Waarin bakken?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Waarin bakken?

heey,

Ik bak nu altijd mijn eieren / vlees en dergelijke in olijfolie maar is dit eigenlijk goed? er zitten wel veel goede vetten in maar ik las iets als je het verhit dat het dan ongezond word ofzo?

Gewoon in blijven bakken of veranderen en zo ja in wat?

Groet

Originally posted by Martardt View Post
    heey,

Ik bak nu altijd mijn eieren / vlees en dergelijke in olijfolie maar is dit eigenlijk goed? er zitten wel veel goede vetten in maar ik las iets als je het verhit dat het dan ongezond word ofzo?

Gewoon in blijven bakken of veranderen en zo ja in wat?

Groet
    Zelf bak ik in kokosolie, is harstikke gezond en het kan hoge temperaturen aan, olijfolie doe ik meestal door salades of drink zo nu en dan een borrelglaasje
    .........SQ 1x250 / 3x230, DL 1x265, BP 1x170........
    There is no failure except in no longer trying

Comment

Ik vind roomboter altijd fijn met een lapje vlees.
      The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

Originally posted by Kevster View Post
        Ik vind roomboter altijd fijn met een lapje vlees.
        maar minder vestandig

ik bak eigenlijk alles in kokesolie, daar heb ik een brok van thuis liggen en met een raspding schaaf ik het eraf.

en soms olijfolie
        Calisthenics / Street workout

Comment

Originally posted by IJsBlok View Post
          maar minder vestandig
          Moet ik, als ex lid van de fuck-verzadigde-vetten-brigade, jou nu vragen waarom?

Ik zie mistoerfiet alweer around de cornor loeren.
          The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

Pam spray
            Face your demons...........

Comment

Niemand, behalve iemand die een bepaald keto of PSMF dieet volgt zou dit moeten gebruiken.
              The Sky Ain't The Limit

Comment

Ik bakte het eerst in olijfolie. Bij te hoge temperaturen word het toxisch.
                Nu bak ik alles in de kokosolie. rete duur dat wel. € 40,- voor 1,5 kg kokosolie.
                ความพายายามอยู่ที่ไหน ความสำเร็จอยู่ที่นั้น

Comment

Originally posted by Ashley View Post
                  Ik bakte het eerst in olijfolie. Bij te hoge temperaturen word het toxisch.
                  Nu bak ik alles in de kokosolie. rete duur dat wel. € 40,- voor 1,5 kg kokosolie.
                  Bij de toko, 1.75 euro per 500 gram

Comment

ik pak de goedkoopste. ene keer is het zonnebloemolie andere keer maisolie. zolang het maar natuurlijk is maak ik me er niet zo druk om.

Comment

Olijfolie is bijzonder rijk aan oliezuur, een mono-onverzadigd vetzuur. Dat maakt olijfolie, samen met zonnebloemolie, een van de weinige plantaardige oliën geschikt om te verhitten.

Bij normaal gebruik en verhitten van olijfolie komen geen kankerverwekkende stoffen vrij.

Op het moment dat de olie dusdanig verhit is dat het begint te walmen wordt de structuur dusdanig aangetast dat dit wel het geval zal kunnen zijn. Je zou dit kunnen vergelijken met het verhitten van vlees. Wanneer het niet verbrandt is er niets aan de hand.
                      Op het moment dat dit wel het geval is vernadert de structuur dusdanig dat het verbrande deel van het vlees beter niet geconsumeerd kan worden.

Het grote voordeel van olijfolie boven boter of vet is dat het verbrandingspunt een stuk hoger ligt. Bij boter en vetten gebeurt dit al bij ca. 180 graden C en bij olijfolie is dat bij ca. 210 graden celsius.
                      iemand al ervaringen met walmen?
                      "We must all suffer from one of two pains: the pain of discipline or the pain of regret."

Comment

Originally posted by roelinho View Post
                        iemand al ervaringen met walmen?
                        Ja, daarom ben ik overgestapt op kokosolie.

Comment

Originally posted by okidoki71 View Post
                          Bij de toko, 1.75 euro per 500 gram

Welke toko?

Comment

Originally posted by Ashley View Post
                            Welke toko?
                            Surinaamse toko of chinees/indische toko

Comment

Ik gebruik gewoon van alles. Bakboter, olijfolie, zonnebloem, wokolie etc.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X