voedings advies nodig

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• voedings advies nodig

Ik ben een jongen van 15 jaar en ben sinds een jaar aan het fitnessen maar zoveel resultaat heeft het tot nu toe niet gehad,
    ik ben 15 jaar en 1,75 meter en weeg slechts 58 kilogram.
    ik doe al 9 jaar karate op nationaal niveau en daarvoor heb ik een bulkschema nodig.
    dus daarom vroeg ik me af of iemand advies voor me heeft of misschien zelf een passend bulkschema dat mij ook kan helpen met mijn vechtsport.

alvast bedankt!

Ik zou gewoon zoals de rest je behoefte berekenen en daar 500 kcal boven eten. Kijk wat rond naar de tips, stickies en wat anderen eten zoals vis, noten, vlees, kwark,... en probeer zo dan aan die kcal te komen!

good luck

Comment

Als je op hoog niveau aan karate doet, zul je vast wel veel trainen. Al deze training verbrand enorm veel energie. Terwijl om in massa aan te komen, moet je juist meer eten dan je verbrand.

Je zult dus gewoon veel meer moeten gaan eten. Je hoeft heus niet in 1x veel meer te gaan eten. Je kan dit in een aantal weken rustig opbouwen.

Begin gewoon eens met een schema waarmee je 3000 kcal per dag binnenkrijgt. Eiwitten rond de 175g, kh 350g, vet 100g.

Haal je voeding uit bronnen als havermout, brinta, zilvervlies rijst, kipfilet, vis, noten, eieren, eet veel groenten, melk, etcetc. Vermijd troep voedsel.

Test gewoon een maandje uit wat er gebeurt als je op 3000 kcal zit. Maak vanuit daar kleine aanpassingen afhankelijk van je resultaat.

Wellicht is het voor jou moeilijk om zoveel te moeten eten. de beste keuze is dan om de grote hoeveelheid voeding die je moet eten te verdelen over meerdere maaltijden.

Als je thuis een blender hebt: Neem 100g havermout, 500ml volle melk, 1 banaan, 40g whey. blender dit 45 seconden, en je hebt een lekkere shake vol met energie en bouwstoffen. Dit zijn makkelijk 900-950 kcal. dat is meteen een goede start van de dag.

succes
      More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
      X