dextrose/druivensuiker

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by okidoki71 View Post
    nogmaal, buiten de vezels en vitamine en mineralen om heeft de banaan geen toegevoegde waarde als leverancier van snelle suikers na de training omdat de fructose niet als zodanig wordt opgenomen, het dient te worden afgebroken door de lever en wordt omgezet naar vetten en LDL cholestorol....daar gaat je directe energieleverancier voor na het trainen.

hier maar weer eens de link, geniet ze:

http://forum.bodynet.nl/dagelijkse-v...d-obesity.html
    Het ging mij niet om de site, maar om de tekst.. Gezien jou reactie ben je dus een "anti-fruit eter", aangezien je van fruit met een bepaalde hoeveelheid fructose dik zou worden..

Bedankt voor de link, ik zal hem zometeen gaan doorlezen
    "Straight outta gym"

Comment

Originally posted by Waterpoloboy View Post
      Het ging mij niet om de site, maar om de tekst.. Gezien jou reactie ben je dus een "anti-fruit eter", aangezien je van fruit met een bepaalde hoeveelheid fructose dik zou worden..

Bedankt voor de link, ik zal hem zometeen gaan doorlezen
      Ik heb niks tegen fruit, zolang je het maar beperkt eet, de nadelen (fructose) wegen niet op tegen de voordelen (vezels/mineralen/vitamine).
      Alleen levert fruit niet de snelle suikers die je spieren nodig hebben na de training, dat is dus een fabeltje.......Ook suiker bestaat voor de helft uit fructose, dus blijft het beste om dextrose te nemen voor na de training= directe energie voor je spieren. Voor de rest van de dag kan je fruit rustig eten maar beperkt, groentes zijn wat dat betreft een betere bron voor de vezels/mineralen en vitamine.
      .........SQ 1x250 / 3x230, DL 1x265, BP 1x170........
      There is no failure except in no longer trying

Comment

Ik heb niks tegen fruit, zolang je het maar beperkt eet, de nadelen (fructose) wegen niet op tegen de voordelen (vezels/mineralen/vitamine).
        Hmm mijn fructose inname zal wel niet echt hoog zijn denk ik. Ik eet maximaal 2 stukken fruit op een dag.
        "Straight outta gym"

Comment

Zo speciaal is druivesuiker oftewel dextrose wel omdat het door het lichaam herkend wordt als zodanig en als directe energie gebruikt kan worden, banaan bevat fructose wat niet door het lichaam herkend wordt en eerst afgebroken dient te worden door de lever, slechts 10 % wordt gebruikt voor energie, de rest wordt opgeslagen als vet.

dus zo...
          banaan bevat nauwlijks fructose. van de 20-25gram koolhydraten, zijn een paar grammen fructose (2-3g). 90% is dus pure glucose, en 10% fructose.

mijn schoonzus is fructose intollerant, en kan maar een paar grammen fructose verdragen. maar juist bananen kan ze wel in mate verdragen door het lage fructose gehalte.
          Last edited by dynobet; 16-10-2010, 21:56.
          More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Originally posted by talalelh15 View Post
            sorry, het was ook een half liter. Maar dan zit ik alsnog vol. Ja maar ok ik wil dus gewoon druivensuiker gebruiken. Kan ik dat gwn oplossen in water ofso? en is de smaak dan nog degelijk? En moet ik dus ook eiwitten erbij nemen? Dus het beste is dus als ik me soya protein shake ook nog na de training neem.Normaal doe ik het altijd voor me training.
            Ik gebruik vaak druivensuiker van zonnatura. Kost geen drol en het lost ook prima op. Smaak is ook goed te doen.

Comment

Ik zou persoonlijk juist eerder chocomel blijven drinken (gewoon nog wat minder anders) ipv naar dextrose te gaan. Ze hebben daar onderzoek naar gedaan, en je herstelt sneller van snelle carbs in combi met eiwitten.

