dextrose/druivensuiker

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• dextrose/druivensuiker

Aangezien ik van magere chocolademelk na de training afwil, want hierdoor kan ik na me training bijna niks eten omdat ik zo vol zit dat 1 liter chocolademelk.

Dus ik wil de druivensuiker gaan kopen, die kan je toch gewoon bij de supermarkt kope of drogisterijen? Maar na me training neem ik geen shake maar gewoon dus snelle suikers en meestal me avondeten. Maar hoe kan ik de druivensuiker/dextrose nou het best dan innemen en hoeveel?

zo speciaal is dat druivensuiker of 'dextrose' niet.. eet gewoon een dikke banaan als je klaar bent met trainen. Als je het per se wil.. koop het gewoon bij de ah kost je 1 eu voor 500gr ofzo
    sq 130 / dl 175 / bp 100 / mp 70

you know they can't handle us like debbies does dallas

Comment

Na je training wil je gewoon snelle koolhydraten (dus suikers) en snelle eiwitten (whey).
      Waar je dat uithaalt maakt geen fuck uit, als je het maar binnen krijgt.

Comment

een liter chocmel na de training? waarom dan niet een halve liter, en dan thuis nog wat eten?
        More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

sorry, het was ook een half liter. Maar dan zit ik alsnog vol. Ja maar ok ik wil dus gewoon druivensuiker gebruiken. Kan ik dat gwn oplossen in water ofso? en is de smaak dan nog degelijk? En moet ik dus ook eiwitten erbij nemen? Dus het beste is dus als ik me soya protein shake ook nog na de training neem.Normaal doe ik het altijd voor me training.

Comment

Originally posted by talalelh15 View Post
            Aangezien ik van magere chocolademelk na de training afwil, want hierdoor kan ik na me training bijna niks eten omdat ik zo vol zit dat 1 liter chocolademelk.

Dus ik wil de druivensuiker gaan kopen, die kan je toch gewoon bij de supermarkt kope of drogisterijen? Maar na me training neem ik geen shake maar gewoon dus snelle suikers en meestal me avondeten. Maar hoe kan ik de druivensuiker/dextrose nou het best dan innemen en hoeveel?
            0,4gr x lichaamsgewicht, gewoon door je whey mengen na de training.
            Of eerst dextrose en 5-10min erna je whey erin knallen
            Make it happen, shock everyone!

Comment

ok, 28 gram moet ik dus. Dan heb ik nog 1 vraag, ik gebruik voor dat ik train een soya protein shake, dus die bevat alleen eiwit. Maar zal ik die voor me training blijven gebruiken of zal ik die na me training gebruik met de dextrose erbij?

Comment

Originally posted by talalelh15 View Post
                ok, 28 gram moet ik dus. Dan heb ik nog 1 vraag, ik gebruik voor dat ik train een soya protein shake, dus die bevat alleen eiwit. Maar zal ik die voor me training blijven gebruiken of zal ik die na me training gebruik met de dextrose erbij?

Zucht...de whey 15 minuten voor je training nemen en de dextrose direct na de training.
                Whey na je training heeft geen meerwaarde al denken sommige van wel, maar die denken niet verder dan hun neus lang is...........
                .........SQ 1x250 / 3x230, DL 1x265, BP 1x170........
                There is no failure except in no longer trying

Comment

Originally posted by kojak View Post
                  zo speciaal is dat druivensuiker of 'dextrose' niet.. eet gewoon een dikke banaan als je klaar bent met trainen. Als je het per se wil.. koop het gewoon bij de ah kost je 1 eu voor 500gr ofzo

Zo speciaal is druivesuiker oftewel dextrose wel omdat het door het lichaam herkend wordt als zodanig en als directe energie gebruikt kan worden, banaan bevat fructose wat niet door het lichaam herkend wordt en eerst afgebroken dient te worden door de lever, slechts 10 % wordt gebruikt voor energie, de rest wordt opgeslagen als vet.

dus zo...

Comment

Originally posted by okidoki71 View Post
                    Zucht...de whey 15 minuten voor je training nemen en de dextrose direct na de training.
                    Whey na je training heeft geen meerwaarde al denken sommige van wel, maar die denken niet verder dan hun neus lang is...........

