Hulp bij Fitch's voedingsschema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hulp bij Fitch's voedingsschema

Hallo,

Allereerst zou ik eens wat gegevens over mezelf geven;

- 16 jaar
    - 1.85 meter
    - 62/63 kg

Zoals je ziet weeg ik voor me lengte best wel weinig en ben ik dus van plan om te gaan bulken. Ik fitness nu een aantal maandjes maar ben nu echt van plan om serieus te gaan fitnessen. Met een goed trainingsschema, en dan hopelijk ook een goed voedingsschema.

Op een site ergens had ik berekent dat me lichaamsbehoefte ongeveer 2500 kcal is, en ik was van plan om daar ongeveer 300 kcal boven te gaan zitten, dus op de 2800 kcal per dag.

Maar helaas is dat met me schema niet helemaal gelukt, hier even wat gegevens over hoe ik berekent had hoeveel k/e/v ik binnen moest krijgen per dag;

Me lichaamsgewicht is 62 kilo, dus;

- 62x2,5 = 155g eiwitten (x 4 = 620 kcal)
    - 30% van me kcalbehoefte = 2800/100x30 = 840 kcal. (1g vet = 9kcal dus, 840/9 = 93g vetten.
    - overige = koolhydraten, dus; 2800 - 620 - 840 = 1340/4 kcal = 340g koolhydraten.

- Volgens me schema krijg ik dus 3100 kcal binnen terwijl ik dat liever 2800 kcal wil hebben.
    - De eiwitten zijn volgens eigen berekening 155g en in het schema 177g, zo laten?
    - De koolhydraten moeten volgens eigen berekening 340g zijn, maar zijn volgens schema maar 273g.
    - De vetten komen wel aardig in de buurt.

Maar in me schema zijn er dus geen eiwitten/koolhydraten/vetten van me avondeten mee gerekent omdat dat elke dag verschilt. Ik heb voor me avondeten 500 kcal genomen.

Is het schema gewoon goed zo, en zou ik het zo laten? Want misschien dat me avondeten wel die andere koolhydraten bijvult? Of moet het helemaal verandert worden? Graag tips.

Edit; Vetpercentage klopt misschien niet, heb het nu berekent via een of andere site. Maar volgens mij klopt daar geen hol van ;p.

Hierbij het schema;
    Last edited by Kevster; 06-04-2012, 00:39.

Niemand een reactie erop? Is ie zo goed dan , (kan ik me niet voorstellen haha)

Comment

Helemaal niemand? Nja, nu weet ik dus ook niet of ie goed is of niet..

Comment

Originally posted by FitCH View Post
        Niemand een reactie erop? Is ie zo goed dan , (kan ik me niet voorstellen haha)

Nope is niet goed, ik lees te vaak brood met pindakaas en brood met kipfilet. Lust je niks anders ofzo?

de verhoudingen E-K-V is ook niet helemaal lekker, eiwitten moeten omhoog en KH iets omlaag.
        de shake in de ochtend neem je een half uur voor je ontbijt.
        Neem bij je ontbijt om te beginnen maar een gekookt ei (of 2).
        Neem in een maaltje tussendoor op je brood kipfilet en ei.
        een maaltje brood skippen en vervangen voor rijst met kip of vis, of pasta met ei en kip of vis.

Verder mis ik je training in je schema en dus ook de shake na je training.

pinda's voor het slapen gaan heeft geen enkel nut daar verteer je bijna niets van, die poep je zo weer uit, het beetje eiwitten en vetten heb je verder ook niets aan wat daar in zit.
        je neemt trouwens ook al zat pindakaas dus ook genoeg pinda's overdag.

succes.
        1e Masters Superbody YBF 2011!
        Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Originally posted by marnop View Post
          Nope is niet goed, ik lees te vaak brood met pindakaas en brood met kipfilet. Lust je niks anders ofzo?

de verhoudingen E-K-V is ook niet helemaal lekker, eiwitten moeten omhoog en KH iets omlaag.
          de shake in de ochtend neem je een half uur voor je ontbijt.
          Neem bij je ontbijt om te beginnen maar een gekookt ei (of 2).
          Neem in een maaltje tussendoor op je brood kipfilet en ei.
          een maaltje brood skippen en vervangen voor rijst met kip of vis, of pasta met ei en kip of vis.

Verder mis ik je training in je schema en dus ook de shake na je training.

pinda's voor het slapen gaan heeft geen enkel nut daar verteer je bijna niets van, die poep je zo weer uit, het beetje eiwitten en vetten heb je verder ook niets aan wat daar in zit.
          je neemt trouwens ook al zat pindakaas dus ook genoeg pinda's overdag.

succes.
          Me eiwitten zitten op 177g, me lichaamsgewicht is 63 kilo, dus dat is al bijna me lichaamsgewicht x 3. Dus lijkt me echt niet dat ik nog meer eiwitten moet hebben?

