bulkschema, tips welkom :)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• bulkschema, tips welkom :)

Yesss, het is zover. Na 3 maand te cutten is het nu tijd om terug te gaan bulken.

Even mijn stats op dit moment:

leeftijd: 24
    lengte: 1m88
    gewicht: 86kg
    beroep: bediende (ik lever geen intensief werk, meestal 8 uur / dag op een stoel zitten)
    trainingsperiode: reeds 2,5 jaar
    vetpercentage: ik denk rond de 17%

Ik ga eventjes mijn voedselschema posten die ik nu volg:

ontbijt (10u):

100 gr havermout
    350 ml magere melk
    20 gr Whey Proteine (body en fitshop)
    20 gr Micellar Casein Superior (body en fitshop)
    1 appel
    2 visoliecapsules
    1 fitshape Mega 1 vitaminen

tussendoor (12u)

350 ml water
    5 scoops rice & protein van bodylab
    1 scoop whey
    2 volkoren boterhammen met pindakaas
    1 eetlepel 4-in-1 olie (lijnzaadolie, tarwekiem olie, olijfolie en koolzaadolie)

middagmaal (14u30)

1 blikje tonijn op water
    150 gr volkorenbrood (geroosterd) of 75 gr volwaardige rijst of eventueel zakje zilvervliesrijst
    zakje stoomgroentjes

tussendoor (17u)

30 gram Micellar Casein Superior
    2 boterhammen met beleg (kippewit / rood vlees / kaas / ...)

Pre Workout: (18u)

Unleash V3

Post Workout

1 ampul aminozuren
    34 gr dextrose
    20 gram Whey Proteine
    20 gram Micellar Casein Superior

Avondeten (+/- 20u - 20u30)

Wat de post schaft. Meestal stukje vlees of vis met aardappel of pasta met bijhorende groentjes)

Voor het slapengaan (0u00 - 0u30)

bakje kwark (500gr) of 30 gram Micellar Casein Superior

Mijn doel is dus massa bijkomen maar liefst niet teveel vet. Tips altijd welkom!

Ik vind dat je veels te veel gebruik maar van shakes. Ook als ik er even vlug over heen kijk lijkt dit wel een cut schema. Je pakt magere melk, tonijn op water. Pak volle melk en tonijn op oliebasis. (goede olie)

Maar als je 3 maanden gecut hebt en je zit nu op 17% (wat ik nog redelijk veel vind om te bulken) met welk percentage bf ben je begonnen?

Verder moet je even de K/E/V verhoudingen erbij zetten en wat je nodig hebt aan calorien. Heb je dat al gedaan?

Comment

Originally posted by The Phoenix View Post
      Ik vind dat je veels te veel gebruik maar van shakes. Ook als ik er even vlug over heen kijk lijkt dit wel een cut schema. Je pakt magere melk, tonijn op water. Pak volle melk en tonijn op oliebasis. (goede olie)

Maar als je 3 maanden gecut hebt en je zit nu op 17% (wat ik nog redelijk veel vind om te bulken) met welk percentage bf ben je begonnen?

Verder moet je even de K/E/V verhoudingen erbij zetten en wat je nodig hebt aan calorien. Heb je dat al gedaan?

Ik weet dat ik veel gebruik maak van shakes maar probleem is dat ik heel moeilijk eten kan klaarmaken op mijn werk. Ik heb ook niet altijd voldoende de tijd om te eten, daarom dat ik vooral gebruik maak van shakes.

Ik ben zeker niet dik ofzo, maar ik heb gewoon wat vet rondom mijn middel zitten. Ik ben beginnen verdikken tijdens mijn eerste bulkperiode, altijd volle melk gebruikt en wrs teveel Kcal (denk ik). Daarom dat ik geen volle of halfvolle melk meer gebruik, maar magere melk of water.

Ik ga straks de E/K/V verhoudingen erbij zetten

Comment

Originally posted by Jenzel View Post
        Ik weet dat ik veel gebruik maak van shakes maar probleem is dat ik heel moeilijk eten kan klaarmaken op mijn werk. Ik heb ook niet altijd voldoende de tijd om te eten, daarom dat ik vooral gebruik maak van shakes.

Ik ben zeker niet dik ofzo, maar ik heb gewoon wat vet rondom mijn middel zitten. Ik ben beginnen verdikken tijdens mijn eerste bulkperiode, altijd volle melk gebruikt en wrs teveel Kcal (denk ik). Daarom dat ik geen volle of halfvolle melk meer gebruik, maar magere melk of water.

Ik ga straks de E/K/V verhoudingen erbij zetten
        Je kan toch eten van te voren maken en dat meenemen naar je werk? Doe ik ook altijd.

