chocomel ipv whey+dextrose?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Yep creatine, Dat jaagt erg snel je spieren in en geeft gelijk lekker wat extra volume en weer kracht, net zoals de mega dosis dextro die iedereen zo hard nodig denkt te hebben na een training. Dus doet bijna hetzelfde. Alleen kan dextrose je katabolisme ook nog wat stoppen en creatine niet.

Punani weet wel wat ie doet verder hoor, he's a big boy, net als ik.... Blijft wel opvallen telkens weer dat velen toch steeds vergeten dat er ook grotere jongens rondlopen die echt wel weten wat ze doen, ze zijn ook niet voor niets zo groot geworden.....ze zullen vast wel wat goed doen dan.
    Zoek maar eens wat foto's van Punani.
    1e Masters Superbody YBF 2011!
    Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

ik neem pwo sinds kort nu een home made proteinbar (zie topic onder recepten) voor wat snelle eiwitten, dan ga ik naar huis en drink ik Chocomel en bak ik wat eieren op brood.

Comment

Originally posted by tha man View Post
        ik neem pwo sinds kort nu een home made proteinbar (zie topic onder recepten) voor wat snelle eiwitten, dan ga ik naar huis en drink ik Chocomel en bak ik wat eieren op brood.
        die zelfgemaakt proteine bar bevat 25g eiwitten, 25g kh, 15g vet.
        chocomel = nog eens wat onnodige vetten. eieren = nog eens veel vetten.

van eiwitten en koolhydraten is bekend dat ze goed zijn post workout. van vetten is het niet echt bekend. en het lijkt mij dan ook beter om wat meer eiwitten en koolhydraten te nuttigen. en wat minder vetten post workout.

die bar is niet ideaal post workout. maar wel als tussendoortje als je een keer weinig tijd hebt om te eten. dan pak je snel een bar met een halve liter melk.
        ----------------------------------------------------

chocomel zorgde in een onderzoek (ik gok dat dit het onderzoek is waar marnop op doelt met sneller herstel) voor het volgende:
        mensen deden intensieve cardio. dronken daarna ofwel een bekende sportdrank. of MAGERE chocomel (met veel koolhydraten, maar met weinig/geen vet).

De groep die de magere chocomel nam, kon tijdens een tweede intensieve cardio sessie die kort na het drinken van het energiedrankje plaatsvondt langer doorgaan als de groep die een bekend energiedrankje genomen had (ik geloof gatorade).

dit komt denk ik, doordat chocomel zowel eiwitten als koolhydraten bevat, en daardoor is de glycogeen replenischment groter. als een sportdrankje met alleen koolhydraten.

- Er is niet getest of chocmel beter is als dextro + whey.
        - Er is Magere chocomel gebruikt, met weinig vet en veel carbs. de originele chocmel bevat meestal 1.5 of 2.5g vet per 100ml. en de light versie bevat niet veel minder vet, maar juist minder koolhydraten, en die is dus nog slechter.

-in chocomel zit normale suiker. deze is 50% glucose en 50% fructose. fructose vult bijna alleen leverglycogeen aan. doordat leverglycogeen aangevult wordt, kan er sneller weer een intensieve cardio sessie gedaan worden. maar voor krachtsporters is dit niet echt relevant. aangezien ze niet direct na de krachttraining, weer gaan trainen. spierglycogeen aanvullen is belangrijker.

Het onderzoek is gedaan op duursporters, en niet op krachtsporters. dit zijn twee totaal verschillende groepen, en die gebruiken verschillende energie systemen tijdens het trainen. dus kun je ook niet data uit het ene onderzoek op de ene groep niet.....

volgens mij verkoopt euroshopper wel high carb low fat chocomel.
        maarja doe mij dan maar meteen een high carb low fat choclate fudge B&J bakje ijs. net zo goed post workout. en veel lekkerder.

als je een liter chocomel post workout neemt (25g vet). kun je net zo goed een whey shake + 2 oliebollen post workout nemen (10g vet per stuk). dat is ook evenveel eiwitten, koolhydraten en vetten
        Last edited by dynobet; 25-11-2010, 11:08.
        More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Dus groot zijn = weten waar je mee bezig bent?

The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

Nou Kevster das natuurlijk niet helemaal waar. Maar mensen zoals marnop weten door ervaring wel meer dan veel ecto's hier op de board(die alles van lezen hebben).

Comment

ik snap nog steeds het nut van creatine na je workout niet. Klinkt zwaar onlogisch
              Fear is the mind killer

Comment

creatine samen met een carb maaltijd of drankje, helpt bij een betere glycogeen opslag. verder maakt het niet echt veel uit wanneer je je creatine neemt. zelfs al neemt je het enkel elke ochtend, dan wordt het toch opgenomen, en kun je het gebruiken wanneer je het nodig hebt (training).
                More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Hier het stukje:

Chocolademelk goed na sport

Chocolademelk is heilzamer dan de energiedranken met vitaminesupplementen om na stevige inspanningen vocht- en suikertekorten aan te vullen. Dat meldt het Vlaamse gezondheidsmagazine Bodytalk.

