hulp met voeding

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• hulp met voeding

Hey, ik ben martijn 17 jaar 1.75 lang en weeg 66kilo.
    Ik sport nu sinds een jaar maar zie nog weinig resultaat. Ik doe 3x per week ongv. Een uur kracht training. Sinds ik er wel wat maar voor mijn gevoel niet genoeg van merk kwa spiermassa en kracht ben ik eens met mijn trainer gaan praten over voeding. Daarbij kwam het er op neer dat ik voor mijn sport prestaties te weinig en te slecht eet.

Nu hebben we het volgende opgesteld

Dagelijks ; 1 liter yogi + 1 liter water
    ontbijt 2 bruine boterhammen met appelstroop +whey shake
    middag eten ; 2 bruine boterhammen
    laat middag eten ; 2 bruine boterhammen
    avond eten ; wat de pot schaft thuis. Meestal wel gezond maar vooral groenten en vlees met 1 tot 3 x per week pasta's en rijst. (Ik eet vrij weinig aardappelen maar vul dit bijna dagelijks aan met noodles.
    Voor het trainen: pot 500 gram magere kwark*
    na het trainen ;whey shake (100% whey geen troep erin) **

* geen trainingsdag : alleen de kwark zonder whey shake.
    Ook ga ik chips koekjes etc. Zo veel mogelijk Vervangen door onbewerkte pindas voor de onverzadigde vetten omdat ik geen vis lust.

Ik hoop met dit schema mijn spiermassa aanzienlijk te verbeteren. Mijn vraag is nu of jullie hier een kijkje naar zouden willen nemen, je mening erover geven, eventuele verandereringen/verbeteringen kunnen geven en wat tips voor afwisseling etc.

Ps. Ik zit niet te wachten op mensen die over gram en kcal gaan praten want zo ver wil ik niet gaa. Ik wil alleen een gezonder voedingspatroon opbouwen wat mijn fitness ondersteunt.
    Last edited by martijntjuhh51; 24-08-2010, 10:59.

Originally posted by martijntjuhh51 View Post
    Nu hebben we het volgende opgesteld

Dagelijks ; 2+ liter water, shakes met havolle/volle melk

-ontbijt 2 bruine boterhammen met appelstroop +whey shake
    ik ben geen voorstander van carbs als je opstaat maar goed 2 boterhammen zijn okay zou het vervangen voor rijst/pasta en als je je boterhammen wilt houden dan maar met kipfilet+whey isolaat shake

-middag eten ; 2 bruine boterhammen
    dat slaat dus nergens op... neem rijst/pasta met een stuk kipfilet met wat noten/ olijven

-laat middag eten ; 2 bruine boterhammen
    zie maaltijd 2:

-avond eten ; wat de pot schaft thuis. Meestal wel gezond maar vooral groenten en vlees met 1 tot 3 x per week pasta's en rijst.
    hoelang zit tussen je avond eten en trainen? en wat onverzadigde vetten toevoegen (pinda's, cashewnoten, olijven)

-Voor het trainen: pot 500 gram magere kwark*
    als het avond eten 1 uur voor het trainen is geen kwark nemen, zoiezo niet voor een training evt: isolaat shake

-na het trainen:
    isolaat shake/kipfilet, rijst/pasta/ noten, groentes.... (extra chocomelk direct NA de training, plusminus 1L)

-voor het slaapen:
    500gram kwark met wat onverzadigde vetten (cashewnoten/pinda's)
    *
    zie dik gedrukte
    Last edited by gain is pain; 24-08-2010, 11:42.
    Make it happen, shock everyone!

Comment

Bedankt voor je tips,
      ik ga mn middag eten vervangen voor noodles met wat kip... Er is alleen 1 probleem hoe ga ik dat klaarmaken smiddags aangezien ik van 9-5 op mn hbo studie ben.

Ik zal zeker de tips over voeding voor na het traine opvolgen. Meestal eet ik rond 5-6 uur en ga ik om 7 uur sporten.
      Die kwark eet je dus voor het slapen helemaal? En dan hoelang voor het slapen gaan ongeveer.

Comment

Originally posted by martijntjuhh51 View Post
        Bedankt voor je tips,
        ik ga mn middag eten vervangen voor noodles met wat kip... Er is alleen 1 probleem hoe ga ik dat klaarmaken smiddags aangezien ik van 9-5 op mn hbo studie ben.

Ik zal zeker de tips over voeding voor na het traine opvolgen. Meestal eet ik rond 5-6 uur en ga ik om 7 uur sporten.
        Die kwark eet je dus voor het slapen helemaal? En dan hoelang voor het slapen gaan ongeveer.
        sochtents klaar maken en koud opeten of de avond dr voor alles klaar maken
        Calisthenics / Street workout

Comment

Klinkt niet egt smakelijk maar je moet er wat voor over hebben.
          Nog tips om het smakelijk te maken?

