Voedingsschema BMR 1800 x 1.8 = 3078 kcal

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Voedingsschema BMR 1800 x 1.8 = 3078 kcal

Hierbij zou ik graag wat meer informatie willen over mijn voedingsschema.
    Ben een zeer serieuze sporter en train 4x per week kracht.
    Alles is in orde alleen voeding is wel beetje twijfelachtig, hier zou ik wat meer informatie over willen en graag wat hulp. Zou het zeer op prijs stellen medebodybuilders.

165 g eiwit, 660 kcal eiwit dag Per 3 uur maaltijd = 27.5 g eiwit
    51 g vet, 462 kcal vet dag 8.5 g vet
    489 g kooly, 1956 kcal dag 81.5 koolydraten

08:30 Essentiele Aminozuren 1scoop

09:00 60g havermout, 20g brinta met water + 1scoop protein whey, 1 banaan

12:00 4 boerenvolkoren bruin, waarvan 2 met tonijn en 2 met pindakaas + appel

15:00 rijst bruin 100g ongekookt, 100 g zalm en sperziebonen
    (100 g rijst is teveel kcal, maar anders redt ik mijn koolydraten in
    gram niet) Dus doe ik dit goed?

18:00 Spagetti volkoren 100g ongekookt, 100 g kipfillet bereid, snijbonen

21:00 havermout 50g + water + sla + protein shake

24:00 magere yogurt/night protein cassaine + amandelen

Slaap

Graag wat hulp en aanvulling hierbij. Heb 81 g koolydraten nodig, maar als ik rijst of pasta voedingswaarde bekijk is het dan ongekookt of gekookt?
    Plus als ik ongekookt kijk dan kom ik over mijn kcal in koolydraten maar red ik het wel in grammen. Hoe moet ik dit aanpakken?

Tot nu toe heeft niemand nog gereageerd jammer. Heb echt mijn best gedaan om zo'n goed mogelijk schema op te stellen.

Comment

Euhm, je post je schema om half twee 's nachts en gaat 's ochtends klagen over dat er nog niet gereageerd is? De meeste mensen slapen 's nachts gewoon .

Ik mis sowieso wat je doel is en wat je behoefte is.
      "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Ik wil graag spiergroei weeg nu 71.5 kg en wil langzaam naar 80 kg droog spier. Hierbij ga ik stapgewijs omhoog en is mijn doel eerst de 75 kg.
        Vetpercentage is 19 procent.

Comment

whooo... 80 kilo droge spier... dan ben je buff

Maar handiger als je even alle waardes erbij zet. Is makkelijker feedback geven.
          Gewoon even alles in excel... gaan genoeg voorbeelden rond hierzo.

Eerste indruk KH veel te hoog. Vetten en eiwitten te laag.

Je sommetje aan het begin lijkt niet te kloppen met de waardes van wat je eet... Maar zoals ik al zei... als je niet een net overzicht met waardes erbij maakt... is dat lastig na te gaan.

Verder is het neem ik aan je onderhouds waarde waar we het hier over hebben?
          DAn blijft alsnog de vraag wat je eerst wil doen... spiermassa bouwen... of afvallen. Heeft namelijk nogal invloed op je energie intake tov je onderhoud
          Fear is the mind killer

Comment

Dus je wil naar 80kilo droge spier en je staat nu op 19%
            Waarom eet je dan zo idioot veel suikers?

Eiwitten is veel te laag en vetten is veel te laag.
            Ga dat eerst eens aanpassen want dit lijkt nergens op. Je eet als een marathonloper of tour de france wielrenner, niet als een serieuze krachtsporter die droge massa wil aanzetten.

Je ontwaak en ontbijt is waardeloos en je maaltijd om 2100uur is erg raar.
            Wanneer train je eigenlijk? Normaal zie je dat aan een voedingschema maar bij jou niet.
            Dan zie je ergens een gat van 3 uur dan een shake en evt wat dextrose of carbs en dan een klein uurtje later soms een maaltijd(je).
            Dus serieus? Ik vind het niks. (havermout, sla, water en proshake....... wat is dat voor maaltijd?)

snel aanpassen naar een goed schema, je mag afkijken hoor het is geen toets. Voorbeelden en adviezen zat te vinden.
            1e Masters Superbody YBF 2011!
            Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Voedingsschema

Jah dank voor jullie commentaar. Alleen word het niet goed toegelicht alleen minpunten aangegeven. Ik heb mijn behoeftes uitgerekend en kom op zulke waardes. Plus ja verschillende bodybuilders eten ongeveer zo. Maar ik heb geen flauw idee hoe ik dit moet verbeteren. En veel suikers snap ik niet? Want dat mijd ik juist zoveel mogelijk. Kan je dit toelichten?

Comment

Hoe lang ben je ? Ik heb er niet super veel verstand van, maar met 71,5 kilo lijkt 19% vet best wel hoog.
                Met een vet percentage van 19% zou ik aller eerst gaan cutten tot je rond de 10% zit. Dus 200 - 500 calorieen onder je behoefte gaan zitten en voorlopig 3 keer per week een fullbodytrainingsschema. Met wat geluk maak je zelfs een klein beetje spiermassa aan tijdens de cut.
                En daarna door te bulken meer spiermassa der bij proberen te pakken.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                X