Discussie in de sportschool

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Discussie in de sportschool

Ik was vandaag weer eens in de sportschool bezig met mijn krachttraining toen ik een discussie opving tussen de eigenaar van de sportschool en een man die bezig was met cutten. De discussie ging over cutten en dan vooral over koolhydraten uit granen en rijst.

Volgens de eigenaar van de sportschool is alles wat enigszins van granen gemaakt word slecht. Volkorenbrood, brinta, havermout, allemaal heel lekker maar troep voor iemand in de cut en dus ver vandaan blijven. Zilvervlies rijst kon nog net gegeten worden, maar liever niet in de cut. Elke andere soort van rijst was ook gewoon troep. Verder was halfvolle melk en magere melk nutteloos en kon je beter altijd volle melk drinken.

Toen ik een verklaring vroeg voor het feit dat er genoeg mensen zijn die in de cut goede resultaten hadden geboekt met het bovenstaande voedsel, zei hij dat het menselijk lichaam tot veel instaat is. En mits je hard genoeg werkt altijd wel resultaat zal hebben. Maar dat het vele malen sneller en efficiënter was om het zonder al die producten te doen.

Zijn idee van een goed ontbijt was 400gr groenten, 3-4 eieren, 500gr vlees. Koolhydraten moesten gehaald worden uit groentes, fruit, (zoete)aardappelen, pompoen etc.

Nu zou ik na alles wat ik hier gelezen heb, zijn verhaal afdoen als totale onzin, was het niet dat deze man van 54 nog 170 kilo deadlift (ruim 2x zijn bw), een sixpack tevoorschijn toverde waar menig 20er jaloers op zou zijn, verder doet hij al sinds zijn 16de aan krachttraining en vechtsport dus ervaring heeft hij wel.

Wat denken jullie hiervan ?
    Last edited by Joowan89; 13-12-2010, 22:31.

Dat die oude knar overdrijft en in het verleden leeft. Dat is wat ik denk.

Comment

Totale onzin dus ? Ik dacht dat er wel iets in zou moeten zitten aangezien er weinig mensen zijn op die leeftijd met zon fysiek.

Comment

Nee geen totale onzin. Hij heeft het goed dat er veel groente gegeten moet worden. Maar overdrijft met het zeggen dat het de enige bron van koolhydraten moet zijn. Damn dat eet je bijna 10kg groenten per dag om de nodige kh's te hebben.

Comment

Schijnbaar werkt het goed voor hem, waarom iets veranderen als iets goed werkt.
          Kan wel allerlei fancy smancy dieeten volgen om tot een laag bf te komen, maar het kan ook heel goed op de ouderwetse manier, welke dat ook moge wezen.
          ความพายายามอยู่ที่ไหน ความสำเร็จอยู่ที่นั้น

Comment

Beetje overdreven allemaal.

Uiteindelijk gaat het kcal in/kcal out, of je nou mcdonalds eet of sla.

Hij schrapt gewoon bijna alle koolhydraten behalve de koolhydraten die gepaard gaan met veel vezels. Het zal vast wel werken maar dat houd op gegeven moment ook op.

Waarschijnlijk heb je met een gestructureerd schema veel meer succes.
            The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

The paleo diet!

Dat is zijn bron. Daar word in verteld dat men van granen af moet blijven en zoveel mogelijk moet proberen te eten wat we vroeger aten in den beginne der tijden zoals dus volle ongeprocesseerde voedingsmiddelen.

zulke dingen zijn altijd moeilijk. In het paleo diet zitten heel veel goede dingen. Volle producten zijn nu eenmaal beter om te eten of te drinken en worden door het lichaam ook beter opgenomen dan light producten. Dat granen giftig zijn? Zou goed kunnen heb bronnen gelezen waar dit aangetoont word maar om ze nu helemaal uit te bannen vind ik te snel geredeneerd.

Anyhow interested read more at: The Paleo Diet | Lose Weight and Get Healthy Eating the Food You Were Designed to Eat
              There are Two Types of Pain in this World: The Temporary Pain of Discipline, or the Permanent Pain of Regret!