Ga gewoon naar een kwart liter. En heb je dan nog steeds geen honger na een half uur bij je maaltijd... dan moet je gewoon harder trainen :P
              Fear is the mind killer

Comment

Originally posted by sf01 View Post
                Ik zou persoonlijk juist eerder chocomel blijven drinken (gewoon nog wat minder anders) ipv naar dextrose te gaan. Ze hebben daar onderzoek naar gedaan, en je herstelt sneller van snelle carbs in combi met eiwitten.

Ga gewoon naar een kwart liter. En heb je dan nog steeds geen honger na een half uur bij je maaltijd... dan moet je gewoon harder trainen :P
                Advies welke chocomelk werd geadviseerd in dat onderzoek. Ik zit er namelijk ook aan te denken 1 liter chocomelk tijdens/na me training direct op te drinken. Mocht ik naar de 4000kcal gaan namelijk
                "Straight outta gym"

Comment

gorilla's eten bananen, ik heb vertrouwen in bananen

dat 'herkent je lichaam niet' is zo overtrokken, als je hard genoeg trained maakt het echt niet uit of je wat loze cal. in je voeding hebt, en zeker niet als de rest je helpt om sterker/sneller/groter te worden
                  ~love what you do, do what you love~

Comment

@Waterpoloboy
                    Volgens mij raden ze daarin niet eens perse chocomel aan. Het was puur onderzoek naar de herstel snelheid na sporten.
                    Daarin ontdekten ze dat een combinatie van carbs en proteins beter/sneller werkten dan alleen carbs.
                    Ik zal kijken of ik het nog kan vinden.
                    Fear is the mind killer

Comment

@Waterpoloboy
                      Volgens mij raden ze daarin niet eens perse chocomel aan. Het was puur onderzoek naar de herstel snelheid na sporten.
                      Daarin ontdekten ze dat een combinatie van carbs en proteins beter/sneller werkten dan alleen carbs.
                      Ik zal kijken of ik het nog kan vinden.
                      Hmm naja ik eet tot nu toe direct een banaan na het trainen. Misschien dat ik wel gelijk een halve liter halfvolle melk erbij doe en dan bij thuiskomst gelijk een flinke maaltijd om tot zo'n 800-1000kcal te komen als post-workout.

Ik ben benieuwd naar je onderzoek, anders zal ik straks zelf even gaan zoeken. Bedankt voor je moeite in ieder geval

@ OP LOL. Ik denk dat je gelijk hebt, misschien dat het uitmaakt voor de pro's, maar zeker niet voor de gemiddelde "gymrat" of beginner
                      "Straight outta gym"

Comment

Originally posted by Waterpoloboy View Post

@ OP LOL. Ik denk dat je gelijk hebt, misschien dat het uitmaakt voor de pro's, maar zeker niet voor de gemiddelde "gymrat" of beginner
                        precies. Hetzelfde met adviseren om fruit uit je dieet te halen omdat er suiker in zit, kom op..

Comment

@Waterpoloboy Banaan is volgens mij juist niet heel handig na je training. Niet perse een hele snelle carb bron.
                          Ik zou echt voor iets vloeibaars gaan (energy drink/vruchtensap/choco) of voor pure dextrose oid.
                          Fear is the mind killer

Comment

dit vind ik zo interessant altijd. Dus de banaan wordt vermeden, maar de energy drank wordt aanbeden. Terwijl de banaan een natuur product is met duidelijke voordelen

Als jij een banaan wilt eten na je training zou ik het gewoon lekker doen. Jij kent jouw lichaam het beste, als jouw lichaam zegt 'banaan banaan', dan zou ik gaan voor die banaan

Comment

@Waterpoloboy Banaan is volgens mij juist niet heel handig na je training. Niet perse een hele snelle carb bron.
                              Ik zou echt voor iets vloeibaars gaan (energy drink/vruchtensap/choco) of voor pure dextrose oid.
                              Naja ik wil toch minimaal 2 stukken fruit eten op 1 dag, maar misschien dat ik de "banaan" of ander stuk fruit wel in mijn pre-workout maaltijd doe en dan gewoon iets vloeibaars direct na de training zoals jij al adviseert
                              "Straight outta gym"

Comment

ik ga in ieder geval even voor de dextrose met me whey shakje. Voor de training heb ik aan een banaan en een tonijn genoeg.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X