kijken dan m'n neus lang is denk ik. haha
                              Last edited by marnop; 10-07-2010, 23:25.
                              1e Masters Superbody YBF 2011!
                              Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X