eiwit per maaltijd

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• eiwit per maaltijd

beste leden,

ik las ergens dat je lichaam niet meer dan 30 gr eiwit per maaltijd (om de 3 uur) kan verwerken.

klopt dit of is dit achterhaald en onzin?

alvast bedankt.
    If you do what you always did, you will get what you always got !

achterhaalde onzin

Comment

Is al heel lang geleden achterhaald, want dat zou betekenen dat je max 240gram eiwitten per dag kan opnemen als je hele dag door zou eten.
      Calisthenics / Street workout

Comment

Sowieso, als je net hard getrained hebt en je lichaam snakt naar eiwitten, lijkt me dan toch dat je meer op kan nemen?

Comment

Originally posted by Maasproductions View Post
          Sowieso, als je net hard getrained hebt en je lichaam snakt naar eiwitten, lijkt me dan toch dat je meer op kan nemen?
          Je lichaam snakt na de training vooral naar koolhydraten. Eiwitsynthese ten behoeve van het herstel en groei van spiermassa komt later onder invloed van hormonen pas goed opgang.

Comment

Originally posted by erik1982 View Post
            Je lichaam snakt na de training vooral naar koolhydraten. Eiwitsynthese ten behoeve van het herstel en groei van spiermassa komt later onder invloed van hormonen pas goed opgang.
            Klopt voornamelijk koolhydraten, maar je hebt toch ook snel eiwitten nodig? vandaar dat een whey'tje ideaal is na het trainen

Comment

Door de training ontstaat spiercelschade met als gevolgdaarvan komen er stoffen in het bloed waarna er groeihormonen worden geproduceerd die de spiercellen herstellen en de myofibrillen laten groeien. Op dit punt neemt de vraag naar eiwitten toe, het duurt enige uren voordat dit proces opgang komt, met name tijdens de slaap. Dus na de training beginnen met het herstel van de glycogeenvooraden door het eten van koolhydraten, en dan later eiwitten, en dan inderdaad de whey proteïnen en naar de nacht de tragere eiwitten zoals casseïne (kwark o.i.d.).

De vraag van de TS zou niet moeten zijn, hoeveel kun je opnemen? Maar hoeveel kun je verwerken, en hoe groot is de vraag naar eiwit?

Comment

Hoe groot de vraag is naar eiwit is ook nauwelijks te beantwoorden.
                Dat wordt tot nu toe getest aan de hand van hoeveel NO je uitscheidt....beetje vaag.
                Dat betekent dat wanneer een een NO booster neemt.......je raadt het al, dan zou je gelijk al ver over je max moeten zitten. Neem eens 6 arginine tablets, dan schiet je NO ook omhoog.
                Uit onderzoek is gebleken dat arginine ook de aanmaak van GH omhoog jaagt, zeer kort na inname van de arginine.
                GH levels zouden ook al stijgen tijdens de training heb ik gelezen en er zijn nog een aantal amino's die voor een accute verhoging van GH zorgen.

Dan kan je je ook weer afvragen, hoeveel heb je nodig. Het is maar net voor welk doel.

Ik neem trouwens nog steeds geen extra carbs na de training......
                Last edited by marnop; 04-01-2011, 22:32.
                1e Masters Superbody YBF 2011!
                Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Originally posted by erik1982 View Post
                  Door de training ontstaat spiercelschade met als gevolgdaarvan komen er stoffen in het bloed waarna er groeihormonen worden geproduceerd die de spiercellen herstellen en de myofibrillen laten groeien. Op dit punt neemt de vraag naar eiwitten toe, het duurt enige uren voordat dit proces opgang komt, met name tijdens de slaap. Dus na de training beginnen met het herstel van de glycogeenvooraden door het eten van koolhydraten, en dan later eiwitten, en dan inderdaad de whey proteïnen en naar de nacht de tragere eiwitten zoals casseïne (kwark o.i.d.).

De vraag van de TS zou niet moeten zijn, hoeveel kun je opnemen? Maar hoeveel kun je verwerken, en hoe groot is de vraag naar eiwit?
                  Als dit klopt (en ik geloof 't) haal je hiermee iets uit de lucht wat hier en daar voor onduidelijk is in sommige topics.
                  Aangezien je lichaam pas een tijdje na de training om eiwitten gaat vragen is whey isolaat alleen een optie na de training, en dus niet voor de training aangezien het 1 a 1.5 uur duurt voordat whey opgenomen word. Op het punt dat die whey opgenomen gaat worden als je het voor de training inneemt, vraagt je lichaam er nog niet om.

Stimmt?
                  Last edited by Maasproductions; 05-01-2011, 00:20.

Comment

Originally posted by Maasproductions View Post
                    Als dit klopt (en ik geloof 't) haal je hiermee iets uit de lucht wat hier en daar voor onduidelijk is in sommige topics.
                    Aangezien je lichaam pas een tijdje na de training om eiwitten gaat vragen is whey isolaat alleen een optie na de training, en dus niet voor de training aangezien het 1 a 1.5 uur duurt voordat whey opgenomen word. Op het punt dat die whey opgenomen gaat worden als je het voor de training inneemt, vraagt je lichaam er nog niet om.

Stimmt?