En koolhydraten omlaag? Die zijn nu 273g, terwijl die volgens berekening iets van 370g moet zijn.

En verder lust ik wel heel wat meer hoor op me boterham, weet alleen niet echt goede andere alternatieven.

Ik heb me training er niet in gezet omdat dat natuurlijk niet elke dag is, maar 4x in de week. Training is meestal rond een uurtje of 8 's avonds. Maar als ik na de training shake zal nemen, dan ga ik de whey wel uit me ontbijt halen. Aangezien het anders me echt te veel geld gaat kosten als ik elke maand nieuwe pot whey moet gaan bestellen.

Pinda's zal ik er wel uit gooien.
          En een maaltijd skippen van boterhammen gaat helaas niet lukken omdat ik nog op school zit, het schema hoe die nu is, zo zijn me pauze's ingedeeld. Ik kan dus niet zomaar om 2 uur 's middags rijst gaan zitten eten.

Comment

Kan je excel bestand niet eens openen
            sq 130 / dl 175 / bp 100 / mp 70

you know they can't handle us like debbies does dallas

Comment

Originally posted by kojak View Post
              Kan je excel bestand niet eens openen
              Hmm, raar. Bij mij doet ie het gewoon.
              Wat voor error ofzo krijg je dan?

Comment

Nog meer mensen hun mening hierover? Of misschien weer een reactie van marnop op mijn reactie?

Comment

Voor de mensen die 'm niet kunnen openen;

- 07.00 =
                  Kcal Eiwitten Koolhydraten Vetten
                  Brinta / 50g 183 6 37 1
                  Melk (half volle) / 400ml 200 14 20 6
                  Whey proteine / 36g 134 33 1 0
                  Bruinbrood / 2 sneden 200 8 36 3
                  Met pindakaas / 30g 194 8 5 16

- 10.00 =

Pindakaas / 30g 194 8 5 16
                  Appel 60 1 14 0

- 12.00 =

Bruinbrood / 3 sneden 300 11 51 4
                  Kipfilet / 75 g 116 13 1 7

- 14.00 =

Pindakaas / 30g 194 8 5 16

- 18.00 =

"Wat de pot schaft", hiervoor 500 kcal gerekent.

- 20.00 =

Training

- 22.00 =

Bak kwark (magere) / 500g 275 45 20 2

Totaal;

Kcal = 2950
                  Eiwitten = 170g
                  Koolhydraten = 270g
                  Vetten = 77g

Nu zijn de pinda's (ongezouten) 's avonds bij de kwark eruit gehaalt, wat dus 150kcal, 7g eiwitten, 3g koolhydraten en 13g vet scheelt.

Comment

Je carbs komen veel uit brood.. niet slecht maar ook niet echt optimaal. Zou dan 2 maaltijden met kip/rijst en groente zoals sperziebonen pakken. Die van 12:00 en 14:00 bv. Hoogte van eiwitten/vetten zitten wel goed. Voor en vooral na de training is het nog belangrijk dat je wat koolhydraten en eiwitten neemt want alleen kwark na de training is not done.

Comment

Je carbs komen veel uit brood.. niet slecht maar ook niet echt optimaal. Zou dan 2 maaltijden met kip/rijst en groente zoals sperziebonen pakken. Die van 12:00 en 14:00 bv. Hoogte van eiwitten/vetten zitten wel goed. Voor en vooral na de training is het nog belangrijk dat je wat koolhydraten en eiwitten neemt want alleen kwark na de training is not done.
                      Maaltijden met kip/rijst gaat niet lukken. Zoals al eerder vermeld in dit topic zit ik op school dus gaat dat niet lukken.

En wat kan ik het beste voor EN na de training nemen? Ben btw ook van plan om 20g dextrose te gaan nemen na de trainingen. Maar wat nog meer dan? Waar veel carbs en eiwitten in zitten.

Comment

had dat over het hoofd gezien. Doe dan 6 eieren op je brood en neem dat mee? Voor de training eet je nog avondeten, moet voldoende zijn en dan na de training kun je bijv brinta met melk/whey nemen.

Comment

had dat over het hoofd gezien. Doe dan 6 eieren op je brood en neem dat mee? Voor de training eet je nog avondeten, moet voldoende zijn en dan na de training kun je bijv brinta met melk/whey nemen.
                          Elke dag 6 eieren op me brood mee naar school? 6x5 = 30 eieren per week. Kan me ma 3 dozen eieren per week halen voor mij alleen ;p.

Ik kan wel in plaats van 2 boterhammen met pindakaas 2 boterhammen met ei doen, per dag.

Enne, wat is een goed ander alternatief inplaats van whey/melk/brinta? Want dat neem ik 's ochtends bij het ontbijt ook al.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                          X