waarom zijn zoveel mensen fan van magere zuivel?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• waarom zijn zoveel mensen fan van magere zuivel?

Ik snap dit echt niet. Overal links en rechts.. mager dit, mager dat.

Ik ben daarin misschien 'ouderwets' of misschien juist weer heel hip. De menigen blijven veranderen hierover.

Ik ben bijvoorbeeld altijd heel sceptisch geweest over margarine. En een groot fan van roomboter gebleven. Dus leuk dat ze nu boter weer okay vinden

Mijn algemene benadering naar eten is... hoe natuurlijker hoe beter. Dus.. hoe minder bewerkt, bespoten, trucjes mee uitgehaald etc.

Ik ben daarom bijvoorbeeld helemaal geen fan van magere zuivel. Dat is zo uit balans gehaald dan. Verder heb ik een keer een wetenschappelijk artikel gelezen over de processen die ze loslaten op melk om het 'mager' te maken. En daar werd ik ook niet vrolijk van. Scheen weer slecht te zijn voor de eiwitten in de melk.

Kijk... halfvolle melk snap ik nog. Is puur afgeroomd. Maar voor magere melk moeten ze flink wat trucjes uithalen om de rest van het vet er uit te krijgen.

Je wil ook niet weten wat ze allemaal voor capriolen ze moeten uithalen om margarine te maken. Is echt niet een normaal/ logisch gezond proces.

En dat allemaal omdat we door de media hypes bang zijn gemaakt voor vet.

En laat me niet eens beginnen over alle overige light meuk. Kunstmatige zoetstoffen etc.
    Fear is the mind killer

nog leuk linkje over melk wat ik tegenkwam:
    Why Milk Is The Ultimate Post Workout Food | StrongLifts.com
    Fear is the mind killer

Comment

Ik kan ff om de een of andere reden me vorige post niet editen om dit toe te voegen... dus maar zo:

The butterfat of commercial milk is homogenized, subjecting it to rancidity. Even worse, butterfat may be removed altogether. Skim milk is sold as a health food, but the truth is that butter-fat is in milk for a reason.

Without it the body cannot absorb and utilize the vitamins and minerals in the water fraction of the milk. Along with valuable trace minerals and short chain fatty acids, butterfat is America's best source of preformed vitamin A.

Non-fat dried milk is added to 1% and 2% milk. Unlike the cholesterol in fresh milk, which plays a variety of health promoting roles, the cholesterol in non-fat dried milk is oxidized and it is this rancid cholesterol that promotes heart disease.

--

There may be some pitfalls attached to drinking skim milk. Some studies have suggested a correlation between drinking skim milk and greater development of prostate cancer. This same risk did not apply when people drank low fat or regular milk. Thus far, two studies have suggested this possible correlation, but many more studies are needed to establish a complete cause/effect relationship between non-fat milk and prostate cancer.
      Fear is the mind killer

Comment

niemand?
        Fear is the mind killer

Comment

Roomboter zijn toch geen gezonde vetten of ben ik ook weer fout ingelicht, broodje biefstuk jus in roomboter heerlijk maar toch niet gezond?

Verder echt interrsnt artikel en ik merk zelf ook dat ik voor ik wist dat normaal niet slecht is altijd magere producten kocht liefst zonder vet. Zo slecht hoe ze dat erin hebben gestampt

Comment

ik persoonlijk drink meestal halfvolle melk. die kan ik in 2 liter plastic pakken kopen voor een euro. is ook nog eens verse melk. Volle melk pak ik ook steeds vaker, maar niet met regelmaat omdat mijn vriendin probeert een beetje op haar lijn te letten zonder kcal te tellen etc. ze drinkt al snel een liter melk per dag, dus verschil tussen halfvol en vol is al snel 200 kcal.

Bij kwark daarintegen:
            een bakje volle kwark = 680 kcal, 45g eiwit, 15g kh, 50g vet
            magere kwark = 250 kcal, 45g eiwit, 15g kh, 1g vet

dat vind ik persoonlijk wel erg veel vetten voor het slapen gaan. Dus kies ik toch voor de magere.
            More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Ik maak me persoonlijk veel meer zorgen over die kilo gigantische kipfilets per dag.
              In de ahbonus 3.99 voor 3 dode kippen met siliconen tieten.
              Media draagt ook zeker bij aan mijn angst, maar toch, leefde ik in de 16e eeuw dan was er voor mij alleen al een boerderij met kippenren een melkkoe met akker en een voetbalveld linzen nodig.
              Ssssmoking

Comment

Originally posted by Marv View Post
                Ik maak me persoonlijk veel meer zorgen over die kilo gigantische kipfilets per dag.
                In de ahbonus 3.99 voor 3 dode kippen met siliconen tieten.
                Media draagt ook zeker bij aan mijn angst, maar toch, leefde ik in de 16e eeuw dan was er voor mij alleen al een boerderij met kippenren een melkkoe met akker en een voetbalveld linzen nodig.
                ach jonge toen dronken ze alleen maar bier omdat er geen water en voedsel was, der was zat bier voor jou!

Comment

ligt gewoon aan je voedingsschema. ik krijg al genoeg vetten binnen dus drink magere melk
                  You can not become LEGenDArY without Legday

Comment

Originally posted by sf01 View Post
                    niemand?

Laatst gelezen dat je toch beste de HV melk kan nemen omdat het overschot aan vetten niets zou doen verder.
                    Je raakt met ontvetten ook een groot deel goede vetten kwijt, maar het grootste deel zou niets goeds voor ons doen.

Halfvolle melk zou nog voldoende omega's en calcium en andere gunstige stoffen bevatten om de groei te bevorderen en vet te verbranden.
                    Ik ga nu op 2 liter per dag. lekkerrrrr
                    1e Masters Superbody YBF 2011!
                    Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Ik neem ook gewoon halfvolle melk.

Enige reden dat ik magere kwark neem is omdat er minder suikers in zit dan de kwarkjes met smaak.
                      Daarnaast ook stukje sociaal gedoe omdat me collega's over hun nek gaan als ik met koolvis en zo aan kom zetten. Gebrek aan vetten in de kwark vul ik wel aan met handje cashew noten.

Comment

waarom dan niet gewoon volle kwark Falstyr? Die volle kwark is oneindig veel lekkerder dan magere.

En halfvolle zuivel kan ik nog inkomen. Da's 'enkel' afgeroomd. Dan kun je je nog afvragen wat voor effect het heeft om de samenstelling te veranderen.

Maar voor mager gaan ze de melk gewoon echt kapot maken om de rest van het vet er uit te krijgen.

Ik ben nu zelf na het uitzoekwerk van gisteren maar overgestapt op boerenlandmelk. Kost maar 1 cent per pak meer

Blijkbaar is het tegenwoordig standaard om melk en room te scheiden. En later voegen ze dan weer room bij om tot het juiste percentage te komen voor vol of half.
                        Bij boerenlandmelk doen ze dat niet. Daarom heeft het ook een variabel vetgehalte (wel weer killing voor je schema natuurlijk
                        Last edited by sf01; 02-10-2010, 11:53.
                        Fear is the mind killer

Comment

omdat ze geen volle kwark bij mij verkopen. volle kwark heb je alleen met smaakjes hier. En dat zijn lading suikers die je absoluut niet wilt.

Comment

nee duidelijk... vaag joh. Ik haal ze gewoon bij de appie
                            Moet wel zeggen dat volle kwark wel 2x zo duur is als magere... da's wel weer jammer.
                            Fear is the mind killer

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                            X