En als je dit dan leest:
                    bron: Journal of the International Society of Sports Nutrition | Full text | Whey protein isolate attenuates strength decline after eccentrically-induced muscle damage in healthy individuals
                    Isometric Knee Extension Strength

Pre-exercise absolute values for isometric knee extension strength were 314 ± 27 Nm and 290 ± 17 Nm for CHO- and WPH-supplemented groups, respectively, and were not significantly different. Univariate analysis revealed a significant main effect for time [F(8,104) = 16.750, P < 0.001, effect size(η2) = 0.563] and group [F(1,13) = 5.402, P = 0.037, effect size(η2) = 0.294]. Reductions in strength (expressed as a percentage of pre-exercise strength) persisted for 7 days and were approximately 21% lower 24 hours post-exercise (P < 0.001), 14% lower 48 hours after (P < 0.01), 16% lower 72 hours into recovery (P < 0.01), 13% lower 96 hours after (P = 0.03), and 7% lower day 7 into recovery (Figure 1). Reductions in strength (significant up to 96 hours post-exercise) were also observed in the WPH supplemented group, albeit smaller reductions than in the CHO group. As such, a significant group by time interaction was group was observed [F(8,104) = 1.854, P = 0.039, effect size(η2) = 0.125], with subsequent post-hoc analysis revealing higher isometric knee strength in the WPH group compared to the CHO group 3 days (P = 0.03) and 7 days (P = 0.009) following the resistance exercise session (Figure 1), with a strong tendency also at 4 days (P < 0.08).

Comment

Originally posted by marnop View Post
                      En als je dit dan leest:
                      bron: Journal of the International Society of Sports Nutrition | Full text | Whey protein isolate attenuates strength decline after eccentrically-induced muscle damage in healthy individuals
                      Isometric Knee Extension Strength

Pre-exercise absolute values for isometric knee extension strength were 314 ± 27 Nm and 290 ± 17 Nm for CHO- and WPH-supplemented groups, respectively, and were not significantly different. Univariate analysis revealed a significant main effect for time [F(8,104) = 16.750, P < 0.001, effect size(η2) = 0.563] and group [F(1,13) = 5.402, P = 0.037, effect size(η2) = 0.294]. Reductions in strength (expressed as a percentage of pre-exercise strength) persisted for 7 days and were approximately 21% lower 24 hours post-exercise (P < 0.001), 14% lower 48 hours after (P < 0.01), 16% lower 72 hours into recovery (P < 0.01), 13% lower 96 hours after (P = 0.03), and 7% lower day 7 into recovery (Figure 1). Reductions in strength (significant up to 96 hours post-exercise) were also observed in the WPH supplemented group, albeit smaller reductions than in the CHO group. As such, a significant group by time interaction was group was observed [F(8,104) = 1.854, P = 0.039, effect size(η2) = 0.125], with subsequent post-hoc analysis revealing higher isometric knee strength in the WPH group compared to the CHO group 3 days (P = 0.03) and 7 days (P = 0.009) following the resistance exercise session (Figure 1), with a strong tendency also at 4 days (P < 0.08).

Ik alleen even het abstract vlug gelezen. Als ik het goed begrijp word hier het verschil getest tussen koolhydraten en whey suplementen.

Comment

oor welk doel.

Ik neem trouwens nog steeds geen extra carbs na de training......
                        Wat eet jij erna dan, Martin?
                        "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

Originally posted by Beaudien View Post
                          Wat eet jij erna dan, Martin?

Gewoon een flinke wheyshake en ik ga er erg hard op.

De whey maakt direct weer anabool/antikatabool, geeft een flinke insuline piek en geeft erg snel een aardige GH boost en verhoogd behoorlijk de eiwitsynthese.
                          Daarna neem ik nog wat pure chocolade. lekkerrrr een flinke shot cacao voor optimaal herstel. Maar voorheen nam ik nooit cacao/chocolade en ging ik evengoed erg hard.

De dagelijks nodige carbs eet ik liever voor de training omdat ik meestal laat opde avond train. Als ik vroeg op de dag train dan eet ik verder wel gewone maaltijden e.d., maar ook dan eerst de whey.

Comment

Gewoon een flinke wheyshake en ik ga er erg hard op.

.
                            Maar dan heb ik nog honger...........
                            "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

het is algemeen bekend dat Carbs + eiwitten voor beter/sneller herstel van Glycogeen zorgt dan enkel carbs.

Ik blijf erbij dat het logischer is om voor je training een whey shake te nemen. Dit zorgt er namelijk (in mijn optiek) voor dat je veel amino's hebt in je aminovrije pool tijdens en na de training.

Door een shake te nemen meteen na je training, stimuleer je enkel glycogeen herstel (als je er tenminste ook flink carbs bij neemt)

Neem je enkel een shake na je training dan zul je deze grotendeels oxideren omdat glycogeen aanvulling voorrang heeft over spierherstel.

Voor mij blijft de volgorde dus: voor trainen shake, na trainen chocomel, met uur daarna eiwit en koolhydraat rijke maaltijd.

Het enige wat je meteen na een training wilt, is zo snel mogelijk weer anabool worden en je glycogeen aanvullen. Je kan hierbij van de unieke gelegenheid gebruik maken om redelijk veel snelle carbs te nemen zonder veel risico op vet aanzetten. Omdat alles wordt opgezogen tot glycogeen.
                              Fear is the mind killer

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X