Comment

Er zijn vele wegen naar rome

Ik blijf er bij dat dit sowieso "details" zijn waar je pas zorgen om moet maken als je aan wedstijd Bb denkt.
                Tot die tijd:
                - Bepaal je kcal op je behoefte (erboven in bulk, eronder in cut)
                - Train minimaal 2 keer per week volle bak
                - Neem genoeg proteinen.

Dan groei je ook wel.
                En pas als je echt 5 jaar bezig bent en je zit op een plateau: denk dan eens aan het verschil tussen zilvervlies rijst of witte rijst. En of je kcal uit een appel haalt of uit brood.

Mijn ervaring is dat als de cut van mensen niet werkt dat de oorzaak eerder ligt in:
                - Ze vreten te veel
                - Ze trainen te weinig
                You can not become LEGenDArY without Legday

Comment

Originally posted by Bilo View Post
                  Er zijn vele wegen naar rome

Ik blijf er bij dat dit sowieso "details" zijn waar je pas zorgen om moet maken als je aan wedstijd Bb denkt.
                  Tot die tijd:
                  - Bepaal je kcal op je behoefte (erboven in bulk, eronder in cut)
                  - Train minimaal 2 keer per week volle bak
                  - Neem genoeg proteinen.

Dan groei je ook wel.
                  En pas als je echt 5 jaar bezig bent en je zit op een plateau: denk dan eens aan het verschil tussen zilvervlies rijst of witte rijst. En of je kcal uit een appel haalt of uit brood.

Mijn ervaring is dat als de cut van mensen niet werkt dat de oorzaak eerder ligt in:
                  - Ze vreten te veel
                  - Ze trainen te weinig

Vind ik ook.
                  Er zijn meer wegen die naar Rome leiden en elke weg is er dus 1. Het is niet zo dat de weg van de ene bepaalt dat de andere onzin is.

mbt wedstrijd BB, ik vind dat er meer mensen zouden moeten gaan denken als een wedstrijd BB'er dan bereik je meer dan wanneer je blijft aanklooien als recreant met dito gedachtengang en geklungel.

Dat mbt cutten geldt ook voor bulken, er zijn er zat die geen grammetje aankomen in spiermassa ondanks bulken...net als zovelen die vele kilo's spiermassa kwijtraken als ze cutten,....zonde van al dat harde werken.

Het is gewoon een kwestie van hard werken, zwaar trainen en goed eten, dan groei je of ga je vet verbranden, het is zo simpel eigenlijk als je er verder niet te moeilijk over doet en denkt.
                  1e Masters Superbody YBF 2011!
                  Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Ik eet ook geen zilvervliesrijst. Heb altijd witte rijst omdat ik die groot in kan kopen en dat scheelt heel veel geld. Betekent niet dat ik om die reden opeens niet groei. Groei hard zat. Dus ja, sommige punten heeft ie gelijk in, maar het is wel behoorlijk overdreven.
                    Owner of the Iron Playground.

Comment

De idee achter paleo dieet is op zich niet slecht, je eet de dingen waar je lichaam voor gemaakt is. Wat ik heb begrepen van het hele paleo-gedoe is dat veel plantensoorten, waaronder granen, een stofje produceren waaraan veel mensen en dieren "allergisch" zijn. Is in feite een soort verdedigingsmiddel. Dit zorgt voor problemen ivm de vertering en daaraan zijn dan weer een heleboel andere dingen gerelateerd.

Op zich klopt dit wel, maar de vraag is bij welke hoeveelheden dit probleem optreedt. Ik eet soms 200gr havermout, zonder enig probleem. Pas wanneer je echt veel granen of rijst eet kan je soms een opgeblazen gevoel krijgen.

Mijn conclusie: paleo-dieet is het zoveelste "alles of niets dieet". Andere dieten van deze soort zijn bv low fat dieet (eet veel koolhydraten en zo weinig mogelijk vet), keto dieet (eet veel vet en zo weinig mogelijk koolhydraten). Of bv ook dingen als eet zo weinig mogelijk zout, drink zo weinig mogelijk alcohol,...
                      De meeste mensen horen nu eenmaal graag "eet zo veel mogelijk van dit en zo weinig mogelijk van dat", maar in mijn ogen is dit gewoon niet de beste aanpak.
                      @ ketIF

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                      X