ik kom niet verder met me voedingschema! HELP PLZ

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• ik kom niet verder met me voedingschema! HELP PLZ

hee allemaal,
    ik kom echt niet verder,
    ik heb veeeeeeel te veel KH,
    en te wijnig vet en Kcal.
    hoe lossen jullie dit op ik kom er niet uit,

alle info over mijn lichaam staat in het bestand,
    er zijn 2 pagina's let er wel op

Over het avond eten,
    ik heb daar kipfilet neer gezet, omdat ik dat elke avond wil eten,
    en de rest is meestal wat mijn pa wil, zoals aardappels of rijst of lasagna pasta etc.
    best moeilijk om uit terekenen.

hopelijk helpen jullie me

groetjes
    Attached Files

ik los dat altijd op door de zomersticky en andere voeding stickies te lezen.

Comment

Originally posted by Tommyy View Post
      ik los dat altijd op door de zomersticky en andere voeding stickies te lezen.
      Spijtige zaak dit...je bent precies een papegaai dat de rest gewoon maar na zegt, als je hem niet kan helpen, zeg dan niets...

Er zijn hier tegenwoordig weinig mensen nog die hulp bieden aan andere mensen. Zoveel mensen hier met ervaring die gewoon als ze even de tijd nemen paar dingen kunnen zeggen, waarmee andere gewoon geholpen zijn ipv dat de topicstarter een hele zomersticky over ekv waarden, cutten, bulken en andere dingen moeten doorlezen voor ze aan het gedeelte komen dat ze eigelijk echt nodig hebben.

Ik heb bv beetje kennis van tennis, als er iemand me aanspreekt op het veld met een vraag, ga ik toch ook niet zeggen, hey man lees ff een boek daar staat het ook in, nee ik help die persoon gewoon als ik kan helpen.

Vind het een beetje spijtig hoe het tegenwoordig hier in zijn werk gaat op het forum.

Het enige dat je hier nog kan lezen zijn logs, af en toe een interessant artikel maar voor de rest zie je alleen maar mensen die op elkaar liggen te janken.

Wou het gewoon maar even zeggen
      Stop sitting back thinking, saying yeah man that 'd be cool, that 'd be cool, I want to be this I want to be that, grab your fucking nuts and be it!!

Comment

Ik kan het me best voorstellen dat mensen naar Stickies gaan verwijzen, die zijn er niet voor niets. Zo hoeft niet aan elke nieuwkomer uitgelegd te worden hoe het zit.

OT: Om aan meer kcal te komen....moet je meer eten. Je ontbijt is wat karig, eet naast je brinta bijvoorbeeld nog 2 eieren, en een 2 boterhammen met kipfilet. Ook zouden je 2e, 3e en 4e maaltijd iets groter kunnen.

Ook al is het moeilijk, reken eens voor een paar avondmaaltijden uit wat je binnenkrijgt. Dan krijg je iig een beeld van je totale inname.
        The deadlift is more functional in that it’s very hard to imagine a more useful application of strength than picking heavy shit up off the ground.--Mark Rippetoe--

Comment

Waar slaat dit nou weer op? Ik wil best helpen maar als je veeeel te veel kh in je schema plaatst en niet weet hoe je dit moet oplossen, lees je de stickies niet, en op een forum kun je nou eenmaal niet iedereen persoonlijk helpen aan een schema, dus geef ik aan lees de stickies, vind dit meer helpen dan jou reactie.

En waarom ben ik een papegaai als ik dit zeg? Moet ik dan zelf zeggen wat er in de zomersticky staat of wat hij moet eten? Graag wil ik dan weten van jou hoe ik op deze vragen moet antwoorden als jij het beter weet. En de ts starter moet er gewoon zelf wat tijd in stoppen, zomersticky lezen duurt echt niet lang. Wat wel veel tijd kost is om dagelijks tientallen topics te beantwoorden met dezelfde vragen die in de stickies staan, en daarnaast ooit gehoord van een zoekfunctie? Je hoeft dus niet eens een hele stickie door te lezen pannenkoek.

Dus blue eye dat wou ik gewoon maar even zeggen, volgens mij snap je het zelf niet helemaal waar de stickies voor gemaakt zijn.

