Mijn voedingsschema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Mijn voedingsschema

Hoi,

Ik heb mij zojuist al even kort voorgesteld in het daarvoor bestemde gedeelte. Mijn doel is om sterker/breder te worden zonder mensen echt denken wat is dat voor een beer van een vent. Gewoon wel gespierd maar niet extreem dat past ook niet bij mij. Op dit moment ben ik bezig met een full body schema en dit zal ik nog 1,5 week volhouden en daarna zal ik overgaan op een schema van 3 dagen trainen per week en elke keer een andere spiergroep.

Mijn stats zijn:
    183cm, 71kilo en 10,3% verpercentage
    Mijn basisbehoefte aan calorieën zou ongeveer rond 2800 liggen en aangezien ik dus breder wil worden wil ik proberen rond de 3100 calorieën te eten. Voordat ik een heel uitgebreid voedingsschema zal posten zal ik eerst mijn basis posten en wat ik hier zelf aan wil veranderen. Ik eet geen vlees.

Huidig:
    Rond 09:00
    4 volkoren boterhammen met jam zonder suiker of stroop zonder suiker
    2 glaasjes optimel drink 0% vet en geen suiker toegevoegd
    whey shake met water en 24gram whey

Rond 12:00
    4 volkoren boterhammen weer met stroop/jam zonder suiker

Rond 14:00
    4 volkoren boterhammen weer met stroop/jam zonder suiker of 4 volkoren boterhammen met gebakken ei 3 stuks. Dit is meestal om en om, de ene dag wel andere dag niet.

Rond 15:30/16:00
    Fruit verschilt per keer maar gemiddeld 3/4 stuks fruit zoals kiwi, appel, banaan, druiven, bosbessen, mandarijn etc.

Rond 18:00
    Warm eten, wat de pot schaft, eet gewoon een vol bord met groente en hierbij altijd een vleesvervanger van rond de 100gram.

Rond 19:00
    1 of 2 bakjes magere yoghurt met daarin of muesli, helaas wel met suiker want zonder suiker lust ik dit niet
    soms neem ik optimel yoghurt met vruchten van 0,0% vet.

Rond 21:00
    verschilt enorm bedenk ik mij nu. Soms wat lekkers zoals een stukje chocola of soms nog brood, fruit of yoghurt.

Ik drink voor de rest alleen maar water en in het weekend af en toe een glaasje cola/7-up.

Mijn trainingstijden verschillen, dit hangt af van mijn lesrooster, als het kan train ik het liefst na de maaltijd om 12:00 en anders zal dit zijn na de maaltijd van 18:00. Na de training neem ik meteen een whey shake.

Mijn eigen verbeter voorstel is één van de broodmaaltijden vervangen door brinta. Ik denk zelf aan het ontbijt. En de laatste maaltijd eventueel een pot kwark of brood.

Ik sta open voor elke kritiek en als blijkt dat ik door jullie hulp een beter schema krijg zal ik ook de KEV uitrekenen.

ik zeg: lees zomersticky

Comment

ja die heb ik gelezen maar die met name bedoeld om af te vallen, tenminste daar wordt het eten van fruit afgeraden terwijl het voor mij wel goed lijkt om fruit te eten. Voor de rest lijkt het dat mijn schema niet heel dramatisch is toch?

Als het wel heel slecht is dan zal ik het moeten veranderen, of is het beter als ik hiervoor alle KEV uitreken zodat jullie een betere beoordeling kunnen maken?

Comment

Huidig:
        Rond 09:00
        4 volkoren boterhammen met jam zonder suiker of stroop zonder suiker
        Jam/stroop zonder suiker heb ik nog nooit van gehoord. wellicht bedoel je zonder toegevoegde suiker. maar van nature zit er al zoveel suiker in deze dingen dat ze nog steeds slecht blijven. ik zeg: vervangen door magere vleeswaren

2 glaasjes optimel drink 0% vet en geen suiker toegevoegd'
        vervangen door 2 glazen halfvolle melk (als je wil afvallen eventueel magere)

whey shake met water en 24gram whey
        (dit kun je ook mengen met de melk die je drinkt)

Rond 12:00
        4 volkoren boterhammen weer met stroop/jam zonder suiker
        jam/stroop vervangen door magere vleeswaren

Rond 14:00
        4 volkoren boterhammen weer met stroop/jam zonder suiker of 4 volkoren boterhammen met gebakken ei 3 stuks. Dit is meestal om en om, de ene dag wel andere dag niet. (hou het maar bij die eieren. Geen suiker/stroop)

Rond 15:30/16:00
        Fruit verschilt per keer maar gemiddeld 3/4 stuks fruit zoals kiwi, appel, banaan, druiven, bosbessen, mandarijn etc. (bij elke maaltijd eiwitten eten. dus ook bij deze. magere kwark naturel met je fruit samen eten is goed en lekker).

Rond 18:00
        Warm eten, wat de pot schaft, eet gewoon een vol bord met groente en hierbij altijd een vleesvervanger van rond de 100gram. Vleesvervanger vervangen door vlees.

Rond 19:00
        1 of 2 bakjes magere yoghurt met daarin of muesli, helaas wel met suiker want zonder suiker lust ik dit niet (suiker weglaten. gewoon leren eten zonder suiker. Damn jij eet echt alleen zoete troep).

soms neem ik optimel yoghurt met vruchten van 0,0% vet.
        zoetstoffen in optimel. neem normale melk of naturel yoghurt.

Rond 21:00
        verschilt enorm bedenk ik mij nu. Soms wat lekkers zoals een stukje chocola of soms nog brood, fruit of yoghurt. (voor kwark, tonijn of eieren. geen fruit, geen brood, geen chocolade of snoep chips)

Je schema is ronduit slecht. nauwlijks eiwitten krijg je ermee binnen, en het zol vol met zoete troep. Verder zou ik idd me kcal en ekv uitrekenen per maaltijd en ook het dagelijkse totaal. dat is ronduit het belangrijkste (naast goede voeding).
        Last edited by dynobet; 23-08-2010, 22:45.
        More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Ben je vegetariër? Uit je lijstje blijkt nergens dat je vlees of vleeswaren eet, zoals Dynobet je juist adviseert.

Edit: stom van me, sorry, dat staat onderaan je welkomsverhaaltje.
          Maar een post kan ik niet meer deleten.......dus laat ik deze blonde opmerking maar gewoon staan.
          Last edited by Beaudien; 24-08-2010, 07:12.
          "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
          X