Comment

Je kan toch eten van te voren maken en dat meenemen naar je werk? Doe ik ook altijd.
          Ja da's waar maar probleem is dat ik alles rap rap moet doen om te kunnen eten. Ik zit met bureauwerk en kan niet om de 2 uur een maaltijd opwarmen om die dan zo op te eten

Comment

Ja da's waar maar probleem is dat ik alles rap rap moet doen om te kunnen eten. Ik zit met bureauwerk en kan niet om de 2 uur een maaltijd opwarmen om die dan zo op te eten
            Ik kan natuurlijk niet voor jouw bepalen of je tijd hebt om te eten maar je kan toch tussendoor eten? Ik heb ook een super drukke baan maar ik neem wel de tijd om even te eten.

als de baas commentaar heeft dan zeg je maar dat je productiever bent met een goed gevuld maagje.

En opwarmen hoeft helemaal niet. Ik eet 9 van de 10x alles koud hier op het werk. gebakken eieren, toast,pasta meestal alles koud en is best lekker. Is even wennen maar ja dat moet men er maar voor over hebben in dit BB wereldje.

Comment

Ik kan natuurlijk niet voor jouw bepalen of je tijd hebt om te eten maar je kan toch tussendoor eten? Ik heb ook een super drukke baan maar ik neem wel de tijd om even te eten.

als de baas commentaar heeft dan zeg je maar dat je productiever bent met een goed gevuld maagje.

En opwarmen hoeft helemaal niet. Ik eet 9 van de 10x alles koud hier op het werk. gebakken eieren, toast,pasta meestal alles koud en is best lekker. Is even wennen maar ja dat moet men er maar voor over hebben in dit BB wereldje.
              Maar ik wil zeker geen BB'der worden ofzo. Ik wil gewoon graag rond de 95 kg wegen. En dat dan blijven onderhouden

Comment

Je moet toch elke 2 uur een kwartiertje opstaan van je bureau weg, dus tijd zat om te eten.
                Trouwens, je werkt maar een paar uur per dag dus ik zie verder geen probleem. Als het niet klopt wat ik zeg dan kloppen jouw tijden niet.

Maar ik vraag me af waarom je eerst gaat cutten, dan halverwege op 17% stopt en dan weer wil bulken. Terwijl je niet echt een doel hebt.
                Tja 95kilo, maar daar zit je zo op. Als je nu eerst eens iets gaat doen om ietsjes in VVM aan te komen en bf te verlagen naar ca 12% ? Zorg eerst dat je richting de 90kg loopt en dan je bf laat zakken naar de 15% en dan door naar de 12%.
                Maar met jouw doel moet je het niet zo moeilijk maken is nergens goed voor.

Verder, je bent nu bezig met 3 soorten shake.
                Gooi die rice en whey-gainer maar in de bak met caseïne er bij, lekker door elkaar mengen en opmaken.
                Als het op is dan stop je met die gainer. Gainer is aanvulling en geen maaltijdvervanger.!
                Je hebt aan een (1) goede mix eiwitten ook genoeg.

Dat je vet aanzet ligt niet aan de melk e.d. maar aan de hoeveelheid t.o.v. de intensiteit van de trainingen en de mate van energie verbruik over de rest van de dag. Van melk wordt je niet dik of vet. Van te weinig beweging en te lage intensiteit wel.
                Last edited by marnop; 26-08-2010, 15:23.
                1e Masters Superbody YBF 2011!
                Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Shake's eruit en dan dat opvullen door eten.
                  Ook zou ik door je lage intensiviteit je behoefte nog eens uitrekenen en je eetschema aanpassen daarop.
                  Ik zelf heb ook een kantoor baan maar maak in de ochtend of in de avond mijn maaltijden klaar.
                  En een goed doel stellen, je weegt nu 86 kg maar je wilt naar de 95.
                  Word toch wel even flink bulken dan shakes bij de maaltijden nemen.
                  Tip: ga naar de 100 kg en dan goed gaan cutten.
                  Dan haal je je resultaat.
                  greetz

Comment

Lastig dat de voedingswaardes er niet bij staan. Zou de maaltijd na je training groter maken (voldoende eiwit, en veeeeeel kh). Je eet weinig goede vetten, zou als richtlijn 30% van je totaal aantal kcal's aanhouden. Dus meer noten/vis bijv.
                    In college, a guy from another country told me that he had been "juicing" for a few years. He was a very poor thrower and it made me wonder just how bad he would be if he were "clean."

If I can drink water, sleep more, and eat normal and still defeat you while you're juicing hard, you probably don't have the aptitude. Sorry. Blame your genes. Dan John.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                    X