Het begin is het moeilijkste

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Dat komt omdat je basis gegevens van geen kant kloppen.

1. Als je bijna 2m lang bent is 83kg nog steeds ondergewicht. Denk maar eerder aan een gewicht van 90-100kg als gezond bij jouw lengte.
    2. 3550kcal kun je wel van uitgaan, maar de rest klopt niks van.
    85kg * 2,5gr is circa 220gr (880kcal) aan eiwitten per dag.
    30% van de 3550kcal is het minimale wat je aan vetten eet. 1065kcal (circa 120gr vet)
    3550kcal - (880+1065kcal) = circa 1600kcal (400gr koolhydraten)

Comment

Originally posted by ectomorph View Post
      voorlopig gaat het helemaal fout

ik moet nog 1000 kcal en ik zit nu al op 81,75 gram vet wat er uiteindelijk totaal 79 moet worden

ik denk wat melk eruit en wat brinta erin

enig idee hoeveel brinta je in een halve liter melk kan proppen zonder dat het beton wordt?
      Als je kcal behoefte 3553 is dan kan je je vetten opschroeven naar 120 gram (30%) waarvan 30 á 40 gram aan verzadigde en de rest aan onverzadigde.
      Dus dat is 40 gram erbij is al 540 kcal, rest je nog 460 kcal te verdelen.

Hoe hoog zit je in de eiwitten? deze stellen op 250 gram

zo'n 80 gram brinta in 500 ml melk gaat prima
      .........SQ 1x250 / 3x230, DL 1x265, BP 1x170........
      There is no failure except in no longer trying

Comment

Falstyr, ik ben erg blij met je update

Mijn basisgegevens heb ik op het internet berekend en ben blij dat ze niet kloppen (dan ordt het wat makkelijker om mijn schema kloppend te krijgen, ik zat namelijk ook al wat hoog in de eiwitten)

dat ik aan moet en wil komen staat als een paal boven water

wat jij schrijft neem ik direct aan, al is het alleen maar om de vele goede berichten die ik van je lees en de waarde die eraan gehecht wordt

de berekening die jij hebt gebruikt komt me ook wel erg bekend voor (blijkbaar heb ik de luie bereking gekozen) en deze berekening kan ik ook altijd blijven gebruiken naarmate ik zwaarder wordt

ik ga weer vrolijk verder met mijn schema en houd julie op de hoogte

omdat ik nu nog ziek ben, helaas nog een paar daagjes w88 op een weegschaal, daarom alsnog de vraag om verder te kunnen met mijn schema: hoeveel brinta kan er in een halve liter melk zonder dat het beton wordt?
        Soms moet er iets gebeuren voordat er iets gebeurt.

Comment

@ okidoki

jij natuurlijk ook bedankt, las jouw bericht later pas

@okidoki en Falstyr

jullie verschillen beide nogal in eiwitten, hoe is dat te verklaren?

Comment

bedankt voor de info,

was echter al op de website geweest en wat mij opviel is dat alles per 100 gram wordt aangegeven

je kan zelf je aantal grammen invullen (tot een max van 200 of 500 dacht ik)

dan is het wat makkelijker, kan je de EKV + kcal zo overnemen

Comment

wederom thnx

ben idd wat verder gekomen op de betreffende website

ga vanmiddag weer verder met mijn schema

heb onverwachte visite gekregen

zal wel nog op de berichten blijven reageren, maar mijn schema vanmiddag pas weer ff oppikken

Comment

is maar 30 gram verschil dus zoveel is het niet, als je maar rond deze getallen zit is het altijd goed.

Comment

KoolhydratenEiwittenVettenKcaleen heel gekookt ei0,712,911,2154brinta 100 gram65112,1347Banaan (150 gram gemiddeld)28,21,80,31292 granny smiths23,60,8098halfvolle melk liter4732164608 sneeen brood120328680250 gram rookvlees1,557,2516,25380aardappelen 200 gram37,25,20170Spinazie a la crème 750 gram37,522,530510kwark aldi 500 gram2051,51300100 gram pinda's1025,550599voedingsschema >>>>>>>390,7252,45134,853827KoolhydratenEiwittenVettenKcal onderhoud >>>>>>>4002201203553

dit in elkaar gezet

willen jullie hier jullie commentaar opgeven?

alvast bedankt

Comment

waarschijnlijk is het zo beter leesbaar
                    Attached Files

Comment

Spinazi a la creme bevat relatief veel zout en andere toevoegingen(veel loze kcals), zou het toch wel zo puur mogelijk houden qua groenten en anders zelf een sausje in elkaar flammen als je het anders niet te pruimen vind.

750 gram spinazi a la creme = 510 kcal
                      750 gram groente verspreid over de dag = ongeveer 180/230 kcal

zou het verschil in kcal opvullen met eieren of vette vis, ik mis namelijk vis in je schema.

de rest ziet er netjes uit

Comment

thnx voor je reactie

is het aantal calorieen voor verschillende soorten groenten ongeveer gelijk dan? (muv spinazie a la creme)

dat zou het wel een stuk makkelijker maken om te varieren in het schema

ik was toch echt niet van plan om iedere dag spinazie a la creme te eten

erg rijk ben ik helaas niet als jonge vader van drie kids, maar koolvis zou dat een goed iets zijn voor in mijn schema?

Comment

thnx voor je reactie

is het aantal calorieen voor verschillende soorten groenten ongeveer gelijk dan? (muv spinazie a la creme)

dat zou het wel een stuk makkelijker maken om te varieren in het schema

ik was toch echt niet van plan om iedere dag spinazie a la creme te eten

erg rijk ben ik helaas niet als jonge vader van drie kids, maar koolvis zou dat een goed iets zijn voor in mijn schema?
                          koolvis is prima mits je ook omega 3visolie suplementeerd.

De meeste groente, behalve peulgroente, zijn relatief gelijk aan kcals.

Comment

was iets te vroeg met vragen over de koolvis,
                            dat zit idd wel goed

miste ook nog een stuk vlees of vis in mijn schema
                            beetje jus ook trouwens, maar een beetje vet extra moet kunnen dacht ik

denk alleen dat ik dan wel weer wat omhoog ga in mijn eiwitten met de koolvis (is dat erg?)

iedere dag andere groenten wordt ik wel vrolijk van

Comment

Wanneer je de spinazie niet eet valt er 22,5 gr eiwit weg waardoor je weer wat ruimte heb met je eiwitten, hou je ook rekening met die 30 gram vet van de spinazie?, die moet je ook aanvullen dan.

Zelf eet ik ruim 450 gram eiwit per dag en kan geen kwaad om ietsjes hoger te zitten in eiwit. ( ik weeg dan wel 125 kg is zo'n 3,5 gram per kg).

Comment

okay

ik ga vanavond het een en ander ff aanpassen

en zal het dan weer ff posten hier

de laatste loodjes en dan moet het goed zijn

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X