help met voedingsschema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Hey jeroen, vind jij het erg dat we zo diep ingaan op de materie?
    Het gaat af en toe wat richting ooftopic namelijk.

Zeg ff dat je het niet erg vind als je wil.

thanks man.
    1e Masters Superbody YBF 2011!
    Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

als jullie nog ff naar mijn schema kijken dan vind ik alles best

Comment

Originally posted by Koller91 View Post
        een mooi stukje, ik heb het even door gelezen. ik ben nu klaar met een weekschema, qua voeding. kunnen jullie die nog even nakijken? zoals ik al zei zijn nog niet alle hoeveelheden groentes en shakes ingevuld omdat ik die nog niet weet en heb.
        Ziet er zeer goed uit man!
        Tot en met de shakes op de dag na de training nog voor het ontbijt en douchen. Is helemaal top.
        Jij gaat groeien als kool(droge kool dan he) wel op voorwaarde dat ook je training zo serieus gedaan wordt!

Comment

tja... alleen nog een beetje laag in de eiwitten. Zal iets minder worden wanneer je de waardes van de shake toevoegd. Verder zijn er nog wat niet ingevulde waardes. groente en vlees. bami/nasi/rijst.

verder zonde om ontbijtkoek te nemen 's ochtends. gewoon meer brinta of havermout doen joh.

ennuh... sorry voor het kapen van je topic
          Fear is the mind killer

Comment

nou bedankt ik ga nu mijn best doen met trainen en dan moet het goedkomen! groetjes

Comment

we waren nog redelijk ontopic sf01,
              dus valt wel mee dat kapen, het werd alleen wat te diep en tussen ons ipv tbv Jeroen.

de eiwitten,
              shit, stom van me, ik keek alleen naar de uitwerking verder met ontbijt e.d. niet naar de eiwitten gekeken. idd als de shakes er bij staan, doe dan ook nog even elke dag 1 of 2 gekookte eieren bij je ontbijt dan zit je wel aardig in de eiwitten.
              Verder als het kan de maaltijd die voor de training valt, liefst nog een halfuurtje eerder doen, dan werkt ie optimaal.

Comment

okee bedankt weer, ik verander t weer:P

Comment

blugh... nog even wat zitten zoeken... het blijft een beetje een tweekamp.

De ene groep:
                  whey in de ochtend is bull... gewoon eiwitrijk ontbijten maar whey is overbodig.
                  Whey voor het trainen. Wat snelle suikers na je workout. Eiwitten komen vrij tijdens en na het trainen.

Andere groep:
                  Whey na de workout (eventueel ervoor ook) en 's ochtends als eerste een wheyshake en daarna pas ontbijten.

Allebei de kanten semi onderbouwt. Maar geen echte harde duidelijke onderbouwing.
                  Grappig hoe overal maar geschreeuwd wordt dat het in 'vele onderzoeken' en vooral 'duidelijk bewezen' is. Maar nergens dan even een linkje zit naar die 'vele' onderzoeken. Zucht.

Wordt dan maar... 's ochtends shake + stevig ontbijt. Voor en na workout shake :P
                  En als ik geen verschil merk... gewoon weer verder zoals ik het nu doe
                  Fear is the mind killer

Comment

Ach weet je sf,
                    het meeste wordt sowieso al gepapagaaid, dus een onderbouwing kan je meestal wel vergeten. Het verwordt dan ook idd gescchreeuw om niets en totaal gebrek aan eigen kennis en maar shreeuwen om een gelijk te krijgen.
                    De info die ik gebruik komt uit meerdere bronnen van de M&F en Flex en de S&F tot studieboeken, informatieve boeken en studierapporten hier en daar gelezen op het net.
                    Verder is het een stukje logica wat er bij komt kijken.

Je kan zelfs het nut of het effect van anabolen in het verhaal betrekken. Wat is het doel daarvan...? verbeterde eiwitsynthese, voor beter herstel en groei. Wat heb je dan als voeding nodig...?
                    Of waarvan is je lichaam gebouwd? Van eiwitten of van suiker? Je beschadigt cellen die geheel opgebouwd zijn met en door eiwitten, komt geen suiker aan te pas. waarmee ga je die repareren? Niet met suiker neem ik aan.
                    Kan je overleven zonder KH? Ja. Kan je overleven zonder eiwitten? Nee.
                    Kan eiwit worden afgebroken tot glucose? Ja. Kan KH worden afgebroken tot eiwit? Nee.
                    Verbrand je vetten tijdens de training voor eergie? meestal Ja. Dus heb je dan een erg groot tekort aan energie/KH? Nee.

Dus wat is je eerste levensbehoefte(na de training)? paar gram suikers en 60gram whey met melk.

Je zal zeker het verschil gaan merken.
                    Ik weet niet hoe laat je traint, maar..
                    Ik train altijd zo, om rond 21.00 uur train ik, dat is ruim 2 tot 3 uur na mijn avondeten, dan neem ik na de training een shake, halve liter melk met veel eiwit(tot wel 80gram) altijd en ik groei als kool.
                    Maar laatst eens uitgeprobeerd om carbs te verhogen en na de training ook veel carbs te eten.
                    Nou ik merkte het onmiddellijk, gelijk vieze vette ontlasting, en gelijk vet aanzetten.

Ik merk het dus sowieso snel omdat ik al redelijk kort na het trainen al naar bed ga.

Ik ben snel weer terug gegaan naar alleen whey en zeer weinig carbs na de training en al snel was de ontlasting weer goed en het vet gaat er weer vanaf en de spieren groeien weer.

Comment

Ik was nu net weer begonnen met Suikers na het trainen. Had dat een tijdje niet gedaan.
                      Eigenlijk vooral omdat iemand tegen me riep dat kh na het trainen wel belangrijk waren (ik had ze niet perse heel erg gemist). En ik heb weinig excuus nodig om wat chocomelk na het trainen weg te tikken

Maar ik ga nu eens shake voor en na proberen... kijken wat dat doet. Koop ik wel choc flavoured whey. Lijkt het toch nog alsof ik choc na mijn training drink :P

Mijn training moment verschilt. Soms net voor het avondeten. soms uurtje erna. soms net voor de lunch (verschilt per dag).
                      60-80 gram proteines is trouwens veel... da's een dubbele shake. Maar jij zal ook wat meer massa hebben dan ik.
                      Fear is the mind killer

Comment

ik kwam trouwens op een portie macaroni van 100gr + gehakt 100gr + saus uit op:

764 kcal
                        38 gr eiwit
                        90gr koolh
                        29gr vet

Kan dat kloppen of zijn die waardes veel te hoog?

Comment

eerder te laag dan te hoog.
                          Als ik het reken zit je met alleen de macaroni en de gehakt al op 750 kcals
                          Maar het maakt nog wel uit wat voor gehakt. half of half, rund, rund extra mager

Gehakt is vet. en mac veel kh
                          Fear is the mind killer

Comment

nog meer suggesties? x
                            Attached Files

Comment

maak je het jezelf niet veels te moeilijk met voor elke dag een apart schema te maken.
                              Waarom niet gewoon 1 schema maken voor de hele week.

Nu maakt het van dag tot dag nogal veel verschil.

Donderdag zit je wel laag in de eiwitten.
                              Ik zou toch proberen de ontbrekende waardes er nog bij te krijgen. Dan heb je tenminste echt een duidelijk beeld. Voor mijn gevoel zullen die wel redelijk de boel rechttrekken maar zeker weet ik het zo niet
                              Fear is the mind killer

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X