Energieverbruik berekend

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Energieverbruik berekend

Voor school moest ik mijn energie verbruik berekenen. Volgens deze rekenformule kwam ik uit op + - 4500 kcal per dag! Dit is heel wat anders dan wat ik bereken met die standaard programmatjes op internet. Misschien hebben jullie er wat aan

Mvg,
    Attached Files

Niks raars aan als je een sportopleiding doet die 4500 kcals. Wellicht is deze beter voor jou omdat je hier specifieker je sport toeslag in kan vullen.

Comment

wel leuk dat rekensommetje ik heb ook gedaan ik kom op 3100 uit. Heb wel ingevult dat ik 8 uur slaap en 2 uur dus train en voor de rest zit.

Comment

Ik heb dagen dat ik:
        - de hele dag zit
        - acht uurtjes werk en de rest van de dag zit
        - ik een uurtje sport en de rest van de dag grotendeels zit
        - ik acht uurtjes werk en een uurtje sport en de rest grotendeels zit.

ik heb zo serieus mogelijk alles ingegeven dus ook afwassen, boodschappen doen, middagje schoppen en alle wekelijkse werkzaamheden ingevuld.

dan kom ik uit op:
        maandag: sport + werk + zit = 3700 kcal
        dinsdag: sport + zit = 3407 kcal
        woensdag: werk + zit = 3086 kcal
        donderdag: sport + zit = 3407 kcal
        vrijdag: werk + sport + zit = 3700 kcal
        zaterdag: werk + zit = 3086 kcal
        zondag: zit = 2716 kcal
        gemiddelde per dag: exact 3300 kcal.

Via een berekening op deze site kom ik ook uit op 3300 kcal, welke ik gemiddeld per dag zou moeten nuttigen:
        Bereken Jouw Caloriebehoefte | GIANT! Fitness & Bodybuilding

In het verleden gebruikte ik die calculator ook altijd, maar toen werkte ik een stuk minder, en was soms overdag ook niet zeer actief buiten het sporten om dan. De calculator gaf toen wel aan dat mijn caloriebehoefte rond de 3200 lag, terwijl deze in feite wellicht een stukje lager lag. (als ik dat nu zo ongeveer nareken met deze methode dan zal dat eerder een 3000 kcal zijn geweest). dus ik bulkte op 3800 kcal per dag. ik dacht dat dit 500 kcal boven behoefte was, maar in werkelijkheid was dit waarschijnlijk 800 kcal boven behoefte. (dus ik pakte onnodig veel vetmassa bij de spiermassa die ik kweekte).

Het is wel een aardige opgave om met dit bestand je kcal behoefte te berekenen. en wat je per week verbrand (dus zowel lichte in de week als zware dagen meenemen en dan delen door 7).

Voor de mensen die goede resultaten behalen met de uitkomst van een online calculator, is het wellicht niet nodig. Maar uit ervaring weet ik dat mensen die heel erg veel sporten En/OF een relatief zwaar beroep hebben en veel bewegen, deze berekeningen vaak niet al te secuur zijn. voor deze groep mensen en wellicht ook voor mensen die vinden dat ze teveel vetmassa in een bulk aanzetten, of ondanks dat ze cutten toch te weinig en te langzaam afvallen, kunnen wellicht een keer deze uitgebreidere berekening uitvoeren. En misschien geeft dit heel andere inzichten. (de manier om je eigen BMR te berekenen vind ik dan weer heel slecht. ik bereken liever mijn bmr op basis van mijn vetvrije massa en niet vanuit lichaamsgewicht).

maarja uiteindelijk kun je rekenen wat je wil. je moet nog altijd naar de resultaten gaan kijken op basis van wat er gebeurt in het echte leven. en je voeding daarop aanpassen. Maar ik denk dat je met een dergelijke methode heel erg dicht bij de daadwerkelijke kcal verbranding kan komen (mits je correct invult en je stofwisseling optimaal werkt).

----------------

@ jantje: heb je toevallig een schooldag waarop je ook nog voor jezelf sport genomen? Of heb je ook rustdagen zoals weekend meegenomen in je berekening en/of andere niet zo zware dagen. en een gemiddelde uit alle dagen van de week gemaakt? (oja bedankt voor het bestand. ik vind het wel handig. Nu weet ik ook wat ik ongeveer verbrand op verschillende soorten dagen. als ik dus een week niet sport ofzo weet ik dan hoe ik mijn inname het beste kan aanpassen).
        More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

welke school zit je ik moet dat ook op de VU

Comment

Ik kom aan de 5000 calorieën op mijn drukste dag ? Hopelijk iets verkeerds gedaan bij de berekeningen. Anders zit ik echt 1800 calorieën onder behoefte te eten.

Comment

behoefte = gemiddelde wat je nodig hebt per dag. dus gemiddelde van drukke en minder drukke dagen.

misschien dat je op jouw drukste dag wel 5000 kcal verbrand. maar op je minst drukke dagen wellicht maar 2500. en gemiddeld kom je dan misschien uit op 3500 ofzo. je zou dan toch echt even alle dagen van de week moeten uitrekenen. deze optellen en delen door 7
              More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

allright, weer wat geleerd! Klopt inderdaad ook wel, dagen dat ik niet train, naar school hoef of werk doe ik ook echt bijna niks.
                Last edited by Joowan89; 25-09-2010, 20:31.

Comment

Ik sport elke dag, is het niet voetbal dan is het krachttraining, en sowieso elke dag op school he!

Comment

Ik wilde voor men schema eerst mijn dagelijks gebruik weten.
                    Nja ik hoop dat ik iets fout heb gedaan, want ik kom op 1600 kcal.. En dat op dagen dat ik fitness...

Mijn dag ziet er ongeveer zo uit:

8 uren slapen
                    Ontbijt
                    Fietsen naar station, circa 15min
                    Driekwartier vervoer
                    5 uren op school
                    Driekwartier vervoer
                    Fietsen naar huis weer
                    2 uren fitness
                    Rest eten en leren of zitten voor tv/pc

Dus als k wil afvallen moet ik 1100 kcal eten.. :/

Comment

kan niet

Comment

per ongeluk een meter van je lengte vergeten/mistype?

Als bij normale lengte en gewicht bij minimale inspanning 2500 de norm is... lijkt mij dan ook een foutje
                        Fear is the mind killer

Comment

Ja het was een mistype in rekenmachine.. :P

Gemiddeld 3380, dus 2800/2900 kcal voor cut. Thnx jantje

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                          X