Wat het verschil maakt is nog onduidelijk. Mogelijk heeft het te maken met de aanwezigheid van sucrose in chocolademelk. Onderzoekers lieten goed getrainde wielrenners zich flink moe fietsen. Vervolgens gaven ze die chocolademelk of een energiedrank, beide met evenveel suikers. Bij een nieuwe fietsopdracht bleef de eerste groep de helft langer trappen dan degenen met de energiedrank. De resultaten werden bevestigd in een nieuw onderzoek. Uit een derde studie blijkt dat ook de spieren van voetballers sneller herstellen na het drinken van magere chocolademelk dan met een energiedrank.

gevonden op de telegraaf.
                  Calisthenics / Street workout

Comment

Glycogeenreplenischment en creatineopslag gaan hand in hand.

Ik denk, kort door de bocht, omdat insuline de spiercel openzet voor aminos, glycogeen en andere stoffen waaronder creatine.

Ik meen eens ergens gelezen te hebben dat niet gebruikte creatine (die nog door de bloedbaan stroomt) afgebroken word tot creatinine waarna het het lichaam verlaat door de kleine jan.
                    The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

klinkt zeer aannemelijk. maar dan kan het net zo goed in de ochtend bij je ontbijt, als na je training

Comment

Nee creatine bij je ontbijt werkt anders dan wanneer je het neemt op de momenten dat het direct opgenomen wordt. Net als met glucose. Creatine wordt ook het beste opgenomen met een snelle insuline verhoger, vruchtensap wordt aangeraden om het via een snel transport met een product die je insulinespiegels doet stijgen te nemen, maar ook whey kan je het doorheen mieteren, whey brengt ook de insuline spiegels omhoog en nog sneller en hogere piek als je er dextrose bij hebt gegooid.

Creatine werkt niet voor niets perfect in een preWO product en tijdens de training.

Gelukkig zijn het altijd weer mensen die het nog nooit geprobeerd hebben die zeggen dat het niet uitmaakt of werkt........

mbt chocolade melk is het niet de chocolademelk die het doet, maar de cacao.....en de melk op zich.
                        Als je zelf chocomelk maakt zonder extra suiker dan werkt het nog steeds voor veel beter herstel.
                        Vandaar dat een whey shake maken met een paar scheppen cacao er doorheen stukken beter werkt.

Stukje van Kevster klopt.

Comment

okay. Ik dacht inderdaad dat Creatine niet zozeer gekoppeld was aan het inname moment. Dat met een inname per dag je creatine hoog blijft.
                          Het klinkt op zich wel logisch dat het beter opgenomen kan worden door de insuline piek. Maar klinkt raar om het in te nemen.... na het moment dat je het nodig had.

Het lijkt me daarnaast dat als je het voor je training neemt... het nog niet weg/op is na je training. De rest zal dan toch alsnog gewoon opgenomen worden na je training. of zie ik dit nu verkeerd?

Ik moet me duidelijk nog een beetje inlezen over creatine
                          Fear is the mind killer

Comment

Originally posted by marnop View Post

mbt chocolade melk is het niet de chocolademelk die het doet, maar de cacao.....en de melk op zich.
                            Als je zelf chocomelk maakt zonder extra suiker dan werkt het nog steeds voor veel beter herstel.
                            Vandaar dat een whey shake maken met een paar scheppen cacao er doorheen stukken beter werkt.
                            Zou Cacao + melk + whey dan beter zijn dan alleen melk + whey, zo ja wat voor voordelen brengt het toevoegen van cacao dan? Ben benieuwd
                            "Straight outta gym"

Comment

ben ik ook wel benieuwd naar.
                              Bronnetje?
                              Fear is the mind killer

Comment

Even achterstevoren beginnen, als je creatine voor de training neemt dan zal wat er in je systeem zit direct naar de spieren gaan als je dat nodig hebt tijdens de training. Vandaar dat preWO boosters en middelen ook vaak zorgen voor langer krachtbehoud.
                                Het overschot van wat je bij je ontbijt neemt is in de avond echt wel weg.

Raar om te nemen nadat je het nodig had,...dan houd ik je even een spiegeltje voor ...glucose...? Dat neem je ook nadat je het nodig had..
                                Dat neem je dus om je mineralen/glucose weer snel aan te vullen.

Ook andere mineralen zouden gelijk moeten worden aangevuld. Creatine, calcium, enz. Vandaar dat alle melkproducten zo goed werken, je krijgt alle nodige mineralen, suikers en eiwitten direct binnen. Alleen jammer dat melk geen creatinebron is.
                                Er is wel runderproteïne te koop trouwens, met creatine en alle andere nodige mineralen.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X