Comment

ik heb de stickies wel gelezen...
            maar dat lost mijn probleem niet op..
            want als ik meer voeding toevoeg dan ga ik ruimschoots over m'n KH heen..
            en in de zomersticky staat niet hoe je dat oplost..

naja toch bedankt voor jullie reacties

maar nickT
            ik moet namelijk naar school, en dan vind me pa het niet goed als ik ijtjes ga koken 's ochtends vroeg...

oja en trouwens Tommy,
            ik heb wel degelijk zomersticky gelezen, want ik heb alles uitgerekent op de manier daar stond en alles berekent op de manier die daar stond!
            maarja,

niet zo bekvechten he!
            haha
            sjoerd

Comment

Als je teveel kh in je schema hebt dan schrap je ze toch of ben ik nou gek?

Comment

Originally posted by Tommyy View Post
                Als je teveel kh in je schema hebt dan schrap je ze toch of ben ik nou gek?
                Dat bedoel ik dus. Als hij kh gaat schrappen dan schrapt hij ook een deel eiwitten en vetten. Daarom vind ik het interessanter als mensen die goed weten wat ze doen, gewoon even kijken naar het schema dat de ts zelf heeft gemaakt en dan voorbeelden geven van wat ze zelf eten. Is volgens mij veel handiger.

Dus wat marnop soms doet en tijd neemt om soms mensen te helpen met krachtschemas en voedingsschemas vind ik beter dan gewoon iedereen doorverwijzen naar stickies. Is gewoon mijn mening, geen aanval op jou. Als hij dus kh moet schrappen en toch nog aan eiwitten moet geraken dan moet hij andere dingen eten en is toch gemakkelijker om dat gewoon even te zeggen? Iemand die net begint met sporten of bb had waarschijnlijk een voedingsschema als, smorgens geen tijd om te eten dus vlug naar werk of school, smiddags snel een broodje kaas halen omdat je maar een half uurtje tijd hebt voor je weer begint. Savonds laat thuis en dan als je zin hebt kook je nog wat en anders pak je een pizza. De meeste mensen hebben niet eens het besef hoe en wat ze moeten eten.

Maaaaaaaaaaaaar goed.
                Stop sitting back thinking, saying yeah man that 'd be cool, that 'd be cool, I want to be this I want to be that, grab your fucking nuts and be it!!

Comment

Waarom een 2de topic aangemaakt?
                  Je zit nu aan 230g KH en volgens je berekeningen zou je er 280 mogen dus je zit er toch nog niet over?
                  Vul je avondeten in, neem een gemiddelde zoals ik in je andere topic poste.
                  En voeg nog wat noten en desnoods wat olijfolie toe.
                  Every athlete, coach and trainer should have his own philosophy of training based on where he’s going. - Dave Tate

Comment

Dan pak je toch eiwitbronnen die niet zoveel kh'en bevatten, als men persoonlijke schema's wil moet je maar een persoonlijke trainer inhuren (mijn reactie was puur zo omdat ik vond dat de ts zich er in het begin wel heel gemakkelijk van af maakte door even wat info neer te zetten en dan verwachten dat het voor hem geregeld wordt), dit forum is hier om te helpen, mits je zelf al energie hebt gestopt in een aantal elementaire zaken. Zo moeilijk is het toch niet om eiwitten toe te voegen waar weinig kh inzitten, noem mij maar eens eiwitbronnen waar heel veel kh inzitten, en kh bronnen eet je overigens meestal niet voor de eiwitten (verwaarloosbaar).
                    Voorbeeld: kwark moet je niet schrappen als je teveel kh in je schema hebt zitten (want eiwitbron), boterhammen, brinta en dergelijke kun je wel schrappen omdat dat kh bronnen zijn, heb je te weinig vetten dan voeg je bijv. nootjes toe. En ik blijf erbij als je de zomersticky leest dan kan het niet zo fout gaan als dat het nu gaat.
                    Last edited by Tommyy; 29-08-2010, 16:46.

Comment

Tommy...
                      het is wat lastiger,
                      ik zit op school
                      dus ik kan moeilijk wat eten koken,
                      dus ik meot wel met broodjes rond komen..
                      en ik heb net op verzoek van jou het zomersticky helemaal door gelezen..
                      maar word niet veel wijzer dan ik nu ben, ik weet namelijk alles wel, maar ik kan he tniet invullen met voeding omdat ik zowiso me avond eten niet weet, en gemiddelde is eigenlijk niet handig omdat ht de ene dag kip en nog is kip is dus veel eiwittene en de andere dag bij geen eiwilten..
                      kijk ik geef toe ik ben een beginner,
                      maar ik kom niks voor niks op dit forum om wat wijzer te worden over zo'n schema...
                      ik zie aan jou dat jij er genoeg verstand van heb, dan heb ik 1 vraag hoe zou je dit oplossen in mijn positie?

Comment

Originally posted by Sjorssss View Post
                        Tommy...
                        het is wat lastiger,
                        ik zit op school
                        maar word niet veel wijzer dan ik nu ben, ik weet namelijk alles wel, maar ik kan he tniet invullen met voeding omdat ik zowiso me avond eten niet weet, en gemiddelde is eigenlijk niet handig omdat ht de ene dag kip en nog is kip is dus veel eiwittene en de andere dag bij geen eiwilten..
                        maar ik kom niks voor niks op dit forum om wat wijzer te worden over zo'n schema...
                        ik zie aan jou dat jij er genoeg verstand van heb, dan heb ik 1 vraag hoe zou je dit oplossen in mijn positie?

Heb hetzelfde probleem min of meer. Ik probeer zelf droger te worden, maar kan dus geen warm eten overdag maken en in het weekend koken voor de rest van de week lukt ook niet. Blijkbaar kan je alleen maar lager in vet% komen als je kip eet overdag en savonds ook nog eens kip of iets dergelijks. Dat is hier de enige manier lijkt mij als ik het zo mag lezen op dit forum. Ik kan overdag alleen maar brood, kwark, noten, groenten, melk, water en shakes eten of drinken, dus maw ik kan nooit droog worden volgens dit forum.

Comment

Tommy...
                          het is wat lastiger,
                          ik zit op school
                          Je lichaam rekent ook niet echt in dagen dus de ene dag wat meer eiwitten bij je avond maal en de andere wat minder maakt niet zo heel veel, zolang je een gemiddelde hebt: hou een week in de gaten wat je in de avond eet en neem hier het gemiddelde van. Voeg wat noten toe in je schema en je bent al een heel eind verder. Voor de rest is je schema toch goed ingevuld??

Originally posted by blue_eye View Post
                          Heb hetzelfde probleem min of meer. Ik probeer zelf droger te worden, maar kan dus geen warm eten overdag maken en in het weekend koken voor de rest van de week lukt ook niet. Blijkbaar kan je alleen maar lager in vet% komen als je kip eet overdag en savonds ook nog eens kip of iets dergelijks. Dat is hier de enige manier lijkt mij als ik het zo mag lezen op dit forum. Ik kan overdag alleen maar brood, kwark, noten, groenten, melk, water en shakes eten of drinken, dus maw ik kan nooit droog worden volgens dit forum.
                          Je zit toch niet de hele dag op school, dit neemt enkel maar 2-3 maaltijden in. Eet dan de dingen dat je nu opsomde en vul de andere maaltijden in tot je geheel klopt...
                          Every athlete, coach and trainer should have his own philosophy of training based on where he’s going. - Dave Tate

Comment

oke!
                            dankje voor je reactie.

nog ff iets raars,
                            weekje terug toen k begon aan me schema,
                            toen calculeerde ik mijn BF
                            en dat was toen 12.1%
                            en nu deed ik het weer (zelfde ingevuld)
                            was het 9.1%

72 GF
                            Buik omtrek 80cm
                            nek omtrek 40.5 cm
                            intencief sporten (ook met school etc)
                            en beginnende fitnesser.

erg vreemd,
                            maar dit keer gaf die machine ook aan dat ik meer KH moet hebben dus ik heb die een beetje opgeschroeft, en me vetten ietsjes omlaag, nu kom ik redelijk goed uit.

Comment

Tommy...
                              het is wat lastiger,
                              ik zit op school

kant en klare bullshit.
                              koop een giga tas,3 grote broodtrommels, bak/kook wat eieren, koop een blikopener, neem wat tonijn/zalm in blik mee. bak kwark in de 3e broodtrommel mieteren en un lepel erbij, nog een litertje chocomel en klaar is kees.
                              voeding op school = geen probleem

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X