Nieuw dieet

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Nieuw dieet

Ik ben van plan een geen-dieet-dieet te houden. (lekker vaag he)
    Eiwitten hoog houden, maar voor de rest alleen AANVOELEN wat ik nog meer moet eten. Dus ik luister naar mn lichaam heb ik echt veel honger eet ik wat.

Ik probeer gewoon 6 keer per dag zo rond de 30-40gram eiwitten (schoon) naar binnen te werken met 4-5 keer een eetlepel lijnzaadolie. En stel dat ik met dit alles geen honger heb eet ik dus ook NIX. Avondeten eet ik toch altijd wel. Ik zit dan zo rond de 2000-2500kcal per dag. Erg laag op zich. Bij avondeten eet ik trouwens ook geen aardappelen of andere koolhydraatprodukten. (lijkt een beetje op atkinsons)

Ik heb dit op zich al een beetje geprobeerd laatste 2 weken. En heb eigenlijk geen krachtverlies gemerkt!! Vind het zelf vreemd, maar wil het nu wat serieuzer proberen om te kijken hoe het gaat. Ik wil nog steeds afvallen, dus op zich komt het goed uit.

Als krachtverlies een serieus probleem gaat worden. Heb ik alleen op trainingsdagen (3 keer per week) een hoog calorie-inname en niet trainingsdagen een laag-calorie inname.
    Een soort junk dag en cutdag om de dag.
    Ik ga me niet strikt houden aan wat ik eet, maar laat snel wel weten of ik droger word. En zo niet zullen jullie het ook eerlijk horen. Commentaar vind ik eigenlijk alleen maar leuk en ook op zon gek idee als dit.
    I live to end the game

Ik doe dit al een aantal maanden adonis, sinds mijn maagprobleem eet ik elke dag op gevoel, ik zorg enkel dat ik mijn eiwitten binnen heb en de rest eet ik op gevoel, en natuulijk niet vergeten mijn lijnzaadolie die neem ik 2-3 keer per dag maar ga deze opvoeren omdat ik dat lekker vindt

Wat betreft uw kcal inname op trainings en niet trainingsdagen zou ik niet doen, ik zou gewoon eten wat je wil eten en op niet trainingsdagen niet minder eten, tenslotte recupereer je en groei je op niet trainingsdagen.

grtz
    stil growing

Comment

hoe bevalt het je? en neem je ook bewust minder koolhydraten. Dus ook brood zo goed als achterwege laten?
      I live to end the game

Comment

Een dieet of voedingsschema is voor mij ook geen optie.

Ik zou dolgraag een waterdicht voedingsschema maken (heb ik ook al héél vaak gedaan) en me daar dan aan houden. En dan 1x in de week een dag hier van afwijken en bijv. iets bijzonders eten of minder/meer eten.

Maar het punt is: ik ben student en heb heel onregelmatige dagen. Soms zit ik heel lang op school en eet ik alleen brood, soms pannenkoeken en eventueel een shake. En soms hoef ik niet naar school en eet ik heel veel kip met rijst en havermout.

Het verschilt heel erg wat ik eet op een dag. Wel heel regelmatig en om de 2-3 uur. Wat nou ook heel apart is: ik heb nu van iets minder dan een jaar om de zoveel weken een dag uitgerekent, en telkens kom ik ongeveer op hetzelfde uit! Ook de verhoudingen in % van eiwit, vet en koolhydraten komen bijna hetzelfde uit!

Toch zou ik graag een zeer strikt schema willen volgen, dan is succes eigenlijk verzekerd. Je kijkt na +- 4 weken hoe het is gegaan, en dan stel je het bij. Na een tijdje heb je een vast schema wat gewoon resultaat gaat opleveren.
        Maarja, met zo'n leven wat ik leid is het niet mogelijk om zo strikt volgens schema te eten, al probeer ik het wel zo goed mogelijk.
        Shitty food will make you look like shit.

http://www.pro-active-medicine.nl

Comment

Originally posted by [b
          Citaat[/b] (Adonis @ Mei. 18 2004,20:53)]hoe bevalt het je? en neem je ook bewust minder koolhydraten. Dus ook brood zo goed als achterwege laten?
          Ik heb bepaalde vaste dingen die ik eet zoals s morgens eet ik altijd bambix met 500ml melk die ik een beetje opwarm. Brood eet ik zoal niet of bijna niet, als ik het eet dan is dat het s morgens voor eens te kunnen afwisselen. Nog een vaste gewoonte is om 11u30 - 11u45 een warme maaltijd te eten met koolhydraten en eiwitten, tussen de morgend en middagmaaltijd durf ik wel een broodje te eten met americain en een pikante saus.

Ik zou me gewoon niet kunnen vastpinnen op een vast schema omdat ik vlug iets beu gegeten ben en ik ook altijd iets eet wat ik echt graag lust en niet zomaar iets kan eten.

Of succes zeker verzekerd is met een vast schema denk ik niet keepitreal, of denk je nu echt dat die prof bb'ers een vast schema hebben, die eten gewoon wat ze willen. Wat ik nu probeer is minder kh te eten naarmate de dag vordert, zodat ik s avonds enkel eiwitten eet.

grtz
          stil growing

Comment

ligt er aan wat men wilt
            cutten of bulken.
            als je wilt cutten is het goed om wel veel eiwitten te eten en weinig koolhydraten.
            wat ook goed helpt voor je insuline piek smorgens is een eitje.
            op de nuchtere maag gewoon een gekookt eitje.
            daarna brinta klein kopje met water en whey eiwit.
            en de ochtend is goed begonnen!

het idee is niet slecht adonis maar ik zenk dat merendeels van de mensen niet anders doen.
            je moet echt een doel hebben om weken lang te cutten zoals het hoort.

Comment

Ik denk dat wanneer je ervoor zorgt dat je laat ons zeggen na 18u geen koolhydraten meer benut of heel weinig en je enkel de focus legt op de eiwitten je al veel vet zal verbranden.

Het enige is zoals real al aangaf cutten zonder doel voor ogen is moeilijk en het gaat verdomd niet snel genoeg, ik ben vandaag begonnen met cutten maar wou gisteren al op 10% bf staan

grtz
              stil growing

Comment

maar ik neem dus zo goed als geen koolhydraten en eet voor de rest ook alleen als ik honger heb, en dan alleen eiwitten en of lijnzaadolie
                I live to end the game

Comment

KeepitReal, ik snap niet dat je je niet aan een voedingschema kunt houden terwijl je studeerd.

Ik weet niet wat je studeerd, maar mij lukt het toch wel.
                  Ik heb idd meer voeding dan boeken in mijn tas maar goed.
                  Denk dat ik, nu het warmer word, van een rugtas over ga naar een sporttas zodat er een koeltas in past om het vers te houden.
                  Maak 's avonds gewoon het eten klaar voor de volgende dag.
                  Dus geen probleem..
                  (Hoewel ik moet toegeven dat ik geen erg lange les dagen heb.)

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                  X