Voeding

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Voeding

Ik heb rond zitten kijken en opgemerkt dat goede voeding een grote rol speelt bij het trainen. Ik nu nog niet echt op wat er aan eiwit enzo in mijn eten zit maar ben van plan dit wel te gaan doen zo gauw ik ga trainen. Dit is wat ik ongeveer eet op een dag: ( Ik weet dit is geen goed eetpatroon voor als ik ga trainen, denk ik? daarom post ik het voor op en -of aanmerkingen )
    ( Ben 15 jaar )

Ontbijt: Volle yoghurt met cruesli en een beker chocomelk

tussendoor: meuslireep of iets van koek

middageten: Op school; 2 bruine broodjes met pasta, salami of iets anders + pakje multivitame. Thuis; worsten of sauzenbroodjes, tosti of broodje ei.

hier tussen: Blikje energy + mars ( ja slecht, weet ik )

Avondeten: Wat de pot schaft, rijst, pasta, groente + vlees + aardappelen van alles een goede hoeveelheid.

In de avond: Bakje kwark en wat lekkers ( chips of iets dergelijks )

:$

Als ik dit zo bekijk en ik kijk rond bij sommige zijn voedingsschema's hier schaam ik me dood maarja ik wil graag horen wat er veranderd zou moeten worden.

Originally posted by Tracky View Post
    Ik heb rond zitten kijken en opgemerkt dat goede voeding een grote rol speelt bij het trainen. Ik nu nog niet echt op wat er aan eiwit enzo in mijn eten zit maar ben van plan dit wel te gaan doen zo gauw ik ga trainen. Dit is wat ik ongeveer eet op een dag: ( Ik weet dit is geen goed eetpatroon voor als ik ga trainen, denk ik? daarom post ik het voor op en -of aanmerkingen )
    ( Ben 15 jaar )

Ontbijt: Volle yoghurt met cruesli en een beker chocomelk
    Ik zou voor de magere yoghurt gaan, maar vol kan ook als je de kcal nodig hebt.. Chocomelk kan ook. Ik zou ipv cruesli voor havermout, brinta of bambix gaan, aangezien er vaak suiker is toegevoegd aan cruesli en dat wil je niet..

tussendoor: meuslireep of iets van koek
    Geen koek of mueslireep, eet liever wat pinda's/noten met een 0,5-1L halfvolle melk of eet een paar eieren

middageten: Op school; 2 bruine broodjes met pasta, salami of iets anders + pakje multivitame. Thuis; worsten of sauzenbroodjes, tosti of broodje ei.
    Pasta eruit onnodige suikers. Salami eruit bevat vaak veel verzadigde vetten. Pakje multivitamine eruit onnodige suikers eet liever een stuk fruit daarvoor in de plaats bij je ontbijt ofzo. Worsten/saucijzenbroodjes eruit bevatten vaak slechte vetten. Ei op brood is goed.. Neem liever kipfilet/kalkoenfilet of ander mager vlees je wilt tenslotte eiwitten

hier tussen: Blikje energy + mars ( ja slecht, weet ik )
    Schrap dit, eet liever een blik tonijn met wat groente

Avondeten: Wat de pot schaft, rijst, pasta, groente + vlees + aardappelen van alles een goede hoeveelheid. Dit is goed, probeer de volkoren varianten van pasta en rijst te nemen. Probeer vooral mager vlees te eten hier..

In de avond: Bakje kwark en wat lekkers ( chips of iets dergelijks )
    Kwark is goed, maar schrap de chips neem liever wat olijfolie en/of noten hierbij..

Succes!

:$

Als ik dit zo bekijk en ik kijk rond bij sommige zijn voedingsschema's hier schaam ik me dood maarja ik wil graag horen wat er veranderd zou moeten worden.
    Succes!
    "Straight outta gym"

Comment

Originally posted by Waterpoloboy View Post
      Succes!
      Dankje voor je reactie echt super!
      Moet even kijken of ik dat lus, tonijn.

Wat kan ik ipv melk doen want dat lust ik niet =/ ( als er niks voor in de plaats is ga ik het maar gwn drinken, niet zeuren :P )

Ik heb de kcal nodig omdat ik maar 56 kilo weeg dus dat moet wat meer worden

Edit: Wat te drinken bij tussen de middag en wat eten/drinken tussen middageten en avond eten?
      Last edited by Tracky; 29-10-2010, 21:21.

Comment

Dankje voor je reactie echt super!
        Moet even kijken of ik dat lus, tonijn.

Je mag ook andere vis eten, zoals zalm, haring, makreel enzo.. Zolang het maar niet gepaneerd is..

Wat kan ik ipv melk doen want dat lust ik niet =/ ( als er niks voor in de plaats is ga ik het maar gwn drinken, niet zeuren :P )

Karnemelk kan ook, maar melk is handiger waarschijnlijk dit aangezien het meer kcal bevat en die kan je wel gebruiken

Ik heb de kcal nodig omdat ik maar 56 kilo weeg dus dat moet wat meer worden

Edit: Wat te drinken bij tussen de middag en wat eten/drinken tussen middageten en avond eten?
        (karne)melk drinken en minimaal 2 liter water. Koffie en thee mag je ook drinken uiteraard.. Echt voldoende water drinken, zodat je lichaam zijn afvalstoffen kwijt kan en zeker voor/tijdens/na het sporten
        Succes
        "Straight outta gym"

Comment

Originally posted by Waterpoloboy View Post
          Succes
          En nog iets eten tussen middag en avondeten?

Comment

En nog iets eten tussen middag en avondeten?
            Ga eerst eens berekenen hoeveel eiwitten, koolhydraten en vetten je moet nuttigen voor je doel al naar gelang daarvan kan je gaan invullen. Heb je bijv. nog eiwitten en vetten nodig in je schema kan je dan tussen de middag en avondeten noten, tonijn of eieren toevoegen. Dus wat je nodig hebt ga je dan als het ware eten
            "Straight outta gym"

Comment

uit je eerste post lijkt het alsof je nog niet aan het trainen bent. Het is echter wel slim om dan alvast te beginnen met je voeding. Vergt wat tijd en moeite om anders te gaan eten, je moet er aan gewend raken.

Wat voor kwark is het eigenlijk? Gewoon magere zonder smaak? Of van die danone bijv? Die laatste heeft namelijk veel suikers en maar weinig eiwitten per 100gr. De simpele, en vaak ook goedkope, soort is meestal wel de beste.
              Tonijn kan wat droog en simpel zijn uit een blikje. Maar maak er ev een salade van met een eitje, sla, etc. kan je zo eten of anders met wat brood er bij.

Comment

Zelfgemaakte tonijnsalade in het weekend is echt HET middageten van mij tegenwoordig. Blikje tonijn op water basis in een kom mikken, paar gekookte eieren erbij. Wat groente snijden en er door doen. Wat kruiden, peper en soms beetje saus toevoegen. Roeren en je hebt een flinke volle maag erna en gezond middag gegeten zonder teveel koolhydraten of brood als je daar eens geen zin in hebt.
                "Straight outta gym"

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                X