Whey voor de training of na de training maakt volgens mij geen reet uit. Dat is imo een detail waar je geen duidelijk verschil gaat maken in je progressie.
                    ความพายายามอยู่ที่ไหน ความสำเร็จอยู่ที่นั้น

Comment

ik drink gewoon liter chocomelk na/tijdens training, gaat zo lekker bij mij.. 108 gram suikers en 33 gram eiwitten. 30 min - 1 uur voor training maaltijd met veel eiwitten en wat carbs. 30 min na training vol waardige maaltijd of whey en later vol waardige maaltijd.
                      On a long road to insanity.

SQ: 165kg BP: 125kg DL: 180kg

Comment

30gram whey en 50gram dextrose zo'n 20min na de training, weer 40min later een echte maaltijd.

Comment

Originally posted by okidoki71 View Post
                          Zo speciaal is druivesuiker oftewel dextrose wel omdat het door het lichaam herkend wordt als zodanig en als directe energie gebruikt kan worden, banaan bevat fructose wat niet door het lichaam herkend wordt en eerst afgebroken dient te worden door de lever, slechts 10 % wordt gebruikt voor energie, de rest wordt opgeslagen als vet.

dus zo...
                          Na dit artikel ben ik het daarbij toch niet helemaal met je eens.

Hierbij een citaat:
                          De banaan in de ban?
                          De conclusie moet dus luiden, de banaan niet in de ban te doen. ā€™s Ochtends vroeg en een (half)uur voor de training blijft de banaan een prima bron van energie. Ook na de training is een banaan uitstekend, vooral als je die combineert met eiwitrijk voedsel. De banaan kan je lichaam prima van de broodnodige benzine voorzien. En dan hebben we het nog niet eens gehad over andere waardevolle nutriĆ«nten in de banaan, zoals vitamine B6, kalium, foliumzuur (B11) en vezels. Zoals bij alle vruchten geldt ook voor de banaan het consumptieadvies: liever rijp dan rotā€¦

Eigen Kracht - Website over fitness, afvallen en doping
                          "Straight outta gym"

Comment

Oh k bedankt voor de reacties, maakt dus niet uit wanneer ik heb gebruik. ik zal het wel erna gaan gebruiken, dan kan ik het mixen met me protein. 1 vraag nog; Ik gebruik dan soort van als post workout:tonijn. Ook goed toch?

Comment

Originally posted by Waterpoloboy View Post
                              Na dit artikel ben ik het daarbij toch niet helemaal met je eens.

Hierbij een citaat:
                              De banaan in de ban?
                              De conclusie moet dus luiden, de banaan niet in de ban te doen. ’s Ochtends vroeg en een (half)uur voor de training blijft de banaan een prima bron van energie. Ook na de training is een banaan uitstekend, vooral als je die combineert met eiwitrijk voedsel. De banaan kan je lichaam prima van de broodnodige benzine voorzien. En dan hebben we het nog niet eens gehad over andere waardevolle nutriĆ«nten in de banaan, zoals vitamine B6, kalium, foliumzuur (B11) en vezels. Zoals bij alle vruchten geldt ook voor de banaan het consumptieadvies: liever rijp dan rot…

Eigen Kracht - Website over fitness, afvallen en doping
                              Dan noem je ook een site op zeg .......
                              Wat ze zeggen over vetten bv, is dezelfde BS als over de banaan.
                              Trouwens, als je die site mag geloven is alles wat hier op dit forum verteld wordt BS.

nogmaal, buiten de vezels en vitamine en mineralen om heeft de banaan geen toegevoegde waarde als leverancier van snelle suikers na de training omdat de fructose niet als zodanig wordt opgenomen, het dient te worden afgebroken door de lever en wordt omgezet naar vetten en LDL cholestorol....daar gaat je directe energieleverancier voor na het trainen.

hier maar weer eens de link, geniet ze:

http://forum.bodynet.nl/dagelijkse-v...d-obesity.html
                              Last edited by okidoki71; 16-10-2010, 13:52.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X