Comment

gain is pain, je bent geen voorstander van carbs in de ochtend maar je raad vervolgens wel rijst / pasta aan, beetje tegenstrijdig niet? En waarom zoveel shakes

Comment

STED in de ochtend als je opstaat en dan carb gaan eten, je loopt gewoon te zoeken...

Comment

Als je opstaat, voor het ontbijt een shake,
                half uur later ontbijt; brood met kipfilet en ei en een bak brinta
                middageten rijst of pasta idd, tussen ontbijt en middag voer pinda's/noten banaan, weet ik het wat.

en tussendoor weer wat eten, liefst eiwitrijk
                avondeten is prima.

Ik vraag me af waarom je rijst of pasta koud zou moeten eten? Ik vind het koud ook niet te vreten, gatverdamme.
                Lekker in de magnetron denk ik? Of is die HBO in een armzalige krottenwijk zonder magnetron en zonder stroom e.d.? Ze zullen vast wel een magnetron hebben denk ik zo.

Voor het trainen idd geen kwark, shake is ook niet nodig, gewoon een isotone dorstlesser maken/nemen en na de training gelijk een flinke shake.
                Daarna nog een eiwitrijke maaltijd nemen en klaar. Je kan eventueel nog kwark nemen of een caseĂŻne shake voor je gaat slapen.
                1e Masters Superbody YBF 2011!
                Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Originally posted by gain is pain View Post
                  STED in de ochtend als je opstaat en dan carb gaan eten, je loopt gewoon te zoeken...
                  Ik snap niet wat je bedoelt? ik weet niet of jij de betekenis van carbs weet maar dat lijkt me niet. Of mis ik iets?

Comment

Originally posted by marnop View Post
                    Lekker in de magnetron denk ik? Of is die HBO in een armzalige krottenwijk zonder magnetron en zonder stroom e.d.? Ze zullen vast wel een magnetron hebben denk ik zo.
                    Bij ons op het HBO hebben ze ook geen magnetron, omdat ze vrekkerig zijn, en niet willen dat je zelf eten meeneemt, maar het daar koopt. En dan hebben ze smiddags ook alleen maar frikandellen, kaassoufflés, etc....

Persoonlijk vind ik rijst met kip koud wel te eten, desnoods een beetje chilisaus erdoor, wordt het ook een stuk smakelijker van.
                    The deadlift is more functional in that it’s very hard to imagine a more useful application of strength than picking heavy shit up off the ground.--Mark Rippetoe--

Comment

Originally posted by STED View Post
                      Ik snap niet wat je bedoelt? ik weet niet of jij de betekenis van carbs weet maar dat lijkt me niet. Of mis ik iets?
                      Interpeteer het is goed en lees niet gehaast man, der staat ik ben geen voorstander van carbs maar goed, als je zo graag carbs wilt dan kun je beter rijst/pasta nemen ipv boterhammen en als ie dan nog boterhammen wilt eten dan met kipfilet....

Nu blij met je uitgebreide uitleg.....

@STED ipv te zoeken help mensen beter ipv off topic enzo te gaan!

Comment

chill man, ik wist niet dat je het zo bedoelde... al vond ik je uitleg ook niet helemaal duidelijk maargoed, dat terzijde. En dan nog, waarom zou je s'ochtends geen carbs eten? ik zie bijna iedereen hier de dag beginnen met brinta of havermout, zit boordevol carbs.

Comment

@STED ik ben geen voorstander van carbs in de ochtend omdat het nauwlijks wat toevoegd, daarintegen een banaan als KH als je opstaat met een eiwit rijke maaltijd is wel goed, door de banaan zorgt ervoor dat je glycogeenvooraad in de lever weer snel word opgevoert maar verder langzame kh vind ik dat je dat kan laten voor wat het is, als je 2 uur na je ontbijt gewoon carbs eet als rijst/pasta is er imo niks aan de hand

Comment

Te laat voor 1 edit.

Als je snelle kh bij het ontbijt eet word het sneller als vet opgeslagen omdat de cortisol spiegels zijn gestegen= (door de hogere insulinepiek)

Conclusie: KH in de ochtend voegt niks toe als ik zo naar de feiten kijkt

Edit: jij ziet veel mensen dat doen maar het feit is dat je geen redenen weet waarom ze het doen en waarom ze ervoor kiezen.
                            Last edited by gain is pain; 24-08-2010, 18:49.

Comment

klopt, ik zie een paar grote jongens dat doen maar ik weet inderdaad niet waarom. Maar i kga er vanuit dat dat goed is. Maar jij brengt me nu wel aan het twijfelen dus dat is wel iets om uit te zoeken.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X