light frisdrank.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• light frisdrank.

hey allemaal,

ik heb wel eens gelezen dat light frisdrank niet goed is.

- kankerverwekend
    - verstoord de ruststofwisseling
    - verstoord spieropbouw en herstel bij sport

wat is hier van waar?
    “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

zou ik ook graag willen weten.
    ik drink perdag 1.5liter cola light haha

Comment

ik had ook een keer gehoord dat het niet goed was, maar kankerverwekkend?...
      nee het is niet kankerverwekkend
      ''It's ok if you're scared. So am I. But we're scared for different reasons. I'm scared of what I won't become, and you're scared of what I could become. Look at me. I won't let myself end where I started. I won't let myself finish where I began..''

Comment

google: aspertaam (bijwerkingen). Dan kom je een heleboel informatie tegen!

Comment

Dat kankerverwekkende is volgens mij bullshit en dat herstel lijkt me ook onzin... Er zit alleen aspartaam extra in als 'boosdoener' en volgens wikipedia is aspartaam pas in hoge hoeveelheden niet zo goed.
          'De FDA heeft een aanvaardbare dagelijkse inname (ADI) van 50 mg/kg lichaamsgewicht bepaald. Dat komt overeen met 22 blikjes light (7 liter) frisdrank per dag voor een man van 80 kg en met 15 blikjes (5 liter) voor een vrouw van 55 kg. De Europese Unie heeft een ADI van 40 mg/kg lichaamsgewicht vastgelegd.'
          "I said a glass of juice not gas the jews" - Hitler

Comment

Tijdens mijn cut dronk ik bijna dagelijks Crystal Clear

niets negatiefs van gemerkt, hoewel ik het nu niet meer drink omdat het slecht schijnt te zijn

lol.

Comment

Drink gewoon melk en water, heb je veel meer aan.
              On a long road to insanity.

SQ: 165kg BP: 125kg DL: 180kg

Comment

+1
                .........SQ 1x250 / 3x230, DL 1x265, BP 1x170........
                There is no failure except in no longer trying

Comment

Originally posted by gleke View Post
                  Wat ik wilde zeggen.
                  "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

Ik drink ook dagelijks 1liter cola light. Het doet gwn deugd om zoiets te kunnen drinken met een smaakje ipv smaakloze water.

Comment

Originally posted by gleke View Post
                      water "heb je net zoveel aan" als cola light. Wat betreft melk kan men het totaal niet vergelijken met non energetische dranken zoals water of light frisdranken.

Comment

Originally posted by janjaap2 View Post
                        water "heb je net zoveel aan" als cola light. Wat betreft melk kan men het totaal niet vergelijken met non energetische dranken zoals water of light frisdranken.
                        Neen, water is sowieso beter dan die light producten. Simpel. Dat valt niet te betwijfelen.
                        En hoezo melk kan niet vergeleken worden? Het zijn beiden vloeistoffen die we in het dagenlijks leven tot ons nemen. Melk brengt energie aan, so what?
                        Moet ik dan melk vergelijken met gewone cola? Maakt niets uit, melk brengt gewoon goeie nutriënten aan, dus zeg ik: In plaats van die light producten te drinken zou je beter melk nuttigen, daar heb je nog iets aan.
                        Die light dranken zijn enkel goed om je wat op te vullen.

Comment

Gleke, een ouderbouwing zou niet missen!

Comment

Originally posted by jantje91 View Post
                            Gleke, een ouderbouwing zou niet missen!
                            Waarom dat water beter is dan cola light?

Die melk wijst zich zelf uit, ik hoop dat je dat toch inziet..

Comment

cola light vs water

Ik hoef eigenlijk maar 1 reden te geven en water is al beter dan cola light, maar ik zal op enkele vlakken de 2 bespreken.

Op het vlak van mineralen:
                              Cola light brengt natrium aan in relatief kleine hoeveelheid 15mg/100 ml tegenover water die geen natrium aanbrengt. Als volwassen man en vrouw mag je max 2000 mg Na/dag binnen krijgen. Indien je zoals hier in enkele post weergegeven 1,5 liter cola light drinkt, heb je reeds 11% van je dagenlijkse behoefte aan Na voorzien. Als je weet dat wij door 400 gram brood reeds aan teveel Na/dag zitten zul je dus wel begrijpen dat we elke bron die Na bevat en die we kunnen vermijden door een Na-loos product (zoals in dit geval water) moeten vervangen. Zeg ik nu dat we geen Na meer moeten tot ons nemen?
                              Neen, dat in geen geval, maar wij komen sowieso over die 2000 mg, dus zal het beter zijn om water te nuttigen dan cola light. Hieruit volgt dus ook dat water het lichaam beter reinigt, want water zelf brengt geen Na aan die ze dan zelf weer moeten afvoeren (via urine bijvoorbeeld).

Water brengt 4 keer meer Ca aan dan cola light. Nu kan je zeggen: water brengt slechts 20mg/100ml Ca aan, het is dus geen Ca rijke vloeistof (tegen over melk bv). Inderdaad dat klopt, maar als je reeds heel wat cola light drinkt vraag ik me af of de gemiddelde BBer nog veel melk drinkt (zoals ts en janjaap). En dan heb ik het niet over 0,5 liter maar minstens 1,5liter. Als je zo weinig melk drinkt en wellicht dus ook niet erg veel andere zuivelproducten tot je krijgt begint de rol van water wel belangrijk te worden. Een volwassen man/vrouw heeft 900 mg Ca/dag nodig. Als je 1.5 liter water drinkt heb je 300 mg Ca binnen. Drink je 1.5 liter cola light heb je 75 mg Ca binnen. Ik moet het belang van Ca hier niet uitleggen, laten we het houden op dat we heel wat voordelen hebben als we genoeg Ca binnen krijgen.

Ph graad
                              Cola light heeft ongeveer een Ph van 2.9, dit betekend dat deze in onze mond (tanden o.a.) heel wat schade kan veroorzaken. De Ph van water is ongeveer neutraal (kan schommelen tussen 6-8).

Cola light in functie van het BB
                              Cola light vult veel meer dan water, dat is algemeen bekent. Indien je bijvoorbeeld in een bulk zit en sowieso al moeite hebt om de grotere hoeveelheid voedingsmiddelen tot je te nemen, is het zeker verstandig om water te drinken in plaats van cola light. Natuurlijk zullen er ook mensen zijn die perfect kunnen bulken en cola light drinken zonder dat ze problemen hebben hun eten weg te werken.

Even kort samenvatten:
                              Het lijkt me nu wel duidenlijk dat water beter is dan cola light, breek ik daarmee cola light volledig af? Neen, maar ik zou je toch aanraden om te matigen en eerst er voor te zorgen dat je genoeg andere drinkwaren (zoals water en melk) tot je krijgt. Want aan deze heb je gewoon veel meer.

Elke reden om cola light te drinken in plaats van water kan je sowieso verwerpen.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X