Vraagjes...

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vraagjes...

Hallo iedereen ik heb 2 vragen.

Ik ben bezig met het maken van een bulkschema, en nu vraag ik me af hoe ik het avond eten moet omzetten in calorieën en e k v aangezien ik echt totaal geen idee heb hoeveel ik daarvan eet (aangezien mijn ouders dat klaar maken). Onder avond eten versta ik gewoon aardappelen groente vlees, maar af en toe ook rijst. 't varieërd nogal zoals de meeste mensen misschien wel weten. Hoe doen jullie dit?

Ik heb de afgelopen tijd succes gehad met mijn cut schema, en ben daar nu mee klaar. Moet ik voor mijn bulkschema nu opnieuw mijn behoefte uitrekenen? Dit om dat ik natuurlijk een paar kilos ben afgevallen.

Alvast bedankt voor de hulp!
    Last edited by Mushrambo; 01-11-2010, 09:16.
    All time PRs: 195/135/232,5
    Meet PRs: 185/132,5/232,5

ga uit van iets van 600 kcals bij een normale portie avondeten.
    Vraag je ouders gewoon hoeveel rijst of aardappels ze normaal bereiden voor het avondeten, en bekend hoeveel daarvan jij eet. Verder hangt het vooral af van wat voor soort vlees. Veel zelf bereid, of veel pakjes, etc.

Als alternatief zou je gewoon een paar keer mee kunnen kijken of helpen met koken. Alle waardes van het gebruikte bij elkaar optellen... en zo tot een soort van gemiddelde komen. Als recepten gebruikt zijn, staat er vaak al bij hoeveel KEV erin zit per portie.

Als alleen je avondeten een onbepaalde factor is, gaat je schema denk ik nog wel werken hoor.
    Fear is the mind killer

Comment

Bedankt voor het antwoord!

Het is vooral dat ook ik, zoals de meesten misschien hier, scholier ben. Ik looop ook stage en ben laat thuis, ga eten, en moet dan de rest van de avond vaak ook weer weg voor hobby's of wat dan ook. Maar ik ben vast niet de enige die het zo druk heeft.

Iedergeval bedankt. ik kan weer verder

Comment

Originally posted by Mushrambo View Post
        Bedankt voor het antwoord!

Het is vooral dat ook ik, zoals de meesten misschien hier, scholier ben. Ik looop ook stage en ben laat thuis, ga eten, en moet dan de rest van de avond vaak ook weer weg voor hobby's of wat dan ook. Maar ik ben vast niet de enige die het zo druk heeft.

Iedergeval bedankt. ik kan weer verder
        Tjah je moet keuzes maken wil je bijvoorbeeld naar de sportschool gaan of uit met je vrienden. Aan jou dan de keuze of probeer een tussenweg te vinden.

Succes met je bulk
        "Straight outta gym"

Comment

Vraag

Ik heb nog een vraag. Ik ben met een eet-bulkschema bezig en nou vroeg ik me af of de formule juist was:

Voorbeeldje:

4 plakken kipfilet
          Kcal: 68
          E: 10,2 – 108,8 kcal
          K: 0,62 – 111,3 kcal
          V: 0,5 - 115,8 kcal

Er staat dan een plakje 15 gr ongeveer 17 kcal is, dus 4 plakken maakt 68, plus de e k v waarden waar ik dan ook het aantal kcal bij optel. Is dit goed of moet ik alleen de E K V waarden omzetten in KCAL?

Enorm bedankt!

Comment

op zich zou de kcal waarde overeen moeten komen met de soms van de delen

Stel je hebt iets wat 100 kcals is.
            1gram eiwit is 4 kcals, 1gram kh ook. 1 gram vet is 9 kcals.
            E x4 + kh x4 + v x9 moet dan gelijk zijn aan de aangegeven hoeveel kcals.

je kan bijvoorbeeld hier kijken voor waardes van bepaald eten: Voedingswaarden overzicht, de voedingswaarde van producten
            Fear is the mind killer

Comment

Maar als ik hier de E K V waarden van brinta (100 gr) uitreken krijg 196,5 kcal, terwijl erop de website 366 kcal staat.

Aantal calorieën Brinta per 100 gr.

't is me ff niet duidelijk hoe je dat nou precies uitrekent

Comment

Ik weet niet wat jij heb uitgerekend dan... bij mij komt het precies uit:

100 gram -> 366 kcals

74 kh, 12 eiwit, 2,5 vet : 74x4 + 12x4 + 2,5x9 = 296 + 48 + 22,5 = 366,5
                Fear is the mind killer

Comment

Hmm nu klopt het idd wel.

Bedankt, ik kan weer helemaal overnieuw beginnen maar weet nu dat ik op de goede weg